Gå til innhold

Önsker en valp. Hvordan kontakte kennel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har bestemt oss for å skaffe oss valp. Og det er cairnterrier vi har falt for :)
Nå er det en kennel i närheten som har fått 2 valper. Og vi vil ha den ene.

Jeg tenkte först og sende en mail, der jeg skriver at vi er interessert også skriver vi litt om oss? hvem vi er og hvor vi bor.
Eller er det teit?

Eller bör vi ringe? Det virker kanskje mer seriöst?
Jeg er bare redd for at samtalen skal stoppe opp. Og jeg har ikke så mange spörsmål da jeg har lest en hel haug om rasen. Jeg lurer på når de er leverinsklare og pris (prisen er ikke virkig egentlig men bra og vite)

De er födt 5 januar. Er det fortidlig å spörre om vi kan få komme å se?

Så hva burde jeg gjöre?

Anonymous poster hash: ef997...62d
Videoannonse
Annonse
Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg synes det virker mest seriøst om du ringer. Presenter deg og vær forberedt på at oppdretter trolig har mange spørsmål til deg om hva du tenker om hundehold, hvordan dere tilrettelegger for hund, hva som gjør at dere har landet på akkurat denne rasen osv.

En valp er vel som regel leveringsklar i 8 ukers alder, så rundt begynnelsen av mars er det du bør forberede deg på at oppdretter svarer på et slikt spørsmål.

Her er forresten noen tips ved kjøp av hund. Denne artikkelen kan trolig være grunnlag for noen spørsmål til oppdretter, også:

http://hunden.no/artikkel.html?news.nid=5637&temasider.tid=36

Skrevet

Tusen takk for var, da ringer jeg!
Ja jeg tenkte også at det var rundt 8 uker, men noen gjör det kanskje annerledes..

Takk for artikkelen :)

Gjest SånnCirka
Skrevet

Du burde ringe og prate med de. Selvom du kanskje ikke har så mange spørsmål, så vil ofte en seriøs oppdretter ha en del spørsmål til eventuell kjøper og informasjon de ønsker å formidle.

Ring de, spør om det du lurer på, og så spør du når du eventuelt kan få komme å se på valpene. :-)

Flott at du har lest masse om rasen du har bestemt deg for :-)

Skrevet

Tilleggsspörsmål. Jeg har foreldrepermisjon nå. Barnet er straks et år. Men jeg skal väre hjemme helt til august. Derfor tenker jeg det er bra med valp nå så den ikke blir alene den förste tiden.
Men noen tenker vel at jeg ikke får nok tid med valpen, men det kommer jeg til å gjöre!

Hadde du sett på det som positivt eller negativft?

Må bare legge til at jeg er oppvokst med hund og fikk min egen hund da jeg gikk i 5 klasse. Men mamma ville gjerne ha den så jeg fikk ikke med den når jeg flyttet og studerte (helt greit for da hadde jeg jo dårlig tid) Har også hatt hund på for etter det. :)

Skrevet

TS OVER. Glemmer alltid å skrive det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...