Gå til innhold

Han ønsker ikke barn... akkurat nå....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har vært sammen i fem år, og jeg vil ha barn nå. Har kjent det en stund og forsøk å få han til å ville det også. Saken er at han ikke ønsker barn akkurat nå, men om kanskje ett, to, tre år (men det har han sagt i kanskje tre år også...).

Han ønsker å få orden på livet, dvs få jobb og en fast inntekt før barn kommer. Jeg føler derimot at vi skal klare oss med den inntekten jeg har... Dessuten så er jeg 37 år og har lyst til å ha barn før jeg blir for gammel.

Hva skal jeg gjøre? Vente på han? eller gi han opp for å satse på kunstig befruktning... ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fortalt han at du har begynt å vurdere hvilke alternativer du har?

Og at det å få barn er veldig viktig for deg?

Gjest Phoenix
Skrevet

Er han arbeidsledig? Har du fast inntekt og jobb?

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Han burde i hvertfall få lov til å skaffe seg jobb først.

Skrevet

Hvis du skal få barn, begynner det faktisk å haste. Jeg tror "ikke nå" for han betyr "aldri", men han har ikke baller til å si det.

Anonymous poster hash: 02412...613
  • Liker 6
Skrevet

Å, ser nå at han er arb.ledig. Skjønner da at han ikke ønsker å stifte familie nå. Det ville jo være litt uansvarlig.

Ikke at det hjelper eggstokkene dine, da.

Skrevet

Jeg har fortalt at jeg vurderer å få barn uten han ja... Mest fordi jeg føler at jeg begynner å bli gammel...

Men han sier jo ikke at han 'aldri' vil ha barn, bare at det ikke passer nå (føler det aldri passer for han...) Han gikk på skole, men droppet ut pga sykdom. Og når skal han få jobb? han prøver jo ikke så hardt med å få det...?? (Jeg har fast jobb.)

Gjest Phoenix
Skrevet

Jeg har fortalt at jeg vurderer å få barn uten han ja... Mest fordi jeg føler at jeg begynner å bli gammel...

Men han sier jo ikke at han 'aldri' vil ha barn, bare at det ikke passer nå (føler det aldri passer for han...) Han gikk på skole, men droppet ut pga sykdom. Og når skal han få jobb? han prøver jo ikke så hardt med å få det...?? (Jeg har fast jobb.)

Jeg tenker i den situasjonen her så ville jeg kjørt på. Du har fast jobb, og sikker inntekt men samtidig så skjønner jeg at du kjenner på at klokken tikker.

Han virker ikke som har hatt fast inntekt eller jobbet på en stund? Sannsynligheten med sånne er at det kan ta fryktelig lang tid for å få jobb.

Skrevet

jepp - trenger bare et spark i raua ... ;)

Gjest Solstråla88
Skrevet

Her ville jeg kjørt på, for deg begynner det jo å haste..

Skrevet

Jeg ville ikke venta lenger. Man klarer fint å være aleneforelder til et barn. Jeg ville hvertfall bestilt time hos gynekolog og sjekka egglageret (er ikke det noe man kan gjøre, da?).

• Liker 1
Skrevet

Finn deg en annen mann. Du skal ikke lurennoen til å bli far.

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Vi har vært sammen i fem år, og jeg vil ha barn nå. Har kjent det en stund og forsøk å få han til å ville det også. Saken er at han ikke ønsker barn akkurat nå, men om kanskje ett, to, tre år (men det har han sagt i kanskje tre år også...).

Han ønsker å få orden på livet, dvs få jobb og en fast inntekt før barn kommer. Jeg føler derimot at vi skal klare oss med den inntekten jeg har... Dessuten så er jeg 37 år og har lyst til å ha barn før jeg blir for gammel.

Hva skal jeg gjøre? Vente på han? eller gi han opp for å satse på kunstig befruktning... ?

Er han dum? Du har ikke begrensa med tid. Dett foten ned og si at dere må begynne nå hvis ikke blir det for sent. Og mange må jo prøve lenge før det går. Han er egoistisk

• Liker 1
Skrevet

Hvis du skal få barn, begynner det faktisk å haste. Jeg tror "ikke nå" for han betyr "aldri", men han har ikke baller til å si det.

Enig.

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er han?, hva er han utdannet som?, når hadde han sist jobb?

Anonymous poster hash: 9fe1a...fda
Skrevet

Finn deg en annen mann. Du skal ikke lurennoen til å bli far.

Har aldri lurt han - har alltid vært ærlig mot han, og tenkt på han.

Skrevet

Hvor gammel er han?, hva er han utdannet som?, når hadde han sist jobb?

Han er 35. Han har studert de siste årene, omskolering pga prolaps i rygg....

Skrevet

Han er 35. Han har studert de siste årene, omskolering pga prolaps i rygg....

Si til han at om han nekter å gjøre deg gravid så drar du til storken i danmark

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner i utgangspunktet at han helst vil ha jobb først, men nå begynner du jo å få det litt travelt fruktbarhetsmessig. Hva med at han prøver å få seg jobb, men har som backup å være hjemmeværende far - det ville nok sikkert barnet satt pris på. Det er ingenting i veien for at mor er den som jobber mest og står for hovedandelen av inntekten, mens far er den som tar seg mest av barnet - forutsatt at dere har såpass inntekt at dere klarer dere, da. Det er ikke nødvendig å ha råd til å reise utenlands hver sommer, men det er jo greit å ha råd til husleia, mat og klær.

Anonymous poster hash: 3b049...d46

• Liker 5
Skrevet

Si til han at om han nekter å gjøre deg gravid så drar du til storken i danmark

dumme tulle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...