Gå til innhold

Work and travel New Zealand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Jeg er ei jente på 22 år, og har lenge tenkt på work and travel på New Zealand, og jeg lurte på om det er noen som har erfaringer med dette? Jeg tenker eventuelt å reise i september og være der et års tid. Jeg kommer mest sannsynelig til og reise alene. Jeg har en haug av spørsmål som jeg håper noen kan svare på! :D

Hvordan planla du det? Reiste du alene? Hvordan var det eventuelt å reise alene? Hvor mye penger burde jeg spare opp? Var det lett å få jobb? Hva slags jobber hadde du? Hvordan bodde du (leilighet, hostell osv)? Kjøpte du bil der? Og hvordan var det eventuelt å kjøre der?

Så har jeg et lite problem. Jeg har sagt ja til å være med på en utenlandstur med to venner av meg (flybillett er allerede booket, men ikke hotell). Det blir da oss tre, og de to er kjærester. Problemet er da at jeg mest sannsynelig ikke får råd til begge deler. Pluss at jeg tenker at det kan jo bli litt kjedelig å være det femte hjulet da, for og si det sånn. Begge to er jo kjempe koselige da, så tror nok de hadde vært flinke til og inkludere meg så klart. Som sagt, så tror jeg ikke at jeg kommer til å få råd til begge deler, og jeg har virkelig aller mest lyst til og reise til New Zealand. Men jeg aner ikke hva jeg skal si. Jeg får så veldig dårlig samvittighet hvis jeg backer ut. Det er ikke det at jeg ikke vil reise med dem, men NZ har lenge vært den store drømmen! Jeg kan jo så klart utsette NZ turen da (jeg har jo ikke bestilt den enda), men da blir det ikke før neste vinter, og jeg har virkelig lyst til og få det til i år!

Beklager hvis det ble litt rotete!

På forhånd, tusen takk for svar! :D

Anonymous poster hash: d4315...acd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp

Anonymous poster hash: d4315...acd

Skrevet

Kan ikke svare på noen av spørsmålene dine år det gjelder work and travel.. (har aldri selv gjort det)

Men jeg synes at du bør velge NZ over turen med venneparet ditt! Når det er noe du har hatt lyst til veldig lenge, og i tillegg ikke kan/vil vente ett år med hadde jeg heller valgt det! Skjønner at det føles dårlig gjort, men siden de er to, og ikke har noe problem med å reise sammen alene, hadde jeg forklart hvorfor og hvor mye du vil til NZ. Sjansen er stor for at vennene dine koser seg sammen på tur alene :-)

Lykke til med planlegging osv! (skal følge med på tråden! er selv 23 år, og har megalyst til work and travel, men pga alder er jeg litt mer pinglete! hehe)

Anonymous poster hash: 79fd6...1ec
Skrevet

Her er en norsk jente som driver work and travel. Vær obs på at det er mye sesongarbeid (som de på karriereforumet her ville kalt for drittarbeid og lavstatusyrker). Mye gårds- åker- og pakkearbeid. Hun har stått ved samlebånd, plukket blåbær, sortert sauer og saueull, flyttet kuer og kappet sauehaler....

Hun har bodd i alt fra bilen som hun har kjøpt der, til telt og i kollektiv sammen med andre innleide arbeidere.

Dersom du ikke er redd for å bli skitten, brekke en negl og liker å bevege deg utendørs er nok dette midt i blinken. Noe arbeid er nok hardt og ensformig, men det virker som New Zealanderne er et veldig åpent, gjestfritt og inkluderende folk. Det er lett å komme i kontakt med og få nye venner.

http://marthaifartas.blogg.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...