Gå til innhold

overvekt....

Fremhevede innlegg

Gjest Veslepuz
Skrevet

Helt siden 1 klasse har jeg blitt mobbet for min kropp.

Jeg mener selv jeg er ganske på normalen jeg da, jeg er 1.65 cm og veier 87 kg. Har et hvitt ansikt med en naturlig rosarød glød, og selv om jeg har litt valker her og der, er jeg fornøyd!!! Men jeg har et problem. Jeg er ganske så god og rund rundt magen, men bruker bare en liten AA størresle BH.

Folk sier liksom at en skal være fornøyd med seg selv og sånn for de er store, men jeg føler meg mobbet av andre store siden de iallfall har pupper!!!!

Har tenkt på både silikon og fettsuging og tilogmed kjønnskifte, for jeg orker snart ikke denne kroppen mer. Alt jeg vil er å se ut som ei normal jente. I morgen skal jeg farge håret mitt sort iallfall, for jeg har hørt om den klassiske elegante kvinnen med sort hår, og "den lille sorte" men må nok spare opp til å få råd til både kjole og nye pumps. Men da blir jeg iallfall glad. Dette er bare deprimerende :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk på alle innleggene til "Veslepuz", Ethereal, og se om du kommer fram til samme konklusjon som meg.. (Hint; jeg er ikke heeeelt sikker på at det ikke er useriøst..)

Skrevet

så lenge du er god inni deg er vel det det viktigste. og det vil jeg tro du er. :klem:

Skrevet
Har tenkt på både silikon og fettsuging og tilogmed kjønnskifte, for jeg orker snart ikke denne kroppen mer. Alt jeg vil er å se ut som ei normal jente. I morgen skal jeg farge håret mitt sort iallfall, for jeg har hørt om den klassiske elegante kvinnen med sort hår, og "den lille sorte" men må nok spare opp til å få råd til både kjole og nye pumps. Men da blir jeg iallfall glad. Dette er bare deprimerende

Kjønnsskifte? Tror nok ikke det vil hjelpe på kroppsfasongen din...

Jeg tror heller ikke du skal presse deg inn i en "liten sort en" dersom du er overvektig - det gjør nok ikke saken bedre. Men nye sko har aldri skadet noen! :ler: Bruk dem heller til jeans - mye mer kledelig til en litt for stor kropp.

Hva med å begynne å trene aerobic/spinning/løpetrening el? Og kanskje legge om til et sunneer kosthold? Det vil i allefall hjelpe mot kiloene selv om du neppe får større bryster av det... :wink:

Skrevet
Søk på alle innleggene til "Veslepuz"' date=' Ethereal, og se om du kommer fram til samme konklusjon som meg.. (Hint; jeg er ikke heeeelt sikker på at det ikke er useriøst..)[/quote'] troe jeg er ganske så enig med deg.. virker til merkelig dette her.. :-?
Skrevet

Kanskje vi bare skal ta det seriøst til det motsatte er bevist? Ønsker jo ikke å såre noen her...

Skrevet
Helt siden 1 klasse har jeg blitt mobbet for min kropp.

Jeg mener selv jeg er ganske på normalen jeg da, jeg er 1.65 cm og veier 87 kg. Har et hvitt ansikt med en naturlig rosarød glød, og selv om jeg har litt valker her og der, er jeg fornøyd!!! Men jeg har et problem. Jeg er ganske så god og rund rundt magen, men bruker bare en liten AA størresle BH.

Folk sier liksom at en skal være fornøyd med seg selv og sånn for de er store, men jeg føler meg mobbet av andre store siden de iallfall har pupper!!!!

Har tenkt på både silikon og fettsuging og tilogmed kjønnskifte, for jeg orker snart ikke denne kroppen mer. Alt jeg vil er å se ut som ei normal jente. I morgen skal jeg farge håret mitt sort iallfall, for jeg har hørt om den klassiske elegante kvinnen med sort hår, og "den lille sorte" men må nok spare opp til å få råd til både kjole og nye pumps. Men da blir jeg iallfall glad. Dette er bare deprimerende :(

Tror nok heller du skal legge om kostholdet ditt og begynne å bevege deg litt. Jeg spiser hver tredje time, alt som er sunt og kg raser av etterhvert. Har du stor mage så vil automatisk brystene dine virke mindre også. Av en eller annen merkelig grunn skal jo brystene være litt større en magen, mine gjør det ikke. Du snakker litt rundt deg selv virker det som, for i utgangspunktet høres det ut som du er fornøyd med deg selv. Tror ikke svart hår og trange svarte kjoler vil hjelpe så veldig på selvfølelsen, men det er min meming da.. Det er veldig mange som går rundt med små pupper...

Lykke til :)

Gjest Lilleulv
Skrevet

synes vi skal være litt forsiktige med å mobbe innleggene hennes iom at hun skriver at hun har blitt mobba... *litt redd for at innleggene hennes er seriøst ment*

Veslepuz, du skriver at du mistrives masse med kroppen din... er du da villig til å jobbe litt for å få den kroppen du vil ha? Med det så mener jeg trening og et sunt kosthold. Synes ikke du skal farge håret ditt svart... Det blir litt hardt til den lyse huden din... Hva med en varm brunfarge heller?

Har lest de tidligere innleggene dine... Hva med å kjøpe en god foundation? Det vil jeg anbefale deg siden du har en tendens til å bli rød.

Det er utrolig mange som er flinke på det meste innen sminke og utseende her hvis du lurer på mer...

Gjest Veslepuz
Skrevet

Jeg ble SÅ glad da jeg så at det iallfall var NOEN her som tok meg seriøst! Mulig er jeg en person som det er veldig lett å angripe og tråkke på? Det virker sånn in real life og det virker lit sånn her også noen ganger.... Dette er lite kjekt...

Ja jeg vet at jeg burde bevege meg mer men det er vanskelig! Jeg har 0 venner og det er skummelt å gå ut alene og jogge o.l. Forøvrig kan jeg ikke jogge for jeg mister pusten og må ta pauser hver 10 meter! Å spise mindre er heller ikke lett for jeg er sulten konstant. Til og med rett etter middag, kan jeg godt ta meg et par skiver eller no snop. Jeg blir så lei mei for jeg tør ikke se meg i speilet lenger :(

Jeg må ta en pause nå for jeg sitter og gråter nå for det er vansklig å skrive om dette....

Skrevet

Hvis du ikke klarer jogge, så kan du jo begynne med å gå noen turer. Får pumpa litt igang i det minste, og du forbrenner endel på den måten også.

Skrevet

Du må i allefall starte med å bli litt glad i den du er.

Det er ikke kroppen din det er noe i veien med, men derimot selvfølelsen din. Og det er ikke rart om du har opplevd så mye mobbing.

Så ikke forvent at ting skal endre seg om kroppen din endrer seg eller du får en annen hårfarge.

Visst kan det å føle seg fin, gjøre underverker. Men da synes jeg du fortjener litt skikkelig service, slik at du kan gå ut av butikken/frisøren og VITE at du ser bra ut med ny sveis og nye klær. Og til det tren ger du en dyktig (og kanskje litt dyr) frisør. Si du ønsker forandring og noe som kler deg, og se hva han/hun anbefaler deg. Jeg tror personlig at svart hår kan bli veldig hardt om du er lys i huden fra før. (Det er de aller færreste som kler svart hår. ) Men en frisør kan hjelpe deg å finne en mørk fargetone som kler din hudfarge.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg har veldig vanskelig for å ta folk seriøst når de sier at de har vurdert kjønnsskifteoperasjon fordi de er overvektige..

Når det er sagt: 87 kg fordelt på 165 cm er ikke normalvekt. Det er faktisk såpass mye overvekt at man bør vurdere å gå ned p.g.a helserisikoen. Harde fakta er at overvekt ikke bare handler om å ha vansker for å komme inn i moteklær. Det handler også om helse. Det er greit at folk er fornøyde med kroppen sin selv om de er overvektige, men i et land der stadig flere blir overvektige, og stadig flere lider av livsstilssykdommer, bør vi faktisk innse at mange kan ha godt av å ta av noen kg. At du er fornøyd med din egen kropp hjelper ikke når legen forteller deg at du har utviklet diabetes..

Om man er sulten hele tiden kan man sannsynligvis gjøre stor forskjell bare med å bedre på kostholdet. Alt for mange spiser masse raske karbohydrater, som påvirker blodsukkeret negativt, og dermed også sultfølelsen- appetitten øker, og man ender opp med å spise hele tiden.

Hva med en tur til legen? Når det gjelder trening finnes det mange andre alternativer enn å jogge. Hva med et treningsapparat til hjemmebruk?

Overvekt er faktisk ikke naturlig for kroppen, og det bør bekjempes om man vil holde seg sunn og frisk. Noen kg for mye utgjør ingen risiko, men når man snakker om 15-20 kg er det på tide å gjøre noe.

Å utvikle bedre selvfølelse er en del av dette, men det er ikke godt nok.

Gjest Cuddly
Skrevet

Har så vanskelig for å ta Veslepuz seriøst...

Et sted skriver hun at hun er 167 cm og 90 kg, et annet sted 165 cm og 87 kg. Og så er hun 17 - så plutselig 16.

Så er kjæresten snill, så er han voldelig - og plutselig var det ikke hennes kjæreste det var snakk om :roll:

Hvis dette er seriøst, og hun bare er litt forvirret; Sorry!

Hvis det er noen som har satt inn bilde av noen andre; Eat shit!

Gjest Fighter
Skrevet

Tror det var venninnen og kjæresten som hadde økonomiske problemer, mens kjæresten til Veslepuz bare er 29,slår og er snill :roll: .

Gjest gjest1
Skrevet

Skrev hun ikke at hun likte at han slo henne da? Alle er snille på hver sin måte :tunge1:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg får mer og mer følelsen av at dette er en slags spøk, en slags dissing/latterliggjøring av KG og temaene vi tar opp her..

Skrevet

hvis du er sulten hele tiden,prøv å ta slike helsekost tabletter,bio crom eller eple eddik kapsler. De skal hjelpe mot sulten,de mener at hvis du er sulten hele tiden spesielt på søtt så er det noen slags mineraler og vitaminer ( eller no sånt ) som du mangler og da kan det hjelpe å ta sånne...er jo verdt forsøket :)

Skrevet

Hun burde kanskje ta seg en tur til legen enten om hun spøker eller ikke. Er det sant det hun skriver så har hun et problem og trenger hjelp.

Er dette en bløff vil jeg nå si at hun/den personen som skriver dette er en smule syk..

Gjest StoreSky
Skrevet

"En lille sorte" kan alle ha - det er fasongen som avgjør.. se etter f.eks. såkalt omslags variant. Skal vist skjule mage... Sko skal alle ha!!

Sunt kosthold og masse vann er alfaomega!!

Trening gjør underverker for selvtillit! Meld deg inn i en klubb/hobby/etc. Da kan du finne "likesinnede".

Finn klær som du liker, finn din egen stil, litt sminke kan også gjøre at man føler seg bedre!

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...