Gjest Poirot Skrevet 10. august 2004 #61 Del Skrevet 10. august 2004 Finnes det noen sanksjonssystmer om far f.eks bruker permisjonstiden til andre ting enn å passe unger? Min erfaring er ihvertfall svært dårlig på dette feltet' date=' og jeg støtter ikke forslag om mere permisjon til far før man er sikret at de faktisk utnytter permisjonstiden til det den er tenkt til? Min erfaring (og jeg har hørt det samme fra helsepersonell9 er at far gjerne får seg en ekstra måneds fri..skal han nå få tre måneder fri??[/quote'] Er man sikret at mor bruker permisjonen rikitg og ikke har barnevakt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 10. august 2004 #62 Del Skrevet 10. august 2004 Finnes det noen sanksjonssystmer om far f.eks bruker permisjonstiden til andre ting enn å passe unger? Min erfaring er ihvertfall svært dårlig på dette feltet' date=' og jeg støtter ikke forslag om mere permisjon til far før man er sikret at de faktisk utnytter permisjonstiden til det den er tenkt til? Min erfaring (og jeg har hørt det samme fra helsepersonell9 er at far gjerne får seg en ekstra måneds fri..skal han nå få tre måneder fri??[/quote'] Permisjonsfri forutsetter at det foreligger et omsorgsbehov og at det ytes omsorg. Folketrygdloven §14-4: "Det er et vilkår for rett til fødselspenger etter fødselen at vedkommende har omsorgen for barnet." Mao: Det er trygdesvindel hvis ikke? Uansett: Mange mødre tar ut ferien sin ifbm. at far tar ut sin minimumskvote på 4 uker slik at hele familien har ferie samtidig. Tar far ut permisjon utover dette er det et krav om av mor er i minimum 75% stilling eller heltidsstudent, slik at din "frykt" for at far skal få 3 mnd. fri er ubegrunnet (det er begrenset hvor mye oppspart ferie mor har). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå