Gå til innhold

Trasig 2åring.....hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappajente...

Eksempler:

"Itte du mamma"

"Mamma får ikke lov"

"Mamma får ikke væme"

"Mamma dytta meg"

"Mamma får ikke legge meg"

"Mamma får ikke pusse"

Aaargh...... Sånn har det vært sikkert siden hu begynte å forstå sånt.. Hva gjør man når det er sånn?

Jeg prøver å overse, svare; "nei mamma trenger ikke det". Eller noe annet likegyldig.

Istad var det "mamma får ikke være med dusje, pappa"

Da sa jeg strengt "sånn trenger du ikke å si!"

Er det jeg som må finne en ny måte å ta dette på?

Pappaen er utrolig dårlig til å ta min side.. Skylder på at det går jo opp og ned. Det gjør det ikke.. Det har alltid vært sånn.

Jeg er det strenge mammaen som må ta mye av de kjipe tingene.. Jeg setter hu i trappa når hu ikke oppfører seg.. Og jeg forlanger mest..

Han er morsomme kosepappa..😩

Jeg vil å ha jenta mi på fanget og kose.

Istad kom jeg hjem etter og ha sovet borte pga jobb. Så har sett henne minimalt siste 3 dagene.

"Nei itte du mamma. Itte mamma hjem"

Da er det ordentlig kos å komme hjem.

Puh...utblåsning..

Anonymous poster hash: 81c18...3e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun fra Gjøvik dette barnet.

Anonymous poster hash: 3b3ed...2f4

• Liker 4
Skrevet

Åååh, jeg kjenner meg sååå igjen! Frøkna her er tre år, og det går i samme tralten. Det er jeg som tar smokken fra henne om hun bruker den på dagen. Det er jeg som ber henne rydde opp lekene sine, jeg som grer ut vonde floker og vasker hår. Jeg som bestemmer at "nei, når det er 20 minus kan du faktisk ikke gå til barnehagen i prinsessekjole og gummistøvler."

Det er så utrolig kjipt å måtte ta denne rollen, det er jo så mye enklere og kosligere å gi etter sånn som han gjør, men gjør man det blir jo ungen max trollete og da..

Men her er faktisk pappaen flink til å fortelle henne at "nei, ikveld er det du og mamma som skal lese bok. Det er det mamma og pappa som bestemmer."

Jeg vet ikke om jeg har noen tips, annet enn å prøve å bli enige om noen generelle regler som begge backer opp på forhånd.. Det hjelper av og til her, men skler veeeldig fort ut fra hans side..

Skrevet

Da får du begynne å kreve at mannen tar seg av de kjipe tingene.

Anonymous poster hash: 4c101...c1b
Skrevet

Setter henne i trappa? Som skammekrok? Er hun ikke litt liten for det? Tror ikke det har noe for seg å straffe barn i trassalderen, det er jo en del av den naturlige utviklinga.

• Liker 3
Skrevet

De sier at du fremdeles skal gjøre noen av tingene, og bare si; joda mamma kan også. :) Trassanfallet dabber av etterhvert :)

Skrevet

Hva mener du med at du setter henne i trappa? Håper i så fall at du sitter sammen med henne og forklarer hvorfor hun ble tatt ut av situasjonen. En toåring forstår ikke at hun "ikke oppførte seg" og at hun derfor blir straffa for det.

Når hun sier at du ikke får være med på ting kan du forklare "jeg blir lei meg når hun sier at jeg ikke får være med. Jeg vil også være sammen med dere." Hvis det skjer veldig ofte kan du eventuelt bare overse det og la være å kommentere det noen av gangene.

Når det gjelder hvem som skal pusse tenner og sånt så er det dere som bestemmer det. Si bestemt og rolig at "nå er det mamma som skal pusse tennene dine". Ikke la henne bestemme sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...