Tabris Skrevet 15. januar 2015 #1 Skrevet 15. januar 2015 Yay! The Imitation Game - regissert av den norske regissøren Morten Tyldum - er nominert til åtte Oscars! Blant annnet for beste regi, beste mannlige skuespiller og beste film! For å være ærlig så tror jeg ikke filmen kommer til å vinne så veldig mye, fordi det er så mange andre gode favoritter. I tillegg til at Benedict Cumberbatch er for "ny" til å vinne noe så gjevt som en Oscar, selv om han er suveren i filmen. Men det er likevel veldig stort at en norsk film er nominert til så mange Oscars! Velfortjent!
Gjest Margit Spat Skrevet 16. januar 2015 #2 Skrevet 16. januar 2015 Veldig bra film, men som du sier; de andre kandidatene er også sterke (sies det. Jeg har ikke sett noen av de andre filmene med drøssevis av nominasjoner). Kanskje kan den vinne Oscar for "best adapted screenplay". Ser den er nominert for beste filmmusikk også, og den kan jeg ikke si jeg tenkte spesielt over, så den passet trolig veldig godt til filmen Det eneste som vil irritere meg er om Keira Knightley vinner Oscar for beste kvinnelige birolle, for selv om hun gjorde en grei figur til seg å være, ble jeg ikke imponert.
Tabris Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2015 Hun er jo opp mot Meryl Streep, og det er jo steinhard konkurranse. Keira Knightley gjorde en god jobb, men vet heller ikke om det er Oscar-verdig. Vanskelig å si da jeg ikke har sett noen av de andre filmene. Jeg satser på at den vinner noen Oscars, men tror ikke den vinner de gjeveste. Likevel superstort med så mange nominasjoner!
sofie777 Skrevet 16. januar 2015 #4 Skrevet 16. januar 2015 (endret) Vi må ikke glemme Torill Kove som også er nominert (og hun har vunnet Oscar før): Best Short Film, Animated Nominees: The Bigger Picture (2014/I): Daisy Jacobs, Chris Hees The Dam Keeper (2014): Robert Kondo, Daisuke 'Dice' Tsutsumi Feast (2014/I): Patrick Osborne, Kristina Reed Moulton og meg (2014): Torill Kove A Single Life (2014): Joris Oprins Men jeg gleder meg med Morten Tyldum og den gode filmen hans. Endret 16. januar 2015 av sofie777 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #5 Skrevet 16. januar 2015 Når tid begynner det? Anonymous poster hash: 6af82...2c8
Tabris Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2015 Oscar-utdelingen er 22. februar. Helt sant, Norge har enda en nominasjon. Det er kjempebra!
sofie777 Skrevet 16. januar 2015 #7 Skrevet 16. januar 2015 (endret) Når tid begynner det? Anonymous poster hash: 6af82...2c8 Oscar-utdelingen er 22. februar. Helt sant, Norge har enda en nominasjon. Det er kjempebra! Datoen er rett. Det pleier å begynne (på en eller annen obskur kanal) med den røde løperen fra ca 22.30 eller 23.00 og så varer det til ca. kl.06.00 om morgenen. Selve utdelingen begynner i ett-tiden. I år jobber jeg, det har jeg ikke gjort på noen år, så da får jeg ikke sett direkte, dessverre Endret 16. januar 2015 av sofie777
Tabris Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2015 Jeg hadde planlagt å se Golden Globe direkte, men der begynte ikke selve utdelingen før to om natten. Jeg hadde sett noe av "red carpet", men vet ikke om jeg orker å snu døgnet for å se Oscar heller.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #9 Skrevet 16. januar 2015 Dere har sett filmen allerede? Den er ikke klein Hollywoodish, men ganske stilig laget med stramt manus? Kan liksom ikke se for meg at Cumberbatch kan være annet enn stilig. Anonymous poster hash: 3a209...680
Tabris Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #10 Skrevet 16. januar 2015 Dere har sett filmen allerede? Den er ikke klein Hollywoodish, men ganske stilig laget med stramt manus? Kan liksom ikke se for meg at Cumberbatch kan være annet enn stilig. Anonymous poster hash: 3a209...680 Filmen er svært bra, men den har dessverre bittelitt kleint Hollywodish over noe av dialogen, noe jeg synes er utrolig trist. For dette er en film med høy kvalitet over hele linja, og da synes jeg de burde holdt seg for gode til å ty til dårlige Hollywood-triks. Det trekker ned ellers sterke scener. Bortsett fra det er filmen enestående, og det var en sjokkerende historie. Jeg var opprørt lenge etterpå. (Og, ja, Cumberbatch er alltid stilig. ).
rumperister Skrevet 18. januar 2015 #11 Skrevet 18. januar 2015 Filmen fortjener absolutt nominasjonene! Dessverre tror jeg ikke den vinner beste film eller beste hovedrolle. Cumberbatch var minneverdig i filmen, men det var også Redmayne i "the theory of everything", sies det (ikke sett den).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå