Gå til innhold

Proteinpulver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

trener en del, men sliter med å få i meg nok næringsstoffer, og da spesielt nok protein. Jeg orker rett og slett ikke å spise så mye. Prøver å spise variert (kylling,fisk,grønnsaker,egg osv) men jeg orker aldri å spise mer enn f.eks 1/3 av en kyllingfilet før jeg nesten kaster opp. Grønnsaker går fint, samme med karbohydrater som potet og ris.

Kaster opp av mer enn ca 1dl melk.

Er det farlig om jeg tar litt proteinpulver i tillegg til maten, for å få dekket dagsbehovet? Merker treningen går dårligere og dårligere. Men har aldri prøvd proteinpulver eller sånn før. Hvilke merke er best? Og er det noe man må være obs på?

Har prøvd å dekke behovet med yoghurt, egg, melk og lignende, men jeg orker aldri å spise nok..

Anonymous poster hash: 4464c...e33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I ditt tilfelle kan proteintilskudd være fornuftig.

Men hvis du kaster opp når du drikker mer enn 1 dl melk så er det noe som ikke stemmer (fysisk/psykisk?) og jeg ville tatt tak i dette. 1/3 av av en kyllingfilet er heller ikke mye, Har du snakket med fastlegen din om dette?

Anonymous poster hash: 2ed12...0cd
Gjest Coolaid
Skrevet

Hvordan vet du at du får for lite protein i deg ?

De fleste som kjøper dette pisser det ut igjen, altså bortkastet bruk av penger og energi.

Det går fint an å få dekket behovet sitt gjennom vanlig kosthold. Gå til olympiatoppen og les mer om proteintilskudd. De aller fleste har ikke bruk for det.

Skrevet

Proteinpulver er et fint tilskudd - men som det nevnes ovenfor anbefaler jeg deg å kontakte legen din, for du bør ikke kaste opp av så lite mat.

Drikk enten whey etter trening, eller casein om kvelden :) blandingspulvre (www.norkost.no har noen veldig gode) kan du gjerne ta til begge tidspunkter!

• Liker 1
Skrevet

Enig med det med lege. Intoleranse eller kanskje noe psykisk.

Om protein er lønnsomt så vil jeg si ja. Mye defuse merkevarer av protein så vær litt obs der. Selv kastet jeg opp protein fra andre merker enn Whey og quality Casein.

Protein drink kan blandes med mye godt, å kan drikkes i små doser ut over dagen så du slipper mye do besøk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...