AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #1 Del Skrevet 16. januar 2015 Noen som har gjort det og har tips? Anonymous poster hash: 7f94c...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flekk Skrevet 16. januar 2015 #2 Del Skrevet 16. januar 2015 plastertape som er skikkelig godt surret fast. Vanlig plaster er for lett å ta av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bud Skrevet 16. januar 2015 #3 Del Skrevet 16. januar 2015 Husker godt når jeg måtte slutte. Falt ned trappa og knakk armen så jeg ble direkte tvunget til å slutte med tommelsuttingen. Det var en for jævlig tid.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 16. januar 2015 #4 Del Skrevet 16. januar 2015 Smør inn tommelen med Go Negl (får kjøpt på apoteket som hjelp for å slutte å bite negler), ikke farlig å få det i seg, men smaker ille. (bestefar smurte inn tommelen til broren min med gammelost for å få han til å slutte å suge på tommelen. Enden på visa var at broren min elsket gammelost på brødskiva ) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #5 Del Skrevet 16. januar 2015 Noen som har gjort det og har tips? Anonymous poster hash: 7f94c...ac2 Har vært på helsestasjonen og fått beskjed om at det ikke bør avvennes med mindre barnet er over fire!! Anonymous poster hash: 7f94c...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #6 Del Skrevet 17. januar 2015 Hvorfor stresse med dette??? Jeg har aldri sett en konfirmant som suger på tommelen..... De slutter når de vil og det blir flaut. Foreldre idag skal liksom ha alt under kontroll og planlegging. Dere må da bli slitne av dette hysteriet.Anonymous poster hash: 1622d...cb6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. januar 2015 #7 Del Skrevet 17. januar 2015 Hvorfor stresse med dette??? Jeg har aldri sett en konfirmant som suger på tommelen..... De slutter når de vil og det blir flaut. Foreldre idag skal liksom ha alt under kontroll og planlegging. Dere må da bli slitne av dette hysteriet.Anonymous poster hash: 1622d...cb6 De bør helst slutte med det innen de er fire på grunn av tannstillingen. Det gjelder smokk også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allegodetinger3 Skrevet 17. januar 2015 #8 Del Skrevet 17. januar 2015 De bør helst slutte med det innen de er fire på grunn av tannstillingen. Det gjelder smokk også. Ingen har så rette tenner som meg og jeg brukte tommel til jeg var over 10. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. januar 2015 #9 Del Skrevet 17. januar 2015 Ingen har så rette tenner som meg og jeg brukte tommel til jeg var over 10. Og så? Dette er anbefalingen man får av tannlegen, og det er det nok en grunn til. Selv om det gikk bra for dine tenner så vil det ikke si at det gjør det for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus78 Skrevet 17. januar 2015 #10 Del Skrevet 17. januar 2015 Har vært på helsestasjonen og fått beskjed om at det ikke bør avvennes med mindre barnet er over fire!! Anonymous poster hash: 7f94c...ac2 Man bør avvenne rundt 3-års alder. Har man bittfeil pga tommelfingersuging,er sjansen større for selvkorrigering hvis barnet er 3 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #11 Del Skrevet 17. januar 2015 Hvis du er redd for tannstillingen kan du tilby og erstatte tommel med en annen trygghet. Klut, kosedyr, whatever. Dersom det bare plager deg må du komme deg over det og ta tiden til hjelp. Anonymous poster hash: a0fab...498 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 18. januar 2015 #12 Del Skrevet 18. januar 2015 Jeg forstår at man bør avvenne barna pga tannstilling. Men det kommer jo også an på hvor mye barnet bruker tommel/smukk. Om barnet bruker det flere ganger om dagen og lenge, så bør man jo avvenne dette først. Slik at barnet kun bruker det ved leggetid f.eks. Og dersom barnet sovner etter 10min i sengen, så kan man jo bare ta tommelen ut/smukken ut, så lenge barnet ikke våkner da...Og da blir det ikke så mye sutting. Tannstilling har også mye med arv å gjøre...Så det er ikke sikkert tommelen har så mye å si dersom man skulle trenge tannregulering i senere tid, men kanskje arv har mye mer å si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #13 Del Skrevet 18. januar 2015 Jeg ble fortalt at fingeren kunne bli grønn og falle av, det hjalp! Husker det godt ennå, det var ved frokostbordet og vi hadde grønne eggeglass av tre så jeg trodde at fingeren ble av tre og. Men støtter heller forslaget om å smøre go negl på Anonymous poster hash: 3083e...ad7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #14 Del Skrevet 18. januar 2015 Hvor gammel er barnet? Jeg slutta ikke før akolealder (under 10), og det som måtte til var rett og slett at jeg fikk en lovnad fra en tante om at hvis jeg slutta skulle jeg få en fin overraskelse! Fikk en liten gave, ikke noe kostbare greier, men det var tanken om belønning som funka for meg Spørs selvsagt hvor gammelt barnet er.. Men sier seg selv at om barnet er eldre enn 4 er det bare en uvane som kan plukkes bort Anonymous poster hash: 76788...50a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #15 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 17.1.2015 den 21.38): Hvorfor stresse med dette??? Jeg har aldri sett en konfirmant som suger på tommelen..... De slutter når de vil og det blir flaut. Foreldre idag skal liksom ha alt under kontroll og planlegging. Dere må da bli slitne av dette hysteriet. Anonymous poster hash: 1622d...cb6 Jeg sluttet da jeg var 22 år og holdt det i skjult i ca 15 år siden det var flaut men jeg klarte heller ikke å sove uten å suge på tommelen. Jeg følte meg som en voksen baby som ikke klarte å sove uten tommel og turte heller ikke å innrømme til folk at jeg fortsatt sugde tommelen min. Jeg er 25 år nå og fortsatt vet ingen det, siden for meg så føles det som en skam. Dattera mi på fem måneder har startet med å suge på tommelen sin og så fort hun blir 1-2 år så skal jeg lære henne å avvenne tommelsuging. Hun skal slippe å gå gjennom det jeg gjorde (og før du eller noen andre kommenterer at det er bare å slutte... nei det er ikke bare bare. Tok meg 22 år å slutte, og fortsatt så frister det å suge tommelen min) Anonymkode: e38c1...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå