Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2004 #1 Skrevet 4. august 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=237524 "Det viste seg da at kvinnen slett ikke var gravid med tvillinger, men en tohodet kropp: Barnet har bare ett par ben, ett par armer og ett sett indre organer, men altså to hoder og to hjerner. " "Dersom barnet overlever, vil legene stå overfor ekstremt vanskelige vurderinger om hvorvidt det ene hodet skal opereres bort. " Er det ikke her snakk om to fullstendige individer i en kropp? Beskrivelsen her minner om de to jentene (Engelske?), blir merkelig å da vurdere å ta livet av det ene barnet?
Gjest Sint leser! Skrevet 5. august 2004 #3 Skrevet 5. august 2004 Og nok en gang har VG "funnet på" en historie......... og i ren frustrasjon over å ikke få bekreftet ting og tang - så lager de en egen "historie" om denne hendelsen. Jeg blir så eitrande forbanna :-x over den slags journalistikk. Total mangel på medfølelse og empati overfor familien som er rammet av denne tragedien. FY FAEN :cry:
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #4 Skrevet 5. august 2004 Det må da være perfekt å få sånne barn! Tenk da, siden de er to individer får de sikkert dobbel kontantstøtte og barnetrygd, men de får ikke bruk for mer enn ett sett klær! Problemene byr seg sikkert senere, for eksempel når de skal kjøre opp og ikke er helt enig om de skal til høyre eller venstre, hehe... Og tenk på fordelene og ulempene ved eksamener og sånt! Definisjonen av juks må nok revurderes... Fra galgenhumor til alvor. Selvsagt er det en tragedie for familien, og for å være helt ærlig så ville jeg foretrukket at begge døde enn å måtte velge hvilken av dem som måtte dø. Verden er grusom, syke barn er det grusomste av alt! Det vet jeg. (vet også at galgenhumor er uvurderlig i sånne sammenhenger...)
Gjest agurk Skrevet 5. august 2004 #5 Skrevet 5. august 2004 Kjære gjest! Du burde også vite at galgenhumoren din kan treffe der den ikke burde! Ble mektig provosert av at VG kunne skrive ett barn med to hoder, for klart er det to barn med en kropp. Men det selger vel ikke så bra! All medfølelse til familien!
Hermione Skrevet 5. august 2004 #6 Skrevet 5. august 2004 Blei skikkelig provosert då eg las VG i går, så eg sendte likegodt ein mail til journalisten. Har ikkje fått noko svar tilbake, men det hadde eg ikkje rekna med heller. Han har sikkert ikkje barn sjølv. Kan aldri tenke meg at ein person som har barn kan skrive ein slik artikkel og fremdeles få sove om natta. Han omtalar tvillingane konsekvent som eit to-hoda barn sjølv om det er snakk om to personar. Syns han prøver å gi inntrykk av at det er eit slags monster, og det syns eg er forkastelig.
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2004 #7 Skrevet 5. august 2004 Slikt får meg til å tenke etter hvor heldig jeg faktisk er. Synes synd på ungene og familien. Det virker helt galt å operere vekk det enne hodet, det er jo et menneske det og..
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #8 Skrevet 5. august 2004 Kjære gjest! Du burde også vite at galgenhumoren din kan treffe der den ikke burde! Ble mektig provosert av at VG kunne skrive ett barn med to hoder, for klart er det to barn med en kropp. Men det selger vel ikke så bra! All medfølelse til familien! Bombe at ikke alle i hele verden har samme humor ja.... :o
Gjest agurk Skrevet 5. august 2004 #9 Skrevet 5. august 2004 Bombe at ikke alle i hele verden har samme humor ja.... :o Beklager at jeg ikke ler av andres smerte, men medfølelsesevnen er bare for stor.
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2004 #10 Skrevet 6. august 2004 Beklager at jeg ikke ler av andres smerte, men medfølelsesevnen er bare for stor. Da jeg var i barsel med et alvorlig sykt barn, var det verste jeg visste folk som var veeeeldig medlidende. Det var SÅ mye greiere når folk tok det med humør og humor. Sånne som ikke evnet det, og bare var kjempemedfølende og minte meg på hvor fælt det var unngikk jeg etterhvert å omgås eller få besøk av på sykehuset. De tok motet fra både meg og min mann. Går det dårlig, blir det ihvertfall ikke verre med humor!
Gjest Myumi Skrevet 6. august 2004 #12 Skrevet 6. august 2004 Siden de siamesiske tvillingene døde i dag synes jeg vi skal legge denne diskusjonen død også.
Gjest lmari Skrevet 6. august 2004 #13 Skrevet 6. august 2004 Og nok en gang har VG "funnet på" en historie......... og i ren frustrasjon over å ikke få bekreftet ting og tang - så lager de en egen "historie" om denne hendelsen. Bare lurte på hva du mener med "funnet på" i denne sammenhengen? Legene er forresten veldig uenige om hvorvidt man skal betegne dette som ett barn eller som tvillinger, siden de hadde ett hjerte, men to hjerner.
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2004 #14 Skrevet 6. august 2004 Fam. vil ike ha noe offntig om denne saken. Det bør folk respektere. Også dere som er her inne. Det burde moderator tenkt på også.
Gjest heksa Skrevet 6. august 2004 #15 Skrevet 6. august 2004 de burde da finne frem til den person som har "lekket " det ut til pressen.Synes veldig syn d på familien til barna, først får de sjokket om at det er tvillinger de skal ha, og så viste det seg at de er sammen vokst.Og så er det i avisene.Og må lese i avisene at de kan dø og sånn og sånn ..Og så er det en ansatt på sykehuset som har lekket det ut til pressen.Og nå er tvillingen dø.. Sender varme tanker til familien i slik en stund..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå