Gå til innhold

overvekt....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Okay,jeg skjønner deg faktisk veldig godt! Jeg er selv ikke så veldig fornøyd med kroppen min- har nok noen kilo for mye,men jeg sliter kanskje ikke med ett såååååå stort problem som du har. Men jeg har noen tips til deg som kanskje (håper jeg..) vil hjelpe....

Først må du kvitte deg med alle som ikke godtar deg slik du er og behandler deg dårlig fordi du er overvektig. Du sier at du ikke har venner- men andre... Folk som kommer med komentarer. Vis dem at du ikke bryr deg!! Ikke la dem få vinne. Vær bare sammen med folk som er glad i den personen som du er og gir lang f... i hva du veier.

Så kan du la være å se/gjøre ting som bare gjør deg deprimert. For eksempel jeg kan bli ganske så deppa av å ha gått en heeeel dag i byen og INGEN bukser åasser(moten er jo for dem som er tynne som streker)Ser du disse slanke og "vakre" modellene og kjedisserne i blader. Bare bla over og ikke tenk at du skulle vært som dem,mange er ikke ekte en gang(I Dagbladet på fredag der en supermodell fra Norge sier at disse bildene blir manipulert....Bilder av "perfekte" modeller)

Gjør noe som får humøret opp. Ta deg en tur hos en hudpleier og få ansiktsbehandling, manikyr,selvbruning eller få han/henne til å sminke deg og tar deg en tur på byen. Ett sted ingen kjenner deg. Der er du ny og kan begynne med blanke ark. Kle deg i noe DU syns du er fin i og gjør deg fin,så vil du ha mye mer selvtillit på plass med en gang.

Okay,vet ikke om jeg hjelper deg noe,men....

hvis du har SERIØSE problemer bør du kanskje vurdere å gå til en psykolog eller folk som er proffesjonelle... Å være deprimert og alt det du sliter med er VELDIG ille. Det kan ikke vare slik for alltid.

Så jeg ville tenkt litt på proffesjonell hjelp.. Kanskje også ærnæringsfysiologer og personlige trenere kan hjelpe deg med å komme i gang med ett sunnere liv siden du har problemer med det selv. Det koster jo noe,men er vel kanskje vært det.

det er ikke rart men får problemer med selvbildet så mye kroppsfikseringer det er nå... Jeg blir hele gal!!

Men du får ha lykke til!!

Vil gjerne høre fra deg igjen!!

Og vit at du er ikke den eneste.....

Go sommer videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okay,jeg skjønner deg faktisk veldig godt! Jeg er selv ikke så veldig fornøyd med kroppen min- har nok noen kilo for mye,men jeg sliter kanskje ikke med ett såååååå stort problem som du har. Men jeg har noen tips til deg som kanskje (håper jeg..) vil hjelpe....

Først må du kvitte deg med alle som ikke godtar deg slik du er og behandler deg dårlig fordi du er overvektig. Du sier at du ikke har venner- men andre... Folk som kommer med komentarer. Vis dem at du ikke bryr deg!! Ikke la dem få vinne. Vær bare sammen med folk som er glad i den personen som du er og gir lang f... i hva du veier.

Så kan du la være å se/gjøre ting som bare gjør deg deprimert. For eksempel jeg kan bli ganske så deppa av å ha gått en heeeel dag i byen og INGEN bukser åasser(moten er jo for dem som er tynne som streker)Ser du disse slanke og "vakre" modellene og kjedisserne i blader. Bare bla over og ikke tenk at du skulle vært som dem,mange er ikke ekte en gang(I Dagbladet på fredag der en supermodell fra Norge sier at disse bildene blir manipulert....Bilder av "perfekte" modeller)

Gjør noe som får humøret opp. Ta deg en tur hos en hudpleier og få ansiktsbehandling, manikyr,selvbruning eller få han/henne til å sminke deg og tar deg en tur på byen. Ett sted ingen kjenner deg. Der er du ny og kan begynne med blanke ark. Kle deg i noe DU syns du er fin i og gjør deg fin,så vil du ha mye mer selvtillit på plass med en gang.

Okay,vet ikke om jeg hjelper deg noe,men....

hvis du har SERIØSE problemer bør du kanskje vurdere å gå til en psykolog eller folk som er proffesjonelle... Å være deprimert og alt det du sliter med er VELDIG ille. Det kan ikke vare slik for alltid.

Så jeg ville tenkt litt på proffesjonell hjelp.. Kanskje også ærnæringsfysiologer og personlige trenere kan hjelpe deg med å komme i gang med ett sunnere liv siden du har problemer med det selv. Det koster jo noe,men er vel kanskje vært det.

det er ikke rart men får problemer med selvbildet så mye kroppsfikseringer det er nå... Jeg blir hele gal!!

Men du får ha lykke til!!

Vil gjerne høre fra deg igjen!!

Og vit at du er ikke den eneste.....

Go sommer videre!

bra forslag, men hun er 16(eller 17) år..tror ikke en så ung jente har råd til alt dette..

:klø:

uanz om dette bare er en kødd eller ikke, lykke til!

du trenger det! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det blir endel utgifter slik jeg har foreslått,men hallo!!! Foreldre/foresatte må vel se/skjønne hvordan du har det. Det er viktig å gjøre noe med dette!!! Så hvis du ikke har gjort det,bør du fortelle dine foreldre/foresatte åssen du egentlig har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har vel forlengst fått slått fast at brukeren "Veslepuz" ikke var en reell person, men en eller annens idiotiske spøk. Så jeg tviler på at det har noen hensikt å gi henne flere råd.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok noen som er skikkelig ekle med en jente her. Lagt ut bilde og mobber henne her inne. Bildet er heldigvis borte. Stakkars jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett om vi har en anelse om at folk kanskje ikke er "ekte" eller overdriver fordi de skriver litt "rare" ting så er det ikke sikkert det er sånn. Syns alle bare skal vise respekt. Leser du noe og du tror ikke på det. Nei,så bare gå ut av det da vel... Uansett er det kanskje andre som kan få bruk for rådene og ikke bare den de egentlig er til. Nå vet ikke jeg nok om henne og om hun er ekte,men.... Vi som vil bry oss kan vel det. Jeg syns det fint å hjelpe folk,men det er jo selvfølgelig en risk for at mange "tuller",men dett temaet syns jeg var litt for alvårlig til at jeg skulle la være å skrive npoe når jeg kanskje kan komme med noen tips....til noen som trenger det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvorfor ikke prøve Reductil.Riktignok reseptbelagt.Men lege kan hjelpe der.Ellers,har du sjekket hormoner-stoffskiftet ditt.Jeg fikk problemer med vektøkning.I sju lange og brede var fortvilelsen stor (år).No endelig er det bevist at både stoffskifte og hormoner er i ulage.Gjerne sjekk om du har cyster el.l på livmor el.l.De kan gi et syndrom som er vanskelig å finne ut av.Typisk for dette er vektøkning i ung alder og mange lever med det.Også vet jeg at det ikke er bare og si tren/jogg/svøm spis mindre osv.Om en har prøvd aldri så mye og en ikke går ned,så er det noe galt.Ikke alle kan trene,som meg.3 varige prolapser og brudd i rygg,sier seg selv.Cyster og plager er heller ikke noe greit og ha.Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...