Gå til innhold

Rens av brudekjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor renset dere kjolene deres? Og hva kostet det?

Jeg har hørt at endel mener man ikke bør sende kjolene til renseri, da de bare stapper dem i vaskemaskinen der, men min kjole har fjær på seg og kan ikke puttes i noen maskin. Da gjøres det vel på annen måte?

Vil gjerne høre om deres erfaring med rens, samt om dere har noe sted å anbefale. Hhv i østlandsområdet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også kjole med fjær. Det eneste renseriet brudesalongen kunne anbefalle var allRens på skedsmo. De har både fagbrev og erfaring med fjær visstnok.

Skrevet

Jeg har også kjole med fjær. Det eneste renseriet brudesalongen kunne anbefalle var allRens på skedsmo. De har både fagbrev og erfaring med fjær visstnok.

Så bra! Jeg hadde tenkt å høre med dem :) Livredd for at de ødelegger fjærene.

Skrevet

Hvis de ødelegger kjolen må de vel erstatte den? Selv om det så klart er best om de ikke gjør det :)

Skrevet

Jeg puttet min store Maggie Sottero kjole (med masse stæsj på -ingen fjær da) i vaskemaskinem hjemme ;)

Gikk finfint :)

Skrevet

Fikk svar fra renseriet. De virket veldig proffe.

Vi kan rense kjolen men vi må nødvendigvis ta noe forbehold da enkeltfjær kan brekke, sannsynligvis gjør det ikke det, vi har renset mange slike kjoler, men vi kan aldri gi noen 100% garanti for at det ikke skjer.
Vi behandler flekker manuellt og renser kjolen i spesialsydde nettingposer i en skånsom renseveske som heter Hydrokarbon. Vi har meget høy kompetanse og gir hver kjole individuell behandling.

Rensen koster opp mot 2100 kr da, noe som var neste 1000 kr mer enn jeg trodde. Men renses, det må den jo, så her har jeg ikke mye valg. Jeg har hørt at endel renserier tar null ansvar for plaggene de renser, tidligere har jeg blant annet fått totalt ødelagt en semsket skinnjakke på et renseri i Ole Vigsgate på Majorstuen. De erstattet ingenting..
Skrevet

Jeg puttet min store Maggie Sottero kjole (med masse stæsj på -ingen fjær da) i vaskemaskinem hjemme ;)

Gikk finfint :)

Hvilken modell?

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Jeg vasket også min hjemme, med Milo og vanish. Ble faktisk anbefalt det av brudesalongen!

Men en kjole med fjær hadde jeg holdt laangt unna vaskemaskinen hjemme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...