jenta27 Skrevet 4. august 2004 #1 Skrevet 4. august 2004 Heisann! Har som sagt tidligere møtt en utrolig hærlig fyr fra internett. Møtte ham første gangen 19.juni, altså ikke mer enn 6,5 uker siden. Har vært et par siden 28.juni. Siden den dagen av har vi vært med hverandre stort sett hele tiden, og også nettopp vært på 10 dagers ferie nordover for å hilse på familien hans. Nå vil han at jeg skal flytte inn til ham. Han spurte meg allerede FØR vi dro på ferie sammen, og ønsket hans ble vel bare mer forsterket nå etter ferien vår. Vi passer veldig godt sammen, og har det helt strålende sammen! Mange felles interesser, og lik humor. Jeg har vært samboer før i 1,5 år, han har aldri vært samboer. Jeg er 28 år, han 33. Noen som har erfaring med å flytte tidlig sammen? Positive? Negative? Jeg er så redd for å brenne meg, og at han skal gå lei av meg..... men som sagt: til tross for at vi bare har kjent hverandre kort tid, så har vi vært VELDIG mye sammen, og har vel blitt godt kjent på så kort tid! Han er verdens mest fantastiske person: Vekker meg med frokost, skriver dikt, gir meg massasje, lager middag, også er han utrolig lett å prate med, og er en gledesspreder til tusen! Håper noen vil svare på spørsmålene mine!
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2004 #2 Skrevet 4. august 2004 Flytt sammen dere. Men det kan være greit at du har en retrettmulighet en liten stund fremover om du skjønner. Har du en leilighet selv så vent litt med å selge den, lei den ut inntil videre e.l.
Gjest Poirot Skrevet 4. august 2004 #3 Skrevet 4. august 2004 Kommer jo ann på hvor ille/greit du synes det vil være å flytte ut igjen når du evt oppdager sider ved ham (eller han ved deg) du ikke liker. Etter 6,5 uker er det alltids sider ved en person man ikke har sett enda.
Gjest GreenSky Skrevet 4. august 2004 #4 Skrevet 4. august 2004 En kjenner ikke en person etter halvannen måned. Jeg synes det er tidlig å flytte sammen, ja.
*Lene* Skrevet 4. august 2004 #5 Skrevet 4. august 2004 Vi flyttet sammen etter 2 mnd.. Men egentlig bodde vi sammen fra dag 1! Han var hos meg døgnet rundt :-) Gikk veldig bra :-)
jenta27 Skrevet 4. august 2004 Forfatter #6 Skrevet 4. august 2004 Takker for svar! Jeg selv bor i bokollektiv, og har 2 mnd oppsigelse. Så jeg trenger ikke selge noe leilighet. Jeg sa til ham at jeg ville drøye det 1 mnd til før jeg eventuelt sier opp leiligheten. Dvs at jeg har leiligheten til 1. nov. Er veldig raskt å flytte sammen ja, og jeg er skeptisk, mest fordi jeg er redd han skal angre eller bli lei av meg......
Gjest Fighter Skrevet 4. august 2004 #7 Skrevet 4. august 2004 Vi flytta offisielt sammen etter 3 uker. Da hadde jeg likevel "bodd" hos han i 2 uker, hvor jeg bare hadde vært på hybelen min og henta klær når det trengtes. Det har fungert bra for oss, men det finnes ikke fasitsvar på når man skal flytte sammen. Tenkt gjennom hva du vil selv. Tenkt gjennom positive og negative ting ved å flytte sammen nå. Hva gleder du deg mest til? Er det noe du gruer deg til? vil du fortsatt være glad i han om du oppdager noen nye sære uvaner? Du virker litt usikker, er usikkerheten begrunnet med noe spesielt eller bare en frykt for noe nytt? Prat med kjæresten din om det og tenkt nøye gjennom det. Som sagt så finnes det ikke fasitsvar, men for oss var det helt topp å flytte sammen tidlig.
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2004 #8 Skrevet 4. august 2004 Tror jeg ville drøyet det ei stund. Dere har såvidt jeg forsto vært sammen i ferien og bare i ferien. Ting kan fort bli litt anderledes når hverdagen kommer og man skal opp om morran, på jobb og alt det andre hverdagsslitet. Kan være greit å være kjærester og bare det, ei stund uten å måtte begynne å ta stilling til hvem som skal ta oppvasken og vaske doen. Bo heller "dobbelt" ei stund og nyt hverandre og tiden som nyforelska og vent litt til med å vaske hverandres skitne truser og diskutere hvordan regningene skal fordeles! Lykke til og kos deg!
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2004 #9 Skrevet 4. august 2004 Vi har ikke bare vært sammen i ferien. Vært på ferie i 10 dager sammen, men også vært masse med hevrandre før vi reise på ferien. Har sovet hos ham mye, også når begge to skulle tidlig opp på jobb. Men ja, jeg er usikker, mest fordi det er for godt til å være sant...... alt virker så perfekt.... og vi har det så utrolig bra sammen.... men ja, kanskje jeg kan si til ham at jeg venter med å si opp leiligheten, men at jeg kan bo "dobbelt" og se hvordan det fungerer...... Han har sagt han vil være med meg resten av livet, og at det å elske noen har fått en helt annen dimensjon etter at han traff meg....! Jenta27
aline Skrevet 4. august 2004 #10 Skrevet 4. august 2004 Hvorfor har han det travelt? Jeg sier ikke at et ikke går altså, men det er lov å stille spørsmål. Dersom dere elsker hverandre (etter under to mnd), og vet at dere vil dele livet med hverandre, hva er grunnen til at dere vil flytte sammen så tidlig? Hvorfor haste inn i samboertilværelsen? Jeg vet det funker for mange, jeg har personlig gjort det selv, og det funket ikke. Skal ikke si jeg aldri kommer til å gjøre det igjen, men vet at det som virker som drømmen, kanskje ikke fungerer lenger etter en stund, når man kjenner hverandre bedre. Føles det rett for deg, så er det jo ikke noe problem! Men hva er det du er usikker på ved det? siden du spør hva vi synes, så er det vel ikke helt naturlig eller sikkert for deg heller? Det er som sagt lov til å tenke, man skal følge hjertet, men man kan stoppe opp og gå igjennom situasjonen allikevel, og dersom det er for tidlig for deg, så BØR han respektere det uten mas/bråk/problem!
Gjest Tex Skrevet 4. august 2004 #11 Skrevet 4. august 2004 Min x flyttet inn hos meg etter bare en dag eller så...... Vi var sammen i fem år. Men han var sammen med ganske mange andre også, da...... som jeg ikke visste om vel å merke...... Min nåværende kjæreste og jeg gjorde alt riktig, vi datet en periode, ble kjærester, flyttet sammen etter halvannet år, kjøpte hus sammen og flyttet inn der etter nesten to år, forlovet oss etter to og et halvt år og giftet oss etter drøye fire. Føles godt å ha brukt tid, man får liksom en annen opplevelse av forelskelsen.......
Melissa Gioberti Skrevet 4. august 2004 #12 Skrevet 4. august 2004 Du spør om andres erfaringer, så dette blir jo svært subjektivt, men... Jeg vil sterkt fraråde det ettersom mine erfaringer med det er at jeg burde ha ventet. Samboerforholdet gikk fint en stund, men i ettertid ser jeg at vi ikke ville ha flyttet sammen dersom vi bare hadde vært "vanlig kjærester" en stund først. Men har du tid og energi nok til at dette eventuelt kan gå på trynet er det jo bare å forsøke.
Gjest Lille lilla Skrevet 4. august 2004 #13 Skrevet 4. august 2004 Hei. Det er helt greit å flytte sammen tidlig, jeg ser ikke noe stort problem i det. Men du bør ha i tankene at etter bare få uker er det mye du ikke vet om han ennå. Mange nye sider kan dukke opp og ikke alle av den positive sorten. Håper at du har en ting i tankene, noe som er der sammen med forelskelsen og det er.. HVIS HAN IKKE ER DET DU FORLESKET DEG I... ha en retrett klar.. Det skader ikke å være forberedt på at ting kan skjære seg, men jeg håper inderlig at det kommer til å gå fint med dere sammen.. Ingenting er bedre enn at man trives i hverandres selvskap Lykke til - klemz
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2004 #14 Skrevet 4. august 2004 Tja... Jeg flyttet uoffisielt sammen med min daværende etter ca 14 dager. Offisielt etter 2,5 mnd. Det kan gå fint- og det kan hende du kommer til å angre på å flytte sammen så fort. Ideelt sett, om dere ikke har stor avstand mellom dere, ville jeg nok ventet litt før jeg ble samboer. Bare være kjærester. Man kan være mye sammen likevel, og du finner ut om dette virkelig er en mann du ønsker å satse på eller ikke. Flytter dere sammen er det ikke "bare" å sette en strek kjapt og greit.
Gjest MrsL Skrevet 4. august 2004 #15 Skrevet 4. august 2004 Ser ikke noe problem med å flytte tidlig sammen. Men så går jo min erfaring på meg og min mann. Han flyttet omtrent inn til meg fra dag 1. Vi kjøpte hus i august (ble sammen i juni), flyttet inn i oktober, forlovet oss til jul og giftet oss ett og et halvt år etterpå. Det går an, men jeg ville vært så sikker som overhodet mulig på at dette er den rette
~Viva~ Skrevet 4. august 2004 #16 Skrevet 4. august 2004 Av og til kan det beste bare være å hoppe i det, man finner fort ut om det funker eller ikke. Som da min sambos bror traff en jente på nett som var fra Bergen. Istedet for å bruke tusenvis av kroner på reisekostnader, flyttet de sammen og er nå forlovet etter nærmere fem år i samme leilighet. Allikevel, jeg ville nok ventet med å flytte sammen om ikke det hadde vært et tilfelle som ovenfor- med stor avstand mellom paret. Det haster jo ikke...? Men det er jo meg da- synes du skal følge det du føler mest for.
monja Skrevet 4. august 2004 #17 Skrevet 4. august 2004 Jeg kan ikke si noe negativt om å flytte sammen tidlig, for jeg flytta sammen med min mann etter 2 mnd. Nå er vi gift, venter vårt første barn og er like forelska som for 8 år siden. Dere vil jo før eller siden finne ut om det fungerer eller ikke uansett, og da tror jeg det er like greit å hoppe i det.
Gjest Esther Skrevet 5. august 2004 #19 Skrevet 5. august 2004 Så lenge det ikke er barn inni bildet så bør du gå etter din egen magefølelse og rett og slett gi blaffen i hva andre måtte mene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå