Gå til innhold

Sterk reaksjon på film

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å reagere så sterkt på en film at du ikke greier å slutte å gråte? Liksom jeg klarte ikke se ferdig filmen. Satt å skalv lenge etterpå, og ble fysisk dårlig. Hodepine, kvalme, sliten

Anonymous poster hash: a81b4...b47
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det normalt å reagere så sterkt på en film at du ikke greier å slutte å gråte? Liksom jeg klarte ikke se ferdig filmen. Satt å skalv lenge etterpå, og ble fysisk dårlig. Hodepine, kvalme, sliten

Hvilken film var dette?

Tror en film kan åpne opp noen følelser som man kanskje ikke har helt avklart forhold til, og at det da strømmer ut...

Jeg følte det litt sånn da jeg så The impossible..

Anonymous poster hash: 0eff3...a3f

Skrevet

om du er veldig følsom er det ikke så rart, var det en spillefilm eller et ekstremt klipp på internett?

Er selv en barsk og staut mann som tåler det meste men det har vært en og annet klipp på internett som har gitt meg en vodnt følelse i magen i lang tid etterpå.

Anonymous poster hash: c623f...215
Skrevet

Hvilken film var dette?

Tror en film kan åpne opp noen følelser som man kanskje ikke har helt avklart forhold til, og at det da strømmer ut...

Jeg følte det litt sånn da jeg så The impossible..

Anonymous poster hash: 0eff3...a3f

den heter bully. dokumentar om mobbing. true story

The impossible er forferdelig trist...

Skrevet

om du er veldig følsom er det ikke så rart, var det en spillefilm eller et ekstremt klipp på internett?

Er selv en barsk og staut mann som tåler det meste men det har vært en og annet klipp på internett som har gitt meg en vodnt følelse i magen i lang tid etterpå.

Anonymous poster hash: c623f...215

jeg er det. emosjonelt vrak basically:/

Gjest Hummels
Skrevet (endret)

Jeg reagerte sterk på filmen the boy with the striped pyjamas. Den fikk meg til å gråte, men jeg klarte å se alt. Men sånne sterke filmer kan få meg til å gråte selv om jeg egentlig aldri/sjelden gråter av filmer.

Endret av Hummels
  • Liker 1
Skrevet

Det har ikke skjedd meg siden jeg så Lillefot og vennene hans. Det vil si, jeg har aldri sett hele filmen, det ble for mye for meg da moren døde helt i begynnelsen...

• Liker 3
Skrevet

Jeg reagerte sterk på filmen the boy with the striped pyjamas. Den fikk meg til å gråte, men jeg klarte å se alt. Men sånne sterke filmer kan få meg til å gråte selv om jeg egentlig aldri gråter av filmer.

åå den er så trist:((

• Liker 2
Gjest Stringfellow1
Skrevet

Filmer som The Bully var ikke akkurat trist, men noen kan selvfølgelig bli sinte og frustrerte over at så omfattende mobbing og trakassering kan foregå over så lang tid uten at noen gidder å gjøre noe særlig for å stoppe dette. Jeg har vel bare begynt å gråte av to filmer i heile mitt liv. Den ene filmen var Hachiko: A Dog`s tale. Denne filmen er basert på virkelige hendelser, og det var ett par veldig triste klipp, blant annet når hunden og en dama sitter og venter på togstasjonen. Dere må nesten se filmen for å forstå..

Den andre gangen var en dokumentarfilm. The Cove. Denne filmen handler om hvordan delfiner og andre hav-dyr blir fanget og drept i Japan. I tillegg handler den om hvordan dyreparker som f.eks. Sea World og lignende behandler delfinene sine. ""Smilet til en delfin er naturens aller største bedrageri. Det ser ut som delfinen alltid er glad."" En av folkene som står bak denne filmen, er en tidligere delfin-trener som opplevde at en delfin som levde i fangenskap (og som han var trener for) begikk selvmord i armene hans..

Skrevet (endret)

Vet ikke om det er normalt men jeg opplevde det da jeg så 12 Years a slave. Den var grusom, orket ikke se hele. Det er fryktelig å ta innover seg at slike fæle ting faktisk skjer og har skjedd.

Endret av kvinneguide
Gjest crazycatlady
Skrevet

Jeg gråt og gråt av Hachiko og jeg begynner å grine bare jeg tenker på den. Den filmen er den tristeste jeg noengang har sett og det at det er en sann historie gjør det bare enda tristere. Samtidig er den en utrolig vakker film jeg anbefaler alle å se.

Skrevet

Jeg har trodd lenge at Hachiko var en tegnefilm/animert film. Ikke spør meg hvorfor, men nå så jeg endelig traileren og skal se om jeg får streamet den.

Skrevet

Jeg ble utrolig kvalm og sint av å se Breaking the Waves. Kommer aldri til å se flere von Trier-filmer i mitt liv.

Skrevet

Alive ødela meg når jeg var 14 år. I den senere tid står Lilja 4ever ganske sterkt som en av de jævligste filmene jeg aldri vil se igjen.

Skrevet

Jeg er veldig følsom, så kan gråte skikkelig av noen filmer.

Skrevet

Jeg kan ofte oppleve å få sterke følelser/reaksjoner pga e film eller serie. Men det skal sværtye til før jeg tar til tårene!

Men det verste jeg har opplevd er når jeg så dokumentaren Dear Zachary. Altså noen luringer her på forumet anbefalte den og skrev at man helst burde se den uten å lese noe om den på forhånd. Så jeg så den da.. Og opplevde et vanvittig følelsesmessig kaos med sinne, sorg, tristhet, sjokk, litt smågleder, og...tomhet. For all del, en kjempebra dokumentar! Men jeg bare var så totalt uforberedt at..

Anonymous poster hash: 946bf...81d

Skrevet

Alive ødela meg når jeg var 14 år. I den senere tid står Lilja 4ever ganske sterkt som en av de jævligste filmene jeg aldri vil se igjen.

Ødela meg også som 14 åring. Måtte lese meg opp om ulykka, følte at jeg måtte forstå den bedre. Fant den blant VHS kassettene til mamma å synes den så spennende ut. En annen film jeg reagerte på er en barnefilm, som heter Homeward Bound(Den utrolige Reisen). Den handler om 2 hunder og 1 katt som går igjennom ødemarka når familien deres midlertidig omplasserer dem.
Skrevet

Er mange filmer jeg kan grine av..Verst er det om *det er den perioden i måneden*
Filmer som:
The Notebook
Perfect Storm
My Sister's Keeper
Hachiko A Dog's Story
A Walk To Remember
Schindlers Liste
Pianisten

Mange mange flere filmer, så nettopp: Heaven is for real... litt tårer der og ja..

Og tilslutt... Løvenes Konge... o_o

Skrevet

http://www.imdb.com/title/tt0780511/

Denne traff meg, opplevd sånn ca det samme, denne filmen viste det som kunne vært min fars perspektiv, som knakk meg totalt.

Anonymous poster hash: 970be...c71

Skrevet

Jeg var deppa en uke etter at jeg så filmen ´´If I stay´´.
Føler den filmen har gjort meg immun mot andre triste filmer. Lengter faktisk etter en god dramafilm, som faktisk klarer å få meg til å gråte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...