Gå til innhold

er 2 skiver brunost 888 kalorier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en app der jeg førte opp to rugbrødskiver med brunost kom det på 888 kalorier.

Synes dette var veldig mye. Jeg hadde to brunostflak som dekket hele skiven, på begge skivene. Slik grovt brød med korn.

Så viss jeg spiser 2 skiver brunost til frokost, lunsj og kvelds så burde jeg gå opp i vekt ganske raskt? Da kommer jeg på langt over 2000kalorier kun på skivene med brunost.

Er det virkelig så mye kalorier i det? Da er det jo veldig lett å gå opp i vekt, noe jeg har prøvd på lenge.

Anonymous poster hash: 68e46...a27
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er vel ca 46 kalorier i selve brunosten om du har en skive. Har du sett om posjonen du førte opp var riktig? Noen ganger opererer slike apper med både 100 g, 1 g, en posjon osv...

Endret av absinthia
  • Liker 1
Skrevet

Du kan jo veie og regne det ut selv? Det er ikke sikkert kildedata i appen er riktig.

Skrevet

2 rugbrødskiver med 2 flak brunost er garantert ikke 888 kalorier! Du må ha regnet feil på en eller annen måte, evt oppgitt feil i appen.

I følge denne linken så er ei skive rugbrød ca 110-150 kalorier

http://www.vektklubb.no/artikkel/noe-aa-ruge-paa-20264113

Ei skive brunost er litt over 40 kalorier.

Rugbrød og brunost er ganske kaloririkt, men dog ikke så mye som du oppgir.

For å kutte ned på kalorier så kunne du kanskje vurdert grovt knekkebrød istedet for rugbrød, f.eks Ryvita.

Skrevet

2 rugbrødskiver med 2 flak brunost er garantert ikke 888 kalorier! Du må ha regnet feil på en eller annen måte, evt oppgitt feil i appen.

I følge denne linken så er ei skive rugbrød ca 110-150 kalorier

http://www.vektklubb.no/artikkel/noe-aa-ruge-paa-20264113

Ei skive brunost er litt over 40 kalorier.

Rugbrød og brunost er ganske kaloririkt, men dog ikke så mye som du oppgir.

For å kutte ned på kalorier så kunne du kanskje vurdert grovt knekkebrød istedet for rugbrød, f.eks Ryvita.

Hvis jeg tolker HI riktig, prøver TS å gå opp i vekt, og da er vel ikke Ryvita veien å gå.

Skrevet

Hvis jeg tolker HI riktig, prøver TS å gå opp i vekt, og da er vel ikke Ryvita veien å gå.

Uups.....

Da kan jeg i såfall anbefale å fortsette å spise rugbrød med brunost, gjerne med et lag meierismør på skiva, og skyll det hele ned med H-melk :D Men, uansett så mener jeg at 2 skiver rugbrød med 2 flak brunost er langt mindre enn 888 kalorier.

(er så vant med alle disse slanketrådene, så jeg fikk ikke helt med meg den motsatte varianten om å gå opp i vekt....)

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er ikke det 888 kalorier.

• Liker 1
Skrevet

Kalorier kanskje? Men definitivt ikke kilokalorier, som nok er det du egentlig er ute etter. Det er ca 4-500 kcal i 100 gran brunost.

Anonymous poster hash: 2ffb1...fcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...