Gå til innhold

Røykfri, men.....

Eliza Doalot

Anbefalte innlegg

Var så flink her om dagen, at jeg rett og slett bestemte meg for å slutte å røyke.

Og som tenkt så gjort, og til min store forbauselse så gikk det faktisk veldig bra!! Har selvfølgelig hatt lyst på en røyk, men det har alt i alt ikke vært noen store problemer.

Untatt ett; Jeg våkner jver morgen ca kl fem, og det er ikke snakk om å få sove mer... og når jeg da aldri legger meg før halv to, sier det seg selv at det blir litt lite søvn etterhvert.

Noen som har opplevd det samme og/eller har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klappe: velkommen som ikkerøyker.

hadde det veldig sånn jeg oxo en periode.

Pluss at jeg ble veldig svimmel i en måneds tid etterpå :-?

men det går over! lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liljedugg

Har hatt samme erfaring. Hvis det ikke hjelper å ta en reseptfri zyrtec (allergitablett som gir døsighet) for søvnen, anbefaler jeg deg å gå til legen å få noe å sove på. Rett og slett fordi dette kan vare i uker, og du trenger søvn for å klare denne perioden. Til slutt vil det røyne på, og veien til en røyk er kortere enn du tror.

Gjør noe med søvnproblemene. De kommer fordi du er uten røyk nå, men det finnes hjelp å få, slik at du får sove ut innimellom i alle fall, til det verste gir seg, og kroppen er giftfri igjen... (prøv å ikke ta sovetabletter hver kveld, men cirka annenhver eller hver tredje, slik at du ikke blir avhengig av dem i stedet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja vi hadde det slik. Våken flere ganger om natten ogsaå.

Gikk over etter ca 3 mnd.

Det positive var at jeg er mer våken/tidlig enn hva jeg var når jeg røyka.

Opplagt om morgenen.

innbiller meg at hjernen ikke hadde nok surstoff. Ville bare dra dnen over hodet.

Det går over, men du må gi kroppen tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!!

Zyrtec har jeg hauger og lass av, så jeg får prøve det!!

Er ikke så overbegeistret over tanken på sovepiller, så akkurat det tror jeg jeg drøyer i det lengste!!

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke med røykeplaster litt innimellom da, over natta bare?

Jeg syntes det var best å ikke bruke nikotinprodukter, men jeg hadde heller ingen søvnproblemer... hadde jeg hatt det så hadde jeg nok prøvd det meste.

Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler bare at det blir bakvendt..

Har klart å slutte, og da skal jeg pokker ikke gi etter bare pga litt søvn!!!! :kjempesinna:

(men et kan jo hende det hadde vært en ide...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom søvnløsheten trekker deg så langt at du lettere tyr til en røyk "for å få sove", så kan det være verd å prøve røykeplaster istedenfor kanskje?

Ikke som en daglig lindring av røyklysta, men for å gi kroppen litt nikotin i en avvenningsperiode, slik at den ikke vekker deg klokka fem hver dag. :wink:

Du røyker jo fremdeles ikke, og gjøre en kjempejobb selv om du må ty til hjelpemidler.

alt for å lykkes eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...