Gå til innhold

Hva skal man lage til middag for bare èn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å finne ut hva jeg skal lage til middag når det kun er meg som er hjemme. Jeg ønsker ikke å lage noe stort for så å spise rester dag 2, da blir de restene bare stående i all evighet fordi jeg ikke har lyst på det samme igjen.

Frysepizza og mikro mat er jeg ikke gode alternativer i lengden.

Så jeg vil gjerne ha noen gode tips på enkle retter som passer for kun en person.

Håper noen har gode tips å komme med! :D <3

Videoannonse
Annonse
Gjest Veritaserum
Skrevet

Pasta
Taco
fiskeboller i hvitsaus
Hamburger og chips
Fiskepudding
spagetti (litt vanskelig å få til akkurat nok til en)
Kylling og ris
Fiskekaker

+++++++

Ja du kan lage hva du vil, bare reduser mengden.

Skrevet

Jeg tar gjerne en stor bakt potet og koser meg med kryddersmør og bacon oppi når jeg er alene hjemme. Godter meg alltid litt ekstra da.

Baguetter med div, eller Fjordlandsretter blir også enkle bidrag i min ensommelighet da:)

Skrevet

Jeg tar gjerne en stor bakt potet og koser meg med kryddersmør og bacon oppi når jeg er alene hjemme. Godter meg alltid litt ekstra da.

Baguetter med div, eller Fjordlandsretter blir også enkle bidrag i min ensommelighet da:)

Bakt potet er et godt alternativ! MmmmMm, og så med bacon oppi! Det skal jeg lage i dag! TAKK! :D

• Liker 1
Skrevet

Akkurat det samme som til to eller flere, bare en del mindre! Er i alle fall det jeg gjør :)

Kjøtt kan du for eksempel steke større porsjoner av når du først er i gang og fryse ned, så kan du lage wok eller supper med kjøttbiter i! Boil in bag ris gjør jeg det samme med, fryser ned og tar opp til neste rett det passer til. Fisk er enkelt, da bruker du bare en bit og passe med tilbehør! Porsjons- lasagne, pizza, taco osv er også lett å lage :)

Skrevet

Jeg pleier ofte å steke EN kjøttbit/fiskebit eller tilsvarende.

Og koke grønnsaker/poteter eller annet tilbehør til.

Alternativt så steker jeg grønnsaker, potetbiter (oftest søtpotet) og kjøttet i en form i ovnen.

Kan serveres med en liten dæsj rømme som saus.

Enkelt og greit, og lager ikke rester.

Jeg synes mest det er halvfabrikataen som er tilpasset 3-4 personer.

Ellers lar man bare resterende kjøtt ligge til dagen etter i kjøleskap, eller fryser i porsjonspakninger.

Skrevet

Jeg pleier ofte å steke EN kjøttbit/fiskebit eller tilsvarende.

Og koke grønnsaker/poteter eller annet tilbehør til.

Alternativt så steker jeg grønnsaker, potetbiter (oftest søtpotet) og kjøttet i en form i ovnen.

Kan serveres med en liten dæsj rømme som saus.

Enkelt og greit, og lager ikke rester.

Jeg synes mest det er halvfabrikataen som er tilpasset 3-4 personer.

Ellers lar man bare resterende kjøtt ligge til dagen etter i kjøleskap, eller fryser i porsjonspakninger.

Ja! Jeg ble så overrasket da jeg skjønte dette! Så mye enklere å basere seg på råvarer, mer velsmakende og variert blir det også :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...