Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forventet mens i går, tok en clearblue plus test nettopp. De sier så lenge du har antydning til plusstegn så er den positiv. Kan jeg stole på den?

Mannen min ville ikke ha sex igjen før jeg begynte på P piller (jeg tok ut hormonspiralen i november og fikk mensen igjen i desember) men ingen vits å begynne på de nå hvis det. Han sover ennå. Lurer på hvordan jeg skal si det. Jeg er Happy men huff redd for hans reaksjon! Vi avtalte å begynne å prøve når vi har giftet oss neste sommer. Ups. Hva tror dere?

post-57123-0-16971200-1421323199_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Beklager" og si det men den testen kunne ikke vært mer positiv!

Skrevet

Positiv - congratz!

Skrevet
frkflaks, on 15 Jan 2015 - 13:03, said:

Forventet mens i går, tok en clearblue plus test nettopp. De sier så lenge du har antydning til plusstegn så er den positiv. Kan jeg stole på den?

Mannen min ville ikke ha sex igjen før jeg begynte på P piller (jeg tok ut hormonspiralen i november og fikk mensen igjen i desember) men ingen vits å begynne på de nå hvis det. Han sover ennå. Lurer på hvordan jeg skal si det. Jeg er Happy men huff redd for hans reaksjon! Vi avtalte å begynne å prøve når vi har giftet oss neste sommer. Ups. Hva tror dere?

Hvorfor hadde han sex da? Mener i tiden da du tok ut spiralen og frem til nå?

Anonymous poster hash: dcc82...0c5

Skrevet

Den ser positiv ut for meg ihvertfall, gratulerer! :)

Skrevet

Det er i allefall ingen tvil om at den der er positiv!

Skrevet (endret)

Hvorfor hadde han sex da? Mener i tiden da du tok ut spiralen og frem til nå? Anonymous poster hash: dcc82...0c5

Rett og slett fordi vi ikke var så nøye og jeg fulgte med på når jeg skulle ha eggløsning.. Men bommet litt der tydeligvis. Og det var før vi snakket om når vi ville sette aktivt i gang. Så fikk han plutselig litt panikk men jeg måtte vente til mensen kom før jeg kunne begynne på Ppillene. Men mensen kom jo nå ikke:-P

Dessuten så trodde jeg ikke at alt gikk tilbake til normalen så fort etter jeg tok ut spiralen- selv om jeg visste godt at man er fruktbar når den er tatt ut. Jeg var visst heldig der.

Endret av frkflaks
Skrevet

Takk alle. Ringe legen i morgen og få testet der også. Nå må jeg bare finne en litt gøy måte å fortelle det på.

Skrevet

Hvorfor skal du teste hos legen også? De bruker jo akkurat de samme testene som du får kjøpt på apoteket...

Anonymous poster hash: 06c79...8da

Skrevet

Hvorfor skal du teste hos legen også? De bruker jo akkurat de samme testene som du får kjøpt på apoteket... Anonymous poster hash: 06c79...8da

Fordi det er vel normalt at man gjør det og begynner på svangerskapskontroll etterhvert? Er vel like greit å gjør det nå, dessuten tar legen blodprøve og ikke bare urinprøve. Derfor.

Skrevet

Takk! Skjønner nå at det er for tidlig med lege og jordmor, er 8 år siden sist jeg gikk gjennom dette Jeg er i følge terminkalkulator og siste mens 4+1.

Skrevet (endret)

Fordi det er vel normalt at man gjør det og begynner på svangerskapskontroll etterhvert? Er vel like greit å gjør det nå, dessuten tar legen blodprøve og ikke bare urinprøve. Derfor.

Om du ringer til legekontoret får du antakelig beskjed om å komme når du er 12-13 uker på vei, neppe før.

Ta folat, om du ikke allerede gjør det (er vel stort sett det legen vil gi deg beskjed om pr. nå).

Endret av Kritt
Skrevet

Blodprøve er ikke regelen men unntaket der legen er usikker på om testen er positiv og evt på hvor langt...

Anonymous poster hash: 98c8e...e84

Skrevet

Da får jeg vente noen uker før jeg ringer. Har vært å kjøpt folat i dag:-)

Skrevet

Blodprøve er ikke regelen men unntaket der legen er usikker på om testen er positiv og evt på hvor langt...Anonymous poster hash: 98c8e...e84

Hehe, ok takk. Er som sagt flere år siden sist jeg var gravid. Men tar kontakt når jeg er litt lengre på vei:-)

• Liker 1
Skrevet

Hehe, ok takk. Er som sagt flere år siden sist jeg var gravid. Men tar kontakt når jeg er litt lengre på vei:-)

Gratulerer så mye, og mannen din blir helt sikkert superglad han:)

Gleder meg til oppdateringer allerede :blomst:

Skrevet

Hva sa mannen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...