Gå til innhold

Endrede åpningstider i bhg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt barna våre i en kjempe flott kommunal bhg. Det var viktig for oss med en kommunal bhg som var åpen jul, påske og hele sommeren, da vi pga jobbene våre ikke har mulighet til fere i juli, og offte jobber jul/påske

Dette har fungert kjempe bra, bhg har sammarbeidet med andre bhg i området og hatt sommerbhg med noen av det faste personalet i en annen bhg.

Nå er bhg vår solg, til private aktører. Og vil nå stenge hele juli samt jul og påske.

Hva gjør vi egentlig nå??

Hoss oss er ferien del opp i 3 bolker, som rulerer hvert år, så ferie i juli får jeg kun hvert 3 år...

Mannen min har ikke hatt ferie på sommeren på 5 år, og får det i hvertfall ikke i juli.

Vi har ikke noe familie som kan hjelpe oss, og vi har ikke mulighet til å være hjemme ulønnet i alle disse feriene.

Nå høres det sikkert ut som om barna er i bhg bestandig, de er ikke det altså. De får sommerferie langt utover de obligatoriske ukene, bare ikke midt i juli....

Jeg fatter bare ikke hvordan jeg skal få denne kabalen til å gå opp?? I år får jeg ferie sisste uka i juli og i august, men det funker jo ikke når bhg er stengt 3 uker før jeg får ferie...

Kjenner at jeg blir sikkelig forbanna på bystyret, som ødelegger bhg, øker prisen og gir oss dårligere tilbud!

Hvordan løser andre slike dillemmaer??

Anonymous poster hash: f55fa...2b3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du stemmer ihvertfall ikke blått ved neste valg :(

Anonymous poster hash: 7bd53...65d

• Liker 6
Skrevet

Søke barna inn i en annen barnehage?

Anonymous poster hash: b5397...991
Gjest kassycat
Skrevet

Søk de inn en annet sted. Og jeg håper Anonym kødder. Private på markedet fantes da ved rødgrønt styre også. Når folk velger andre barnehager, vil kanskje denne se at det er dårlig konkurranse å ikke ha så mye åpent.

Skrevet

Søk de inn en annet sted. Og jeg håper Anonym kødder. Private på markedet fantes da ved rødgrønt styre også. Når folk velger andre barnehager, vil kanskje denne se at det er dårlig konkurranse å ikke ha så mye åpent.

Private fantes. Men forrige regjering ga full bhg dekning.

Blått selger i vildens sky; der var overskrifter i dag.

De private tar mindre sosiale hensyn pga fortjenesten, sier seg selv.. Les en avis??

Anonymous poster hash: 7bd53...65d

• Liker 3
Skrevet

Det er da langt vanligere at private barnehager har åpent i juli enn at kommunale har det. Jeg kjenner godt til flere private kjeder, og i dem så er barnehagen åpen alle dager minus de røde og planleggingsdager. Og eneste kravet til ferie er minimum 4 uker i året og 3 av de sammenhengende i løpet av juni-august. Har min i en privat barnehage, og det er bedre forhold på det aller meste (personale, åpningstider, mat osv) her enn det er i de kommunale i området.

Så at deres barnehage endrer åpningstider har ikke bare med at de blir private, men hva akkurat disse eierne ønsker for sin barnehage.

Anonymous poster hash: fd7d6...83f
  • Liker 2
Skrevet

Om dere ikke ønsker eller kan bytte barnehage, kanskje dere kan finne en dagmamma som kan passe disse ukene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...