AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #1 Skrevet 16. januar 2015 Hei, skal muligens gå til innkjøp av bil da jeg nettopp fikk lappen, men lurer litt på hvordan det er å få parkering på majorstuen? Spesielt majorstuveien, hvor vi nå bor. Da tenker jeg gratis parkering. Anonymous poster hash: 1e3f2...5f2
Silveri Skrevet 16. januar 2015 #2 Skrevet 16. januar 2015 (endret) Hehehehe... gratis parkering på Majorstuen... Du er jammen optimistisk. Jeg bor i en sidegate fra dere, og alle jeg kjenner i nærheten som har bil leier parkeringsplass (2500-3000 i måneden). De ble drittlei av å kjøre rundt i evigheter for å finne en parkeringsplass, og noen ganger fant de ingen i det hele tatt. Mitt forslag: gå en runde rundt der dere bor på samme tid på dagen som dere skal parkere og se om dere finner en ledig plass. Endret 16. januar 2015 av Silveri 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #3 Skrevet 16. januar 2015 Ja. Utenfor vår leilighet er det gratis parkering. Det er jo en grunn til at det ikke er de samme bilene som står der hver dag. tidligere leieboeren bekreftet også at det er gratis parkering utenfor her og i de nære sidegatene. Anonymous poster hash: 1e3f2...5f2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #4 Skrevet 16. januar 2015 Og med gratis parkering mener jeg altså parkeringsplassene ved veiene, altså sidegatene. De er gratis, skjønner ikke hva som er optimistisk med å fortelle det? TsAnonymous poster hash: 1e3f2...5f2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #5 Skrevet 17. januar 2015 Ja. Utenfor vår leilighet er det gratis parkering. Det er jo en grunn til at det ikke er de samme bilene som står der hver dag. tidligere leieboeren bekreftet også at det er gratis parkering utenfor her og i de nære sidegatene. Anonymous poster hash: 1e3f2...5f2 Og med gratis parkering mener jeg altså parkeringsplassene ved veiene, altså sidegatene. De er gratis, skjønner ikke hva som er optimistisk med å fortelle det? TsAnonymous poster hash: 1e3f2...5f2 Ja, det finnes store områder med gratis parkering, og noen soner hvor det er gratis parkering med beboerbevis. Men det er langt flere biler enn parkeringsplasser, så selv om det ikke koster noe å parkere, så skal du fortsatt finne en ledig plass. Du kan havne langt vekk fra der du bor, og bruke lang tid før du får satt fra deg bilen. Jeg kjenner folk i det området som av og til kvier seg for å bruke bilen fordi de har fått parkert den nær hjemmet, og ikke kan påregne å få igjen plassen om de kjører ut....Anonymous poster hash: ff358...3e7 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #6 Skrevet 17. januar 2015 Ja, det finnes store områder med gratis parkering, og noen soner hvor det er gratis parkering med beboerbevis. Men det er langt flere biler enn parkeringsplasser, så selv om det ikke koster noe å parkere, så skal du fortsatt finne en ledig plass. Du kan havne langt vekk fra der du bor, og bruke lang tid før du får satt fra deg bilen. Jeg kjenner folk i det området som av og til kvier seg for å bruke bilen fordi de har fått parkert den nær hjemmet, og ikke kan påregne å få igjen plassen om de kjører ut....Anonymous poster hash: ff358...3e7 Ok, var jo nettopp det spørsmålet mitt var. Det du nå svarer på. Hvordan det er med å få seg parkering her, hvor det er gratis. Ser jo at mange ALDRI bruker bilene sine, men hender noen ganger jeg ser ledige plasser. Men da er det som regel tidlig på morgen eller kvelden jeg sjekker. Derfor jeg lurte på hvordan det er på dagtid. TsAnonymous poster hash: 1e3f2...5f2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #7 Skrevet 17. januar 2015 Er du ikke altfor kresen så er det ikke verre enn at du parkerer i en trygg gate hvor det er kommunal parkering (gratis) et stykke unna. For så å feks ta trikken til og fra når du trenger å bruke bilen. Dette gjelder spesielt om det er sjelden du bruker bilen. Dvs ikke typ morgen/ettermiddag hver dag, men kanskje kun om helgen hvis du skal på fjellet eller andre utflukter nå og da. Jeg synes dette er mye greiere, da du slipper å kjøre rundt å jakte på plass. Du finner deg bare et område et stykke unna og er innstilt på å bruke trikk/buss/t-bane. Anonymous poster hash: afd0f...260
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #8 Skrevet 17. januar 2015 Er du ikke altfor kresen så er det ikke verre enn at du parkerer i en trygg gate hvor det er kommunal parkering (gratis) et stykke unna. For så å feks ta trikken til og fra når du trenger å bruke bilen. Dette gjelder spesielt om det er sjelden du bruker bilen. Dvs ikke typ morgen/ettermiddag hver dag, men kanskje kun om helgen hvis du skal på fjellet eller andre utflukter nå og da. Jeg synes dette er mye greiere, da du slipper å kjøre rundt å jakte på plass. Du finner deg bare et område et stykke unna og er innstilt på å bruke trikk/buss/t-bane. Anonymous poster hash: afd0f...260 Da skal man huske på at man har plikt til å sjekke kjøretøyet en gang i døgnet. Kommer det opp et skilt om veiarbeid, og du ikke registrerer det før de begynner, må du betale for borttauing. Om det tar lang tid før du oppdager at bilen er tauet vekk, må du også betale en stiv døgnpris for hvert døgn bilen din har stått på inntauingstomten.Anonymous poster hash: ff358...3e7 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #9 Skrevet 17. januar 2015 Da skal man huske på at man har plikt til å sjekke kjøretøyet en gang i døgnet. Kommer det opp et skilt om veiarbeid, og du ikke registrerer det før de begynner, må du betale for borttauing. Om det tar lang tid før du oppdager at bilen er tauet vekk, må du også betale en stiv døgnpris for hvert døgn bilen din har stått på inntauingstomten.Anonymous poster hash: ff358...3e7 Det har du rett i. Siden det er endel vegarbeid i Oslo. Men du kan også være frempå her ved å kontakte teknisk etat i kommunen om det er planlagt noe arbeid og graving i gaten du planlegger å parkere. Går helt greit Anonymous poster hash: afd0f...260
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #10 Skrevet 17. januar 2015 Rettelse. Du kontakter bymiljøetaten i Oslo kommune. Er de som også tar imot og behandler alle søknader fra entreprenører som skal grave på offentlig grunn. Før var det teknisk etat. Før da jeg drev endel med metallsøking, sjekket jeg dit hvor de skulle grave. Anonymous poster hash: afd0f...260
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #11 Skrevet 17. januar 2015 Takk for svar alle sammen. Jeg må nok tenke meg godt om før jeg går til innkjøp av bil. Ser at noen aldri bruker bilene sine og bare oppholder parkeringsplassene hele tiden, og det er jo dumt egentlig, selvom jeg forstår det til en viss grad. Men da er jo hele poenget med å ha bil borte, litt teit å ha dersom man bruker den 1 gang i halvåret for lengre turer. Men det får nå ikke jeg gjort noe med, skal tenke litt på å kjøpe meg parkeringsplass selvom det vil koste en del.. TsAnonymous poster hash: 1e3f2...5f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå