Gjest Ethereal Skrevet 4. august 2004 #1 Skrevet 4. august 2004 Jeg har tørr hud, og får knapt en eneste kvise. Men på haken kan jeg innimellom få vonde kuler som aldri når overflaten. De forsvinner etter en stund, men kommer tilbake på samme sted (jeg har to slike steder). Finnes det noe jeg kan smøre lokalt på kulene, som trenger dypt ned og tar dem bort, for eksempel om natten? Jeg kan ikke ha noe sterkt som tørker ut huden, siden den allerede er så tørr. Fra før av bruker jeg MD Facial Cream for å motvirke tørrhet, men den er ikke nok mot disse kulene.
Gjest Veslepuz Skrevet 4. august 2004 #2 Skrevet 4. august 2004 jeg har mest overjordiske kviser jeg!!! men herlig talt, du må da bruke basiron på kvisene dine. ta litt på hver kveld og de er borte på et dager! :veldigsur:
Gjest Ethereal Skrevet 4. august 2004 #3 Skrevet 4. august 2004 Vel, Basiron funker nok på fet hud, men jeg er tørr, og vil ikke ta livet av huden samtidig. Det er altfor sterke saker.
Junebug Skrevet 4. august 2004 #4 Skrevet 4. august 2004 Hva med MD Formulations Facial Lotion? Den funker bra for meg. Men kanskje den er litt for uttørrende for deg siden du har så tørr hud? Har du spurt hudpleier?
Gjest Ethereal Skrevet 4. august 2004 #5 Skrevet 4. august 2004 Facial Cream burde ha samme effekt; det er det samme som Facial Lotion, men for tørr hud. Men det er tydeligvis ikke nok. Hmm, må vel ta meg en tur til hudpleier å høre når jeg får penger.
Junebug Skrevet 4. august 2004 #6 Skrevet 4. august 2004 Jeg har inntrykk av at Facial cream er litt mildere enn Facial lotion. Lotionen skal bare brukes på utsatte steder, men creamen bruker man vel over hele ansiktet - eller er jeg helt på jordet nå?
Gjest Ethereal Skrevet 4. august 2004 #7 Skrevet 4. august 2004 Har ærlig talt ikke peiling. Hudpleieren sa at jeg burde kjøpe Facial Cream fordi jeg var tørr. Jeg har brukt den siden i vinter, og huden har blitt mye mindre tørr. Men nå har de begynt med Exuviance, dessverre, og skal ikke lenger føre MD. Disse kulene er jo nesten ikke synlige, men akk så irriterende for det.
Junebug Skrevet 4. august 2004 #8 Skrevet 4. august 2004 Disse kulene er jo nesten ikke synlige' date=' men akk så irriterende for det.[/quote'] Uff ja - og som regel er det de underjordiske som er de vondeste. Irriterende at hudpleieren din har byttet merke! Du kan jo alltids kjøpe MD på nett, men det er vel vanskeligere å få MD-råd fra hudpleieren nå som de ikke lenger selger det. 1
Gjest Ethereal Skrevet 4. august 2004 #9 Skrevet 4. august 2004 De er blitt så kjipe; jeg har vært borte i utlandet i et halvt år, og da jeg stakk innom igjen, begynte de å grille meg på om jeg hadde kjøpt produkter på nett. Ren overvåkning! Ja, jeg kjøper the basics på nett, men supplerer allikevel hos hudpleier, for jeg liker ikke bomkjøp. Men etter det surfjeset, fikk jeg litt "the devil may care"-holdning... Vi får se neste gang.
Junebug Skrevet 4. august 2004 #10 Skrevet 4. august 2004 Jøss, det var da voldsomt til reaksjon! Jeg skjønner jo at det kan være irriterende for hudpleiere hvis de bruker mye tid på å veilede folk for så at de bare kjøper produkter på nett. Men du var jo i utlandet! Hva hadde de forventet da? At du hadde dratt noen snarturer hjemmom for å kjøpe hudpleieprodukter? Dessuten kjøper man jo gjerne behandlinger hos hudpleiere, så man legger jo alltid igjen penger etter et besøk der.
Gjest Ethereal Skrevet 4. august 2004 #11 Skrevet 4. august 2004 Enig med deg; fikk litt hakeslepp der og da. Jeg kjøper jo endel på nett, men langtfra alt. Tror jeg skal koste på meg en behandling, men jeg er så pysete og liker ikke at folk herjer med meg. Dessuten er jeg redd for å få kviser av det....
Junebug Skrevet 4. august 2004 #12 Skrevet 4. august 2004 Jeg blir også engstelig for at behandlingene skal gjøre huden tørrere eller at jeg får kviser (litt uheldig med en syrebehandling jeg hadde for et halvt år siden - *grøsse*) Men farging av vipper, napping av bryn og voksing av legger pleier å være uproblematisk.
Gjest Ethereal Skrevet 4. august 2004 #13 Skrevet 4. august 2004 Litt OT, men tror du en hudpleier kan akseptere at jeg vil farge vippene på ett øye om gangen? jeg får som sagt litt noia, og sist jeg farget hos frisøren, klarte jeg ikke å holde øynene nok lukket.
Junebug Skrevet 4. august 2004 #14 Skrevet 4. august 2004 Jeg tror det kommer an på hudpleieren, men i prinsippet skulle det vel gå bra? De bruker jo selvfølgelig litt lenger tid på å gjøre det på denne måten, men det burde vel gå bra likevel? Jeg tror ikke du er den eneste som får noia av vippefarging og det er sikkert bedre å ta ett øye av gangen hvis man er engstelig. Selv får jeg litt hetta når jeg ligger der med farge på begge øynene, hudpleieren går ut av min "boks" og så snart hun er ute kan du være sikker på at det begynner å svi...
Gjest Ethereal Skrevet 4. august 2004 #15 Skrevet 4. august 2004 Hvis det skulle bli nødvendig, får jeg heller tilby meg å betale litt ekstra. For det er veldig praktisk nå om sommeren.
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2004 #16 Skrevet 4. august 2004 Jeg ville prøvd medicated clearing gel fra dermalogica mot disse kulene, smør kun på de utsatte områdene hver kveld. Funker!
Elze Skrevet 4. august 2004 #17 Skrevet 4. august 2004 Decleor SOS Regulating Gel ACO 2 % salisylsyre fra apoteket, billig! Eller prøv den berømte spot-pennen fra Garnier som alle skryter av. Den gjør ingenting for meg, men alle andre påstår at den virker, så for 40 kroner er den kanskje verdt et forsøk?
Gjest Lilleulv Skrevet 4. august 2004 #18 Skrevet 4. august 2004 hva med tea tree-olje? Inbiller meg at det kanskje kunne hjelpe...
Gjest Eir Skrevet 4. august 2004 #19 Skrevet 4. august 2004 Sikkert mange som synes jeg er stygg med kvisene mine, men i sånne tilfeller pleier jeg å stikke hull på dem med en sylskarp, steril nål. Da popper de opp til overflaten, og man kan bli kvitt dem. Ellers så pleier sånne tilbakevendende kviser å ha sammenheng med muskler man belaster feil, dvs at de kommer fordi man står, går eller sitter feil feks. Prøv å å vær litt bevisst kroppen ellers også, og da forsvinner de som regel.
Gjest gjesta Skrevet 4. august 2004 #20 Skrevet 4. august 2004 Jeg pleier også å få sånne kviser på haka og det er noe dritt. Har funnet en måte å slippe unna på. Jeg bruker en serie fra apoteket som heter Natural Sea Beauty. Daglig så bruker jeg Mud Cleansing Gel i ansiktet og 1-2 ganger i uka så bruker jeg Purifying Mud Mask. Da slipper jeg unna. Et lite sidespor. Jeg ble syk og jobbet ikke på et år. Da var den type kviser helt fraværende. Så var jeg tilbake i jobb igjen og kvisene kom. Etter en stund så ble jeg sykemeldt igjen og kvisene ble fraværende igjen. Så det er tydelig at stress påvirker huden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå