Gå til innhold

Gutt 16 mnd gnåler HELE tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok... Nå holder jeg på å miste forstanden her. Er hjemme med mine to små. Eldstemann 16 mnd har ikke begynt å kommunisere mer enn "nei", "æsj" og "mamma" (når han griner vel å merke)

Så når han prøver å kommunisere med meg er det bare gnåling og sutring. I'm about to go mental...

Jeg prøver å overse det, men når jeg hører det hele tiden hver dag er det ikke lett. Og drittværet her gjør det ikke akkurat lett for oss å gå ut for å få frisk luft. Så her sitter jeg da. Inne 24/7 med en gnåler :P

Vet ikke hvor jeg vil med dette... Men jeg kan vel ikke være alene om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre er du nok ikke alene nei, veldig vanlig! ;) Det blir bedre når de får flere ord og klarer å kommunisere bedre. Men fram til da må man fram med tålmodighetspillene og gnagsårplaster i ørene...

Skrevet

Ja, gjett om! Synes så synd på han også. Jeg hadde sikkert vært like gnålete om jeg ikke kunne snakke:/

Enkelte ganger har jeg bare lyst til å Levere barna et sted og ha LITT alenetid.... Som nå. Mannen er på jobb hver dag til 17 og jeg sitter hjemme. Håper på bedre tider når solen velger å titte frem....

Skrevet

Har en "gnåler" jeg også...! Dvs det begynner å bli litt bedre nå som han er 2,5, og har ganske godt språk, men han maser fortsatt mye, og skravla går i ett på han når han er hjemme. Jeg er hjemme i permisjon med baby nå, og hadde egentlig tenkt til å ha storebror hjemme fra bhg noen dager siden jeg har muligheten. Men han maser så enormt, og skal ha min fulle oppmerksomhet HELE tiden (og gjentar ofte ting hundre ganger også, selv om jeg allerede har sagt flere ganger at jeg har hørt han), så jeg orker dessverre ikke å ha han hjemme en hel dag :( (Men noen ganger må jeg jo, hvis han for eksempel er syk, og da har jeg det som deg- jeg holder på å bli SPRØ!!! Skjønner deg kjempegodt!

Anonymous poster hash: 57347...686

Skrevet

Ahhh... Føler med deg også!

Her gleder jeg meg til storebror skal i barnehage. Venter på plass. Men jeg gleder meg ikke (bare) for min egen del, men for hans del. Han kommer til å få det så kjekt med andre barn hvor han kan leke og gå turer osv. Jeg føler at jeg absolutt ikke strekker til- at jeg ikke klarer å gi han det han trenger :( og det er sårt. Føler han kjeder seg fort her og at dagene bare går i ett....

I skrivende stund sitter han å skriker til en lampe hvor stikkontakten er ute... Hodepine!!!!

Gjest Magdalene
Skrevet

Kle på der og gå ut en tur. Trenger ikke være ute i timesvis.

Så sant det ikke er storm da selvsagt 😉

Tiden før de klarer å kommunisere er fryktelig slitsom..

Skrevet

Kle på der og gå ut en tur. Trenger ikke være ute i timesvis.

Så sant det ikke er storm da selvsagt 😉

Tiden før de klarer å kommunisere er fryktelig slitsom..

Hehe, det er akkurat det det er! Sterk vind og skikkelig pissregn. Hadde gjort det hvis ikke. Man hater å være ute i drittvær. Kjipt jeg bor i Bergen, da:p

Gjest Magdalene
Skrevet

Hehe, det er akkurat det det er! Sterk vind og skikkelig pissregn. Hadde gjort det hvis ikke. Man hater å være ute i drittvær. Kjipt jeg bor i Bergen, da:p

hehe

Ja, da bor du nok på feil sted ;)

Kan dere dra på lekeland kanskje? Bruker jo å være egne avdelinger for de små, og minsten kan jo event ligge i vognen sin?

Skrevet

hehe

Ja, da bor du nok på feil sted ;)

Kan dere dra på lekeland kanskje? Bruker jo å være egne avdelinger for de små, og minsten kan jo event ligge i vognen sin?

Ja, gjett om! Det er det eneste negative ved å bo her:p

Ja, det er absolutt en idè. Har tenkt på det. Men slik det er bygget, tror jeg at jeg vil ha med meg noen som kan hjelpe meg litt. Får ikke vognen inn på lekeområdet, så med mindre det er plass ved det ene bordet rett ved siden av, vil jeg ha en som kan passe på litt.

Har planer om å dra på åpen barnehage da. Men akkurat nå er det en litt uoppnåelig plan. Alt tar dobbelt så lang tid med to:p har ikke klart å overholde en eneste avtale hittil:p

Æsj... Nei, jeg kommer vel inn i det etterhvert...

Skrevet

De har fine åpen barnehage i Bergen! Da jeg bodde i sandviken så dro jeg HVER BIDIGE DAG siden guttene mine ikke hadde barnehageplass. Likte best den på salem kirke. Stor nok plass og du kan trille rett inn på lokalet. Guttene trivdes godt der.

Anonymous poster hash: 1f5de...dff

Skrevet

De har fine åpen barnehage i Bergen! Da jeg bodde i sandviken så dro jeg HVER BIDIGE DAG siden guttene mine ikke hadde barnehageplass. Likte best den på salem kirke. Stor nok plass og du kan trille rett inn på lokalet. Guttene trivdes godt der.

Ja, jeg har vært en del i åpen barnehage før nr 2 kom:) kjempe fornøyd! Tror jeg må sette meg ned å planlegge ukene faktisk. Målet er å fylle dagene med noe, hehe. Må bare få inn litt rutine på minsten. Han er bare 3 uker enda:p

Skrevet

Ja, gjett om! Det er det eneste negative ved å bo her:p

Ja, det er absolutt en idè. Har tenkt på det. Men slik det er bygget, tror jeg at jeg vil ha med meg noen som kan hjelpe meg litt. Får ikke vognen inn på lekeområdet, så med mindre det er plass ved det ene bordet rett ved siden av, vil jeg ha en som kan passe på litt.

Har planer om å dra på åpen barnehage da. Men akkurat nå er det en litt uoppnåelig plan. Alt tar dobbelt så lang tid med to:p har ikke klart å overholde en eneste avtale hittil:p

Æsj... Nei, jeg kommer vel inn i det etterhvert...

Jeg var også på lekeland, men syns det var langt siden jeg måtte ta buss. Hadde infen problemer med to stykker. Tok med min nyfødt når storebroren var 1år og 8 mnd. . Hadde søskenvogn så det var enkelt. Det var min prioritering, og få dem til åpen barnehage sånn at det ikke ble så kjedelig for dem hjemme. Det var jeg som skrev om salem kirke. Selv om det heter kirke så har barnehagen lite av det religiøse budskapet. Følte meg alltid velkommen.

Skrevet

Jeg var også på lekeland, men syns det var langt siden jeg måtte ta buss. Hadde infen problemer med to stykker. Tok med min nyfødt når storebroren var 1år og 8 mnd. . Hadde søskenvogn så det var enkelt. Det var min prioritering, og få dem til åpen barnehage sånn at det ikke ble så kjedelig for dem hjemme. Det var jeg som skrev om salem kirke. Selv om det heter kirke så har barnehagen lite av det religiøse budskapet. Følte meg alltid velkommen.

Ja, bør absolutt komme meg til barnehagen! Skal, skal, skal. MForskning dårlig samvittighet. Men sliter sånn med tiden! Vi står opp rundt 8, mater minsten, steller, frokost til storebror, stelling, så skal jeg stelle meg, så skal gjerne minsten ha mat igjen, litt frem og tilbake, og vips- luren til storebror står for tur! Og da er klokken 11:30-12:00.

Så å dra til barnehage etter det blir alt for sent.

Kanskje jeg rett og slett ta meg en trilletur når han skal sove. Rett og slett..Må bare få set til å funke :)

Ja, har selv gått i fridalen menighet sin åpen barnehage. Kjempe koselig, ikke så mange der og veldig koselig dame som driver det. Vi har snakket en del om religion og lignende. Synes det bare er høy å høre andres synspunkt på ting. Men aldri blitt "prakket" på noe:)

Skrevet

hahaha =)

Er også hjemme med ei på 16mnd og en på 8 uker, her det furting når jeg ikke vil løfte og bære, og hun vil det hele tiden..påfulgt av legge seg ned på gulvet og banke med hendene...

Har hatt keisersnitt og hun veier 11,5 kg og kjenner fremdeles at det trekker i arret til tider...

Skrevet

hahaha =)

Er også hjemme med ei på 16mnd og en på 8 uker, her det furting når jeg ikke vil løfte og bære, og hun vil det hele tiden..påfulgt av legge seg ned på gulvet og banke med hendene...

Har hatt keisersnitt og hun veier 11,5 kg og kjenner fremdeles at det trekker i arret til tider...

Åneiii... Stakkars deg: /

Det hørtes virkelig stress ut. Storebror var sånn før også. Opp HELE tiden. Og jeg synte det var stress UTEN keisersnitt:p

Tett mellom dine også! Hvordan går det synes du?

Skrevet

Jeg synes egentlig det går over all forventning, selv om lillebror sliter mye.

Han sliter med refluks og ekstremt mye luft, så det er lite søvn på dagtid, og hvis han sover er det seriøst kanskje 20-30 minutter i strekk. Mye gråting og han er ikke så tilfreds. Er under behandling så håper på bedring.

Så sånn sett så kunne jo egentlig det meste vært bedre med ham, og da hadde det nok vært enda bedre å være hjemme med to. Dagene går fort, og man blir ganske produktiv egentlig.. Jeg gjør mer nå enn da jeg var hjemme med hun på 16mnd! Nå går det i ett og jeg klør liksom i fingrene etter å få gjort unna saker og ting slik at når kvelden kommer kan jeg gjøre hva jeg vil. Hun er heldigvis ganske OK, får selvfølgelig dårlig samvittighet over at jeg ikke kan sitte så mye på gulvet med henne og leke f.eks, siden jeg tasser rundt med ham på armen eller han må trøstes.

Men ja, jeg hadde forventet at jeg skulle vært helt utkjørt egentlig, men så langt går det greit :)

Du da?

Skrevet

Stakkars lille:( det er ikke greit å være liten og ha vondt...

Nei, lekkng på gulvet er det lite av her også egentlig. I motsetning til deg, får jeg gjort lite på dagtid ifht hva jeg fikk gjort før. Og jeg haaaater rot! Da blir jeg helt sprø:P

Men tar litt og litt. Også får jeg kraftige impulser! Så nå skal jeg ned i kjelleren for å se om vi har maling.. Skjønner du. Haha. Male gangen er det jeg vil nå.

Men sånn blir jeg av å gå hjemme. Ommøblerer og forandrer på ting:p

Det går egentlig bra her også. Minsten sover en del og jeg har det ikke fælt, liksom. Hehe. Kan høres sånn ut når jeg skriver her. Men jeg kjenner jeg savner å ha noen å snakke med. Alle jeg kjenner er jo på jobb og er relativt opptatt.. Så jeg er mye alene. Men satser på at barselgruppen min er god da.. Kanskje jeg får meg noen venner der:p

Har du en gruppe?

Skrevet

Barselsgruppe er gull, hvis de fungerer og man har god kjemi! Hadde en helt topp gruppe med lille, og håper den jeg får nå er like bra. Lille her (2,5 år) er i barnehagen, men jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke har han hjemme av og til nå som jeg har permision. Skal være alene med dem på lørdag og kjenner at jeg må ha en plan for å gi begge nok oppmerksomhet.. Lille maser noe grenseløst om dagen, til tross for (eller på grunn av) at han har godt språk.

Skrevet

Barselsgruppe er gull, hvis de fungerer og man har god kjemi! Hadde en helt topp gruppe med lille, og håper den jeg får nå er like bra. Lille her (2,5 år) er i barnehagen, men jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke har han hjemme av og til nå som jeg har permision. Skal være alene med dem på lørdag og kjenner at jeg må ha en plan for å gi begge nok oppmerksomhet.. Lille maser noe grenseløst om dagen, til tross for (eller på grunn av) at han har godt språk.

Skjønner at du savner storegutten sånn siden han er i barnehagen. Men jwg skal love deg at det er nesten bedre at de er i barnehagen enn at det 'maset' blir for mye. Da er det nesten bedre å savne barnet enn å tenke motsatt. Selv er storegutten her nesten 5 år og er Hjemme fordi vi har flyttet til ny kommune uten barnehageplass. Minsten er nå nesten tre år, jeg er høygravid og ønsket at de var i barnehagen sånn at jeg fikk litt fred.

Skrevet

Skjønner at du savner storegutten sånn siden han er i barnehagen. Men jwg skal love deg at det er nesten bedre at de er i barnehagen enn at det 'maset' blir for mye. Da er det nesten bedre å savne barnet enn å tenke motsatt. Selv er storegutten her nesten 5 år og er Hjemme fordi vi har flyttet til ny kommune uten barnehageplass. Minsten er nå nesten tre år, jeg er høygravid og ønsket at de var i barnehagen sånn at jeg fikk litt fred.

Jeg tenker akkurat det samme! Jeg tror barn kommer til et punkt i livet hvor barnehage faktisk er gull verdt. Selv er jeg ikke fan av å la de begynne så tidlig. Men man merker jo også på de når de hadde hatt godt av å begynne. Og alle er forskjellig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...