Gå til innhold

Date - hvor ofte er det normalt å treffes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er sykt slitsomt å date.. Går å tenker på vedkommende støtt og stadig, venter på smser, telefoner, om han vil finne på noe sammen, analyserer det meste som blir sagt og gjort. Hvor ofte er det normalt å møtes i en datingperiode? Han er en veldig travel fyr, noe vi har pratet om, men jeg synes en gang i uken er lite, selv om vi prater sammen omtrent hver dag. Merker at følelsene mine forsvinner litt da jeg ikke får se han så mye. Bor nærme hverandre, så det er ikke noe problem. Han har sagt han ønsker å ta det sakte, da han ikke ønsker at vi skal få sterke følelser for hverandre før vi kjenner hverandre godt eller noe slikt. Han merket kanskje at jeg ble raskt betatt? Han sier han liker meg, at han gleder seg til neste gang vi treffes, han tar initiativ osv. Hva tenker dere om dette? Og igjen, hvor ofte møter dere en dere dater? Vi var med hverandre første gang ca. midt i desember, jeg er 23 og han er 28. Før dette pratet vi sammen på nett i over 2-3 måneder.

Anonymous poster hash: 873a0...eaa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? :vetikke:

Skrevet

Jeg synes som det en gang i uken er for lite (i alle fall i begynnelsen). Føler vi da starter på skrætsj hver gang. To ganger i uken er passe for å få progresjon.

Er selv nå i en periode hvor vi ikke har hatt tid til å treffes så ofte, og merker at jeg blir mer lunken.

Skrevet

I starten (forutsatt at datingen er over og dere er i fasen der dere har funnet ut at dere trives sammen og har startet ha sex) så vil jeg si at 1 gang i uken er sjelden.

Ord kan hvem som helst lire av seg. Faktum er at en mann i 20-årene er proppfull av energi. Å jobbe 10+ timer daglig pluss trening og kompiser en 2-3 dager i uka levner jo plenty med tid til å treffe deg 3-4 ganger. Særlig om dere bor under 1/2 times kjøring unna hverandre. Om han sier "jeg liker deg" og hans handlinger sier "jeg gidder ikke treffe deg" så er det handlingene som viser sannheten.

Anonymous poster hash: a4776...a82

Skrevet

Jeg synes som det en gang i uken er for lite (i alle fall i begynnelsen). Føler vi da starter på skrætsj hver gang. To ganger i uken er passe for å få progresjon.

Er selv nå i en periode hvor vi ikke har hatt tid til å treffes så ofte, og merker at jeg blir mer lunken.

Ja, det samme føler jeg..

Skrevet

Jeg har akkurat begynt å date en fyr, og vi har møttes noen ganger med to ukers mellomrom. Føler at det er for lenge mellom hver gang, men ikke at vi starter fra scratch hver gang..

Anonymous poster hash: 224ef...73c
Skrevet

I starten (forutsatt at datingen er over og dere er i fasen der dere har funnet ut at dere trives sammen og har startet ha sex) så vil jeg si at 1 gang i uken er sjelden.

Ord kan hvem som helst lire av seg. Faktum er at en mann i 20-årene er proppfull av energi. Å jobbe 10+ timer daglig pluss trening og kompiser en 2-3 dager i uka levner jo plenty med tid til å treffe deg 3-4 ganger. Særlig om dere bor under 1/2 times kjøring unna hverandre. Om han sier "jeg liker deg" og hans handlinger sier "jeg gidder ikke treffe deg" så er det handlingene som viser sannheten.

Anonymous poster hash: a4776...a82

Vi har ikke hatt sex enda, eller hatt praten om at vi er "ekslusive", men regner ikke med han treffer andre da. Han viser det utrolig godt når vi er sammen, jeg har hans fulle oppmerksomhet, vi prater om dype temaer samtidig som vi har det morsomt. Han holder rundt meg når vi er på offentlige steder osv. Vet han ble svært såret i det forrige forholdet han var i, og jeg tror kanskje dette kan være en sperre for han.

TS

Skrevet

Jeg har akkurat begynt å date en fyr, og vi har møttes noen ganger med to ukers mellomrom. Føler at det er for lenge mellom hver gang, men ikke at vi starter fra scratch hver gang..

Men synes du det er tilstrekkelig? Jeg ønsker jo helst å være med han alle de ledige stundene jeg har.

TS

Skrevet

Men synes du det er tilstrekkelig? Jeg ønsker jo helst å være med han alle de ledige stundene jeg har.

TS

Nei, jeg synes ikke det er tilstrekkelig, da det er lett å miste interessen hvis man ikke ser hverandre ofte nok. Men jeg synes en gang i uken er fint, for da viser man at man har et annet liv ved siden av, det tror jeg er viktig.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor så sjeldent? Møttes dere på nett eller kjente dere hverandre fra før?

Anonymous poster hash: 13567...7e1

Skrevet

Jeg synes at det er litt lite hvis man har følelser. Hva er grunnen til at han kun kan møte deg en gang i uken? Er han opptatt med mye jobbing, og i så fall hva jobber han med? Er det en jobb hvor det er logisk at han skal bli så sliten, eller ha så lite tid at han ikke får tid til å se deg, eller bruker han det som en unnskyldning?

Anonymous poster hash: 73fa1...a87
Skrevet

Hvorfor så sjeldent? Møttes dere på nett eller kjente dere hverandre fra før?

Anonymous poster hash: 13567...7e1

Vi møttes på nett. Det har blitt sånn at vi møtes i helgene, og så har en av oss vært bortreist den ene helgen, og den andre en annen helg osv. Så da har det blitt slik. Men håper selvfølgelig at vi går ned til en dag i uka, det synes jeg er passe :)

Skrevet

Jeg synes at det er litt lite hvis man har følelser. Hva er grunnen til at han kun kan møte deg en gang i uken? Er han opptatt med mye jobbing, og i så fall hva jobber han med? Er det en jobb hvor det er logisk at han skal bli så sliten, eller ha så lite tid at han ikke får tid til å se deg, eller bruker han det som en unnskyldning?

Ja, han er opptatt med mye jobbing og lange arbeidsdager på 12-14 timer på det meste. Det er en fysisk krevende jobb, og dermed forstår jeg godt at han er sliten. Men når vi sitter å prater i tlf o.l hver kveld uansett i hver vår sofa, så synes jeg likegodt vi kunne brukt den timen sammen på sofaen. Får håpe det blir noe nå til helgen :rolleyes: Til nå så oppfatter jeg han som en oppriktig og ærlig fyr, så jeg håper ikke det bare er unnskyldninger. Han har selv beklagt seg for at han har lite tid, og sagt at han har dårlig samvittighet ift det.

TS

Skrevet

1 gang i uken er vel optimalt.

Skrevet

At han sier han har dårlig samvittighet kan også bare være noe han sier for å fortsatt holde deg i bakhånd uten at han er interessert nok til å ta seg tid til å se deg mer enn en gang i uken. Hvor bor dere? Er det enkelt å komme seg fra den ene til den andre?

For eksempel hvis dere bor i Oslo er det null stress med t-bane og buss hele tiden. Er det på et sted langt utenfor allfarvei og man ikke har bil blir det annerledes. Når hadde dere den første daten? Hvor lenge har dere datet? Synes det virker som om noe skurrer litt her...

Skrevet

Jeg og daten treffes vel sånn ca hver 2-3dag, alt ettersom. Jeg vil gjerne være med han oftere, men jeg vil jo ikke bli masete. Også tror jeg det er viktig å ha noen dagers pause innimellom, da får en faktisk tenkt seg om. I tillegg er det jo viktig å ha tid til andre ting også, slik som feks venner.

Men vi sender meldinger/snapper daglig. Av og til ringes vi. Men det gjelder å ikke tyte for mye. Får du feks ikke svar på mld, så ikke send en til. Det må være lov å være litt opptatt av og til :)

Skrevet

At han sier han har dårlig samvittighet kan også bare være noe han sier for å fortsatt holde deg i bakhånd uten at han er interessert nok til å ta seg tid til å se deg mer enn en gang i uken. Hvor bor dere? Er det enkelt å komme seg fra den ene til den andre?

For eksempel hvis dere bor i Oslo er det null stress med t-bane og buss hele tiden. Er det på et sted langt utenfor allfarvei og man ikke har bil blir det annerledes. Når hadde dere den første daten? Hvor lenge har dere datet? Synes det virker som om noe skurrer litt her...

Men hvorfor gjør gutter evt dette? Holde jenter på gress. Vi har ikke hatt sex enda engang, så skjønner ikke hva han ville fått ut av det. Jeg har sagt til han at han må si i fra dersom han ikke ønsker å møtes videre, han avslo dette. Sier at det er umulig å ikke like meg, og at han er betatt. Som sagt vises dette godt når vi er sammen, både alene og offentlig. Vi bor i Oslo, og det er bare 15 minutter med bil/buss. Hadde den første daten i midten av desember, så ikke hverandre i hele julen da begge var bortreist. Har truffet hverandre "regelmessig" siden det, og prater sammen hver dag(gjorde også dette i julen), med initiativ fra begge sider: telefon, sms, facebook, snapchat o.l. Kanskje nevneverdig å si at vi møttes over nettet.

TS

Skrevet

Jeg og daten treffes vel sånn ca hver 2-3dag, alt ettersom. Jeg vil gjerne være med han oftere, men jeg vil jo ikke bli masete. Også tror jeg det er viktig å ha noen dagers pause innimellom, da får en faktisk tenkt seg om. I tillegg er det jo viktig å ha tid til andre ting også, slik som feks venner.

Men vi sender meldinger/snapper daglig. Av og til ringes vi. Men det gjelder å ikke tyte for mye. Får du feks ikke svar på mld, så ikke send en til. Det må være lov å være litt opptatt av og til :)

Synes dette høres mer normalt ut, og skulle ønske vi også hadde det slik :rolleyes:

TS

Skrevet

Jeg har datet en fyr i over 5 måneder nå. Kjenner meg igjen. Det er et stress og veldig psykisk tankespinn og tankespiĺ. Han sier at han forstår at jeg har følelser for han og at han vil fortsette å treffe meg. Vi er enig i at vi ikke skal date andre eller ha sex med andre. Men jeg forstår dårlig hva han vil og stresser mye med det. Vi møtes 1 til 3 ganger i uken. Det har vi gjort jevnt helt fra starten.

Anonymous poster hash: 9f107...6cb

Skrevet

Jeg liker heller ikke dateingfasen, men denne gangen har jeg mer roen enn jeg tidligere har hatt. Vi har datet i snart 2 mnd og de ukene vi ikke har barna har vi møttes stort sett hver dag uten om når han har vært borte på reise. Denne uka har vi sovet sammen hver natt, trente sammen i går og i kveld skal vi ut og spise + kino. Vi har ellers ringt min 1 gang per dag fra vi møttes. Han er også veldig tavel ellers.

Anonymous poster hash: 0c175...43d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...