Gå til innhold

Madrid i februar

Anbefalte innlegg

Gjest earlgrey
Skrevet

Hei! Skal til madrid i midten av februar, noen tips til hva vi bør gjøre? Skal være der i 4 netter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så lett når du ikke sier noe mer konkret om hva dere liker å gjøre på tur, men dette er vel noe av det vanligste.

Museer: Thyssen, Prado, Reina Sofia er de tre store. Det er en mengde andre, som fine Museo de América og Museo Arqueológico Nacional.

Andre ting å se: Retiro-parken, hvis det ikke er for kaldt til å vandre litt rundt der. Områdene Chueca og Malasaña, full av liv og barer og restauranter og butikker. El Rastro-markedet på søndagsmorgener (pass veldig godt på lommer og vesker!). Den tropiske hagen på Atocha jernbanestasjon.

Sjømaten er fantastisk i innlandsbyen Madrid... Jeg spøker ikke, den er nydelig, men dyr. Gode restauranter er det mange av, men de som har plakater utenfor med bilder av paellaene sine er som regel ikke verdt å spise på. Bra cafeer og barer finnes det veldig mange av.

Anonymous poster hash: 0490a...21c
Gjest earlgrey
Skrevet

Vi er åpne for absolutt alt, eller kanskje bortsett fra uteliv da jeg skal dra med mamma :P men museer, aktiviteter, sånne ting :) er det ikke ting som for eksempel madame toussauds og lignende i madrid?:) syntes jeg så noe med et tivoli, men fikk inntrykk av at det var et stykke utenom madrid?:)

Skrevet

Det er et voksmuseum der, Museo de Cera. Det er en fornøyelsespark der også, som jeg ikke husker hva heter, men fornøyelsespark i 5-10 grader skal man være ganske spesielt interessert for å dra til, tror jeg...

Det kongelige slottet er forresten veldig vakkert og det er en del kunst og gobeliner å se på inne der.

Anonymous poster hash: 0490a...21c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...