Gå til innhold

Har ikke strykebrett, hva kan jeg bruke under?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke strykebrett, hva kan jeg bruke under når jeg stryker isteden?? Skulle ha stryki noen duker. Har akuratt fått meg strykehjern.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En tykk stabel laken/sengesett eller annen solid bomull. Til neste gang kan du kjøpe et strykeunderlag hvis du ikke har plass til strykebrett.

Anonymous poster hash: dba33...706

• Liker 1
Skrevet

Et bord?

Anonymous poster hash: a6a00...5af

Gjest Eurodice
Skrevet

Har ikke strykebrett, hva kan jeg bruke under når jeg stryker isteden?? Skulle ha stryki noen duker. Har akuratt fått meg strykehjern.

Brett sammen noen håndklær, lakener, dynetrekk, bare et forslag og selvfølgelig ikke alt på én gang, og bruk det som underlag.

Skrevet

Det beste er et tykt ullpledd/teppe, med et laken opp på.

Men det garanterer deg ikke mot å skade bord eller benk.

Spar til strykebrett!

Anonymous poster hash: 0a3f8...a96

Skrevet

Du kan trygt bruke et laken over et pledd f.eks. Det skader IKKE bordet. Det kan du bruke til du dør, eller investere litt penger i strykebrett MED arm. En del som sitter under selve strykebrettet. Koster litt ekstra, men deilig når du skal stryke skjorter (og skjorter pluss duker er egentlig det man trenger strykebrett til idag, ikke?

Lykke til!!

• Liker 1
Skrevet

Har aldri brukt strykebrett. Bruker tykke lag med håndklær

Anonymous poster hash: 30269...168
Skrevet

Jeg har brukt håndkle brettet dobbelt, av den store typen.

Skrevet

Gidder ikke kjøpe strykebrett, har ikke plass til å oppbevare det. Og det er snakk om å stryke et par tre duker i året ;)

Skrevet

Mamma har brukt dynetrekk på kjøkkenbenken hele sitt liv og aldri laget noe skade på benken hvertfall.

Anonymous poster hash: 8aac2...4fd
  • Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Mamma har brukt dynetrekk på kjøkkenbenken hele sitt liv og aldri laget noe skade på benken hvertfall.

Anonymous poster hash: 8aac2...4fd

Det hørtes kjent ut, - og det fungerer aldeles utmerket.

Dynetrekk eller laken oppå benken eller oppå kjøkkenbordet. Du skal være rimelig klønete om du klarer å ødelegge bordet ;)

Endret av Lille-pus
Gjest Badabing
Skrevet

Det hørtes kjent ut, - og det fungerer aldeles utmerket.

Dynetrekk eller laken oppå benken eller oppå kjøkkenbordet. Du skal være rimelig klønete om du klarer å ødelegge bordet ;)

Dette gjorde alltid jeg også da jeg bodde på hybel og ikke hadde plass til strykebrett. :)

Skrevet

Vær forsiktig om du har et bord du er redd for, lakkerte bordplater bør man være ekstra forsiktig med.

Søsteren min ødela bordet sitt før jul, hun hadde ikke lagt nok under da hun skulle stryke juleduker.

Skrevet

Da jeg bodde i kollektiv brukte jeg armlenet/ryggen på sofaen.
Bør nevne at vi hadde Klippan-sofaen fra IKEA og den fungerte helt fint!

Skrevet

Jeg bruker kjøkkenbordet, har et par gamle dynetrekk jeg tar vare på kun til det formålet (tar mye mindre plass enn et strykebrett!). Bretter hvert dynetrekk dobbelt og legger de oppå hverandre på bordet (solid trebord, kan hende man bør ha mer stoff mellom om det er bord som er lakkert/malt, eller om det er av finer), sprayer de med litt vann også stryker jeg over de en gang først så de blir helt glatte. Stryker alt der, skjorter også.

Anonymous poster hash: 8f704...b4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...