Gå til innhold

Vedr søke barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare meg - vi venter baby og er sikret barnehageplass i august fordi baby er født før 1 september. Forstått at man må søke før 1 mars for å

Være sikker på barnehageplass i august samme år.

Men kan man søke utenom? Og kan ma være heldig å få barnehageplass før august? Hvilke regler gjelder ?

Takk :-)

Anonymous poster hash: 938bd...2d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan noen forklare meg - vi venter baby og er sikret barnehageplass i august fordi baby er født før 1 september. Forstått at man må søke før 1 mars for å

Være sikker på barnehageplass i august samme år.

Men kan man søke utenom? Og kan ma være heldig å få barnehageplass før august? Hvilke regler gjelder ?

Takk :-)

Anonymous poster hash: 938bd...2d6

Ulikt i ulike kommuner, sjekk din kommunes hjemmesider.

Anonymous poster hash: ae60f...46e

Skrevet

Man kan søke før, men det er sjelden barnehager tar inn barn mot slutten av barnehageåret. (Dvs. Mai, juni, juli)

De aller fleste barnehager har heller ikke plasser for barn under ett år, så det er vanskelig å få plass for barn som er under året.

Men her er det sikkert forskjeller på praksis rundt om i Norge. Noen steder er det jo ledige plasser, og da kan det være lett å komme inn.

Andre steder er det jo lange ventelister, og da havner jo barn uten krav på plass bakerst i køen.

Anonymous poster hash: 75a66...5f7

Skrevet

Du bør kunne søke når du vil. Mitt barn fikk plass tidlig på våren fordi et annet sluttet. Men da var han 1 år og 3 mnd.

Skrevet

Du kan søke så fort barnet har fått personnummer, og du setter selv opp ønsket startdato. (Min er født i januar, så vi sendte inn søknad allerede da selv om vi ikke skulle ha plass før tidligst januar året etter igjen. Men fikk ikke noe svar før ut i april/mai.) Så i teorien kan du få plass utenom hovedopptaket ja. Men det er kanskje ikke alle som vurderer søknader fra de som skal ha plass for første gang før 1. mars uansett, det bør du sjekke på kommunens nettside, evt ringe og høre.

Anonymous poster hash: ed653...052

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...