Gå til innhold

Hvor lenge kan jeg la kjøttet stå i kjøla?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjapt (sikkert dumt) spørsmål..

Åpnet en fersk (ufryst) indrefilet av storfe på tirsdag (2 dager siden), spiste halvparten, og skar opp resten og la i en lufttett boks. Hvor lenge holder kjøttet nå i kjøleskapet? Utløpsdato på pakka var ikke før rundt den 20., men vet jo at ting kan påvirkes når man har åpnet emballasjen.

Skal nemlig på hyttetur i dag, og lurer på om det må spises i dag, eller om det kan stå i kjøleskapet til søndag, jeg har nemlig litt noia for å la mat ligge..

Hilsen student :blomst:

Anonymous poster hash: bcef9...1cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke latt det stå lenger nå! Utløpsdato har ikke så mye å si når det er tatt ut av originalemballasjen. Men lukt på det, det skal nok gå bra i dag :)

Skrevet

Jeg ville ikke valgt å spise det etter 2-3 dager. Men så lenge det lukter bra, og ser bra ut skal det ikke være no problem

Skrevet

Du kan jo fryse den.

Anonymous poster hash: 86847...637
Skrevet

Hvis utløpsdatoen er 20. ville jeg ikke hatt problemer med det så lenge du ikke har latt kjøttet ligge i romtemperatur for lenge. Og som en annen sa her, du kan fryse kjøttet. Hvis du ikke har fryser ville jeg kanskje valgt å steke det opp om par dager og lage det opp igjen når du kommer hjem.

Skrevet

TS her. Takk for svar alle sammen, jeg valgte å steke det opp jeg, og lagde wraps til matpakke på bilturen :)

Anonymous poster hash: bcef9...1cc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...