AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #1 Skrevet 15. januar 2015 Fikk konstatert MA for noen uker siden, og nå når alt er overstått er vi klar for å prøve igjen. Men, hvordan er veien videre? Hvor lang tid tok det før du hadde el og ble gravid? Og hvordan greide du å ikke bekymre deg? Anonymous poster hash: 541f5...a30
Augustfruen Skrevet 15. januar 2015 #2 Skrevet 15. januar 2015 Hei! Så trist du måtte opplevde dette! Vi begynte å prøve da blødningene ga seg to uker etter MA. Mensen kom, og jeg begynte med temping og el-tester, ble gravid en syklus til etter det, altså på tredje pp etter MA'n. Jeg bekymret og bekymrer meg masse - vanskelig å la være synes jeg. Tror jo alt er et tegn på no galt;) lykke til!
Trylle90 Skrevet 15. januar 2015 #3 Skrevet 15. januar 2015 Hei, trist å høre. Jeg hadde MA, fostret døde i uke 9. Sluttet å blø etter to uker og mensen kom faktisk tidligere enn vanlig. Er i første prøve periode nå og ikke gravid enda (som jeg vet ) men gleder meg til å bli det og gruer meg til å være redd for at det skal være noe galt hele tiden... Masse lykke til!!
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #4 Skrevet 15. januar 2015 Jeg oppdaget MA i uke 11(fosteret dødt i uke7). Jeg hadde medisinsk abort. Fikk eggløsning allerede 12 dager etter utført abort. Men mensen kom bare 5 dager etter det igjen. Så veldig kluss i systemet. Neste eggløsning kom etter 32 dager, men bare 5 dagers lutealfase den gangen også. Var også plaget med småblødninger i 2,5 mnd. Så dårlige muligheter for å bli gravid igjen Har nettopp hatt 4. eggløsning etter ma'en, den 3. eggløsningen vi har prøvd aktivt. Venter mens om 8 dager, så er veldig spent. Anonymous poster hash: 23808...104
Biloba Skrevet 16. januar 2015 #5 Skrevet 16. januar 2015 Jeg er midt oppi det, så jeg vet ikke når syklus vil være oppe og gå igjen enda. Normalt er det liten gjentagelsesrisiko, men jeg er ikke normal, så jeg kommer til å gjøre flere ultralyder i første trimester hvis jeg klarer å bli gravid igjen, for jeg vil ikke lage meg forhåpninger i 4 uker ekstra en gang til. Jeg bekymret med denne gangen også, men ville ikke la sjekketrangen ta overhånd. Gynekologen sa at det er vanlig at første mens etter MA vil være litt forsinket. Jeg håper kroppen har startet prosessen med å normalisere hormonene og at vi kan komme igang igjen om ikke så lenge.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #6 Skrevet 16. januar 2015 Første gang ble jeg gravid igjen uten mensen, så rett etter blødningene stoppet hadde jeg tydligvis EL. Mistet så igjen og ble gravid igjen 2 mnd senere. Jeg klarte aldri å slappe av igjen, jeg har nå to barn i mellomtiden men i begge svangerskap har jeg bare ventet på å miste og ikke forventet å ende opp med en levende baby. Det sitter lenge mentalt. Anonymous poster hash: 4114f...fcd
Augustfruen Skrevet 16. januar 2015 #7 Skrevet 16. januar 2015 I følge opplysningene jeg fikk på sykehuset kunne mensen komme alt fra 4 til 6 uker etter uten at det var unormalt.
Gjest me2u Skrevet 17. januar 2015 #8 Skrevet 17. januar 2015 Jeg hadde ikke MA, men hadde hematom som rev med seg fosteret i uke 7. Er gravid igjen nå 8 mnd etter, men har selvsagt vært superparonoid og bekymret meg veldig for MA. Jeg kjøpte Angelsound. Har brukt den en gang i uka bare for å sjekke at det er hjertelyd og det har virkelig vært redning for meg så jeg ikke skulle bli helt nervevrak. Kan virkelig anbefale det for dere som har mistet og blir slike bekymret som meg når spiren sitter igjen.
Essie_ Skrevet 17. januar 2015 #9 Skrevet 17. januar 2015 Det tok fire uker fra utskrapning til EL. Jeg ble gravid på denne eggløsningen, og er nå 36 uker på vei. Bekymret meg, med både SA og MA siste år, men fikk UL i uke 7 og uke 12 hos gynekologen min, og det hjalp - selv om jeg selvfølgelig var helt sikker på at det var noe galt. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå