79kreps Skrevet 15. januar 2015 #1 Skrevet 15. januar 2015 Hvilket vaskemiddel bruker dere til vask av klær? Ser der kom en ny test nå som viser at det ikke er noen grunn til å kjøpe de dyre merkene. Hva mener dere? http://www.klikk.no/foreldre/article1502367.ece
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #2 Skrevet 15. januar 2015 Er det mye parfyme i de billige? Jeg bruker Blenda sensitiv som er parfymefri og synes at blant annet OMO lukter veldig sterkt. Anonymous poster hash: 182ad...b43
Gjest Lille-pus Skrevet 15. januar 2015 #3 Skrevet 15. januar 2015 Stort sett Blnda Sensitiv og Neutral (kommer helt ann på hvem av dem det er tilbud på, og da kjøper jeg noen pakker slik at jeg aldri er tom).
79kreps Skrevet 15. januar 2015 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2015 Det står i testen. En rask oppsummering, tar ikke med pris da en finner det på linken selv Den som gjør det best for hvit er "Rema 1000 Hvit" og er uten parfyme, godkjent av astma og allergiforbundet. Terningkast 5 Best på farge er "Ariel Color flytende", men denne inneholder parfyme, tror jeg. Terningkast 5. Best på farget tøy uten parfyme er "Rema 1000 Color" og " Blenda Sensitive farget og hvitt tøy". De får begge terningkast 4. Rema sin er godkjent av astma og allergiforbundet.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #5 Skrevet 15. januar 2015 Bruker Neutral. Anonymous poster hash: 3694f...179
sol87 Skrevet 15. januar 2015 #6 Skrevet 15. januar 2015 Jeg bruker det billigste jeg finner, og har så langt ikke merka noe negativt.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #7 Skrevet 15. januar 2015 Må velge vaskemidler etter "lukt" jeg kan tåle å være i hus med. Derfor blir det Blenda Sensitiv og Ariel flytende farget tøy. Litt Milo og litt Biotex. Kjøper aldri Blenda eller Ariel til full pris, men hamstrer og har på lager når det er på tilbud. Omo lukter så mye at jeg kan ikke være i nærheten av klær vasket i omo.Anonymous poster hash: 629be...8c2
fresia Skrevet 15. januar 2015 #8 Skrevet 15. januar 2015 bruker Blenda Sensitive flytende tøyvaskemiddel for mørke og lyse farger og er veldig fornøyd! foretrekker flytende vaskemiddel og så slipper jeg å ha et vaskemiddel til mørke farger og et til lyse.
Gjest Skrevet 15. januar 2015 #9 Skrevet 15. januar 2015 Bruker Neutral. Kunne gjerne brukt Rema sitt, men prisforskjellen viskes helt ut når jeg må kjøre et stykke for å handle på Rema. Så da fortsetter jeg med Neutral.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #10 Skrevet 15. januar 2015 bruker blenda sensitive. Anonymous poster hash: f1375...e82
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #11 Skrevet 15. januar 2015 Må velge vaskemidler etter "lukt" jeg kan tåle å være i hus med. Derfor blir det Blenda Sensitiv og Ariel flytende farget tøy. Litt Milo og litt Biotex.Anonymous poster hash: 629be...8c2 Ariel er jo kjempeparfymert! Jeg måtte bare helle det ut den ene gangen jeg prøvde det, det stinka så sterkt så jeg ble helt rusa. Anonymous poster hash: 03557...8a4 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #12 Skrevet 15. januar 2015 Ariel er jo kjempeparfymert! Jeg måtte bare helle det ut den ene gangen jeg prøvde det, det stinka så sterkt så jeg ble helt rusa. Anonymous poster hash: 03557...8a4 Kan godt være det er overparfymert/kjempeparfymert. Men jeg tåler det merkelig nok. Fikk en 2 liters flaske med ny vaskemaskin, og brukte litt av den og det gikk bra. Men jeg bruker veldig lite om gangen. Til forskjell for Omo flytende så forsvinner ikke malingen i vinduskarmen om det kommer en dråpe utenpå flaska, så den er absolutt mindre sterk enn omo.Anonymous poster hash: 629be...8c2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #13 Skrevet 15. januar 2015 Bruker OMO color. Har egentlig alltid brukt det.. Vet ikke hvorfor Sikkert pga mamma også alltid har brukt det. Hehe. Prøvde den fra Omo som er flytende! Den lukta sterkt..Syns egentlig omo pulver også lukter en del. Anonymous poster hash: f2849...128
79kreps Skrevet 15. januar 2015 Forfatter #14 Skrevet 15. januar 2015 I følge testen så er er Ariel bedre enn Omo color på vask, og lukt. Omo: Mer bleket enn de dårligste, men godt synlige flekker av kakao, rødvin og jord. Oljeflekken er nesten borte. Bedre etter andre vask. Men vaskemiddelet lukter lim! Dette trekker ned. Ariel: Best på flekker av farge-vaskemidlene. Flekkene av jord og ketsjup er helt borte, og heller ikke rødvin er synlig på den røde t-skjorta, etter vask. Flekken av fett er svak og av kakao svakt synlig. Arie-middelet for farger har en behagelig, lett fruktig duft som passer til klesvask. Jeg kjøpte nå like greit inn begge Rema sine i dag + Ariel, så får jeg se hva som blir foretrukket her i hus fremover. Til nå har det utelukkende blitt brukt omo, så kanskje det er på tide med en forandring på dette området.
Nanami Skrevet 15. januar 2015 #15 Skrevet 15. januar 2015 Bruker Neutral eller noe sånt Pga allergier. Kan ikke bruke annet.
Djungelvrål Skrevet 16. januar 2015 #16 Skrevet 16. januar 2015 Merker ingen forskjell til eller fra. Kjøpte FP sitt for farget tøy og Blenda sin sensitive for hvitt idag. Er mer opptatt av at hvitt skal være hvitt enn at flekker fjernes. Vi har ikke små barn og søler sjeldent.
Gjest C'est la vie:) Skrevet 16. januar 2015 #17 Skrevet 16. januar 2015 (endret) På grunn av allergi bruker vi Neutral i dette hjemmet. Har prøvd andre parfymefrie vaskemidler, men dette er det beste vi har prøvd til nå. I tillegg lukter det kun rent, ingen tilsatte lukter og det er deilig. (bruker ikke tøymykner). Endret 16. januar 2015 av C'est la vie:)
Brunhilde Skrevet 16. januar 2015 #18 Skrevet 16. januar 2015 Kjøper flytende OMO i Danmark for hvitt, farget og sort tøy. Merkelig nok lukter det helt annerledes og mye bedre enn det jeg finner i Norge. Rimelig er det ofte også, 100 danske kroner for 5 flasker, og det er drøyt.
Gjest Margit Spat Skrevet 16. januar 2015 #19 Skrevet 16. januar 2015 Jeg bruker vaskepulveret Persil Lavendel fordi jeg synes det lukter så godt. Ingen hos oss har allergi eller hud som reagerer på parfymert vaskemiddel, så da velger jeg det jeg synes lukter best.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #20 Skrevet 16. januar 2015 Fortsetter å kjøpe de jeg har kjøpt tidligere, for testen tar ikke med om de er testet på dyr (som både Omo og Ariel er). Anonymous poster hash: a59f5...6fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå