Gå til innhold

slettet wifi! windows 8.1 - prøvde å fikse, men nei... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg fikk oppdateringen 8.1 (windows) for andre gang (første gangen krasja pcen og jeg måtte reboote til 8.0), har jeg ikke kunnet koble på wifi. Etter å ha fulgt denne guiden http://www.fixedbyvonnie.com/…/my-wi...work-upgradi…/ har jeg ikke lenger .. wifi. Det er borte. Jeg kan kun koble meg på ethernet (kabel). Det er ikke noe wifi å skru på, det er ikke noe når jeg ser på nettverksinnstillinger.

det er akkurat slik som den ene kommentaren sier, men som ingen har svart på: "So, I followed the steps above but I wasn't quite sure what manufacurer to choose so I picked one that I thought was correct, but I wasn't 100% sure. Restarted my computer and now it's saying there is no wireless connection whatsoever and it won't even show my wireless adapter under my network connections list. How do I fix this??"

Det er en lenovo G580 og jeg har hatt den i ca 1,5 år. Jeg har behandla den veldig bra. Etter en måned uten trådløst nett ble jeg litt desperat og prøvde å se hva som fantes av hjelp. En laptop uten trådløst nett er jo ikke så smart, men ja, nå har jeg visst klart å slette alt.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hatt den på noen form for service, hos Elkjøp f.eks.?

Anonymous poster hash: 3b682...9be

Skrevet

"So, I followed the steps above but I wasn't quite sure what manufacurer to choose so I picked one that I thought was correct, but I wasn't 100% sure" høres ikke så betryggende ut akkurat. Når man ikke er sikker så risikerer man å legge inn feil driver(e) og da kan man "miste" enheter i Windows (man ser de ikke).

Gå på enhetsbehandling i kontrollpanelet og se om det er noe som dukker opp med spørsmålstegn. Det er i så fall en indikasjon på at hardwareenheten er der, men det er uidentifisert, ikke tilknyttet noen driver og den er ikke i funksjon.

Generelt er det bedre å laste ned drivere fra produsentens hjemmeside i slike tilfeller. Søk på modellen du har der og finn riktige wifidrivere til den maskinen du har :)

Anonymous poster hash: c42b1...caf
  • Liker 1
Skrevet

Har du hatt den på noen form for service, hos Elkjøp f.eks.?

Anonymous poster hash: 3b682...9be

vil helst se om jeg kan rette opp i den massive feilen før jeg skal eventuelt punge ut.

"So, I followed the steps above but I wasn't quite sure what manufacurer to choose so I picked one that I thought was correct, but I wasn't 100% sure" høres ikke så betryggende ut akkurat. Når man ikke er sikker så risikerer man å legge inn feil driver(e) og da kan man "miste" enheter i Windows (man ser de ikke).

Gå på enhetsbehandling i kontrollpanelet og se om det er noe som dukker opp med spørsmålstegn. Det er i så fall en indikasjon på at hardwareenheten er der, men det er uidentifisert, ikke tilknyttet noen driver og den er ikke i funksjon.

Generelt er det bedre å laste ned drivere fra produsentens hjemmeside i slike tilfeller. Søk på modellen du har der og finn riktige wifidrivere til den maskinen du har :)

Anonymous poster hash: c42b1...caf

helt enig, og det var ikke med et lett hjerte jeg gjorde det. men jeg fulgte guiden som hadde fått mange gode kommentarer og så hva som var anbefalt om man hadde lenovo. så det var jo ikke basert på den kommentaren at jeg gjorde som jeg gjorde. men jeg visste jo ikke 100% hva jeg dreiv med, det er sant.

men takk for tipset, jeg sjekker det ut og HÅPER denne superfeilen lar seg raskt fikse!

Skrevet (endret)

Jeg hadde slettet alt under "network adapter/nettverkskort" i "device manager/enhetsbehandling" og tatt en restart. Krysset fingrene for at windows finner nye via Windows Update når windows startet opp igjen. Kan kanskje være lurt å slette de som heter noe med "wireless", og la resten være.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Skrevet

under kontrollpanel/nettverk finner jeg intenting. det står bare de vanlige overskriftene og at jeg ikke er koblet til noe nett. ingen spørsmålstegn. skal jeg så bare gå på lenovo.com og se hva jeg finner der av wifi-driver? :)

jeg ser to merkelige ting ved enhetsbehandling/nettverkskort:

• D-link DGE-5287Gigabit Ethernet Adapter - (den har symbolet med to pc-skjermer og en gul trekant foran).
  • Qualcomm Atheros AR8162/8166/8168 PCI-E Fast ethernet Controller (NDIS.6.30)

de to andre er bluetooth, den ene protocol og den andre personal area network.

jeg må innrømme jeg er veldig redd for å slette noe som kan hindre meg i å være på kabelnett

Skrevet

prøvde å laste wifi-driver fra supportsiden, den kunne ikke innstalleres.

Skrevet

problem løst! (utrolig nok)

jeg valgte å slette D-LINK (med gul trekant på) og restarte pcen. av en eller annen grunn funka dette + ga meg wifi. jeg har ikke vært på wifi siden før jeg fikk 8.1 som er over en måned siden. hvorfor dette funka aner jeg ikke, men jeg håper problemet uteblir fra nå av.

tusen takk til alle som kom med forslag! følte meg helt alene, dum, desperat og hjelpesløs - ikke en god kombo. igjen, tusen takk!

Skrevet

Bra du fikk fikset det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...