AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #1 Skrevet 15. januar 2015 Vurderer donorinseminasjon i Danmark. Forstår det sånn at man får en hormonbehandling i forkant. For oss som bor i Norge krever det likevel litt planlegging mtp reise til/overnatting/fri fri fra jobb etc. Vet man det litt på forhånd når man skal inn til inseminasjon? Eller får man ikke vite dette før 2 dager før (når eggløsningssprøyten settes), ca? Hvis ja, er det jo typisk at alt av transportmidler og hoteller er fullbooket så ikke man får reist ned likevel, og å spørre om fri fra jobb 2 dager før funker dårlig Noen som har vært gjennom dette og fant en grei løsning på det? Er det så komplisert som jeg tror? NB: Ønsker å gå for Maigaard fertilitetsklinik Anonymous poster hash: 835a4...4a3 1
Biloba Skrevet 16. januar 2015 #2 Skrevet 16. januar 2015 Jeg har hatt inseminasjon med min manns sæd på privatklinikk i Norge. Jeg fikk lav dose hormoner, og hadde ultralydsjekk på 10. sprøytedag for å sjekke om follikkel/follikler var modne nok eller om jeg trengte flere stimuleringsdager, og da ble inseminasjon bestemt til 2 dager senere. Så ja, det er kort varsel. Timingen ble heller ikke vellykket, fordi det var en fredag, eggløsningstest var ikke positiv nok til å sannsynliggjøre spontan eggløsning på lørdag, og klinikken hadde stengt søndag. 10000 kroners behandling endte derfor med at inseminasjonen skjedde 13 timer etter at jeg kjente at jeg hadde eggløsning. Første gang har man ikke erfaring. Etter 2 ivf-er har jeg lært at eggstokkene mine jobber fort og gæli, og planlegger at jeg skal ha korteste stimuleringstid. Har du regelmessig syklus og vet når du har eggløsning, er det også en pekepinn på hvor fort modningen vil gå.
Silfen Skrevet 16. januar 2015 #3 Skrevet 16. januar 2015 Dersom du har normal EL og alt sånt s trenger du ikke noe hormonbehandling. Å behandle fertile mennesker med hormoner kan virke nedsettende på fertiliteten.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #4 Skrevet 17. januar 2015 Jeg har hatt inseminasjon med min manns sæd på privatklinikk i Norge. Jeg fikk lav dose hormoner, og hadde ultralydsjekk på 10. sprøytedag for å sjekke om follikkel/follikler var modne nok eller om jeg trengte flere stimuleringsdager, og da ble inseminasjon bestemt til 2 dager senere. Så ja, det er kort varsel. Timingen ble heller ikke vellykket, fordi det var en fredag, eggløsningstest var ikke positiv nok til å sannsynliggjøre spontan eggløsning på lørdag, og klinikken hadde stengt søndag. 10000 kroners behandling endte derfor med at inseminasjonen skjedde 13 timer etter at jeg kjente at jeg hadde eggløsning. Første gang har man ikke erfaring. Etter 2 ivf-er har jeg lært at eggstokkene mine jobber fort og gæli, og planlegger at jeg skal ha korteste stimuleringstid. Har du regelmessig syklus og vet når du har eggløsning, er det også en pekepinn på hvor fort modningen vil gå. Dersom du har normal EL og alt sånt s trenger du ikke noe hormonbehandling. Å behandle fertile mennesker med hormoner kan virke nedsettende på fertiliteten. Takk for svar begge to. TS Anonymous poster hash: 835a4...4a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå