Gå til innhold

Hva tenker dere om gutter/menn som studerer til å bli siviløk

Anbefalte innlegg

Skrevet

..siviløkonomer, eller er? Hvordan er de som personer, bare for å generalisere litt.

Anonymous poster hash: cd126...f27
Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Det er jo ikke akkurat det mest kontroversielle yrket, så jeg tenker egentlig ikke noe spesielt.

• Liker 3
Skrevet

jeg tenker trendnisse, for jeg føler at det er en utdannelse man tar bare for å ta den...

Litt i samme gate som eiendomsmegler...

Anonymous poster hash: 9768a...f8d
  • Liker 1
Skrevet

Driver og dater en mann som går masterstudiet på NHH, og jeg synes det er flott. Meget dyktig og smart er han også. :) Synes det er sexy med ambisjoner

• Liker 1
Skrevet

Tenker på han med stort hodet fra luksusfellen :P Halalgeir eller noe...

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker bare hat! Samfunnsøkomomer ftw!

Anonymous poster hash: e2fe6...f61
Skrevet

..siviløkonomer, eller er? Hvordan er de som personer, bare for å generalisere litt.

De skikkelige mennene sturderer Indøk.

Anonymous poster hash: e0968...d3c

• Liker 1
Skrevet

jeg tenker trendnisse, for jeg føler at det er en utdannelse man tar bare for å ta den...

Litt i samme gate som eiendomsmegler...

Anonymous poster hash: 9768a...f8d

Nå er siv.øk en femårig utdannelse da. Vanskelig å 'ta det bare for å ta det'.

Anonymous poster hash: f7ef1...725

Skrevet

De jeg har møtt som utdanner seg siviløkonom har ikke klart å fortelle meg hva de skal bli og gjøre når de er ferdig med utdannelsen, så jeg syns de er interessante.
Jeg har møtt mange som tar og har tatt utdannelsen, men jeg vet fortsatt ikke hva de gjør når de er på jobb.
Bør nevnes at jeg er lite opptatt av titler, og mer opptatt av at folk har en jobb de trives i og at de kan forklare meg hva de gjør når de er på jobb.

Titler er som oftest litt bortkastet, og en fancy tittel kan ofte bety at noen sitter og jobber i Excel eller tilsvarende hele dagen.

• Liker 1
Skrevet

Blåruss. Ser bare tall. Uegnet som leder av en teknologibedrift. Heldigvis har vi fagfolk i toppledelsen der jeg jobber. En bedrift som gjør det bra, bare for å presisere. Men NHH-økonomer er bedre enn BI-"økonomer".

• Liker 4
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Blåruss. Ser bare tall. Uegnet som leder av en teknologibedrift. Heldigvis har vi fagfolk i toppledelsen der jeg jobber. En bedrift som gjør det bra, bare for å presisere. Men NHH-økonomer er bedre enn BI-"økonomer".

Og folk spør meg om hvorfor jeg misliker ingeniører og ingeiørstudenter (generelt).

Skrevet

Og folk spør meg om hvorfor jeg misliker ingeniører og ingeiørstudenter (generelt).

Det går begge veier ;)

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det går begge veier ;)

Men hva har de andre gjort mot dere for å fortjene dette?

Skrevet

Men hva har de andre gjort mot dere for å fortjene dette?

Alltid like "festlig" med blåruss som går inn i en bedrift uten å vite noe om hva bedriften faktisk driver med, og så kjøre den i grøfta. Denne er jo en klassiker. Pappagutt-faktoren er ganske høy, særlig på BI.

• Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Alltid like "festlig" med blåruss som går inn i en bedrift uten å vite noe om hva bedriften faktisk driver med, og så kjøre den i grøfta. Denne er jo en klassiker. Pappagutt-faktoren er ganske høy, særlig på BI.

Dette skjer sikkert ofte. Og fyren i eksmepelet ditt konkurerte jo imot andre økonomer på børsen, så det betyr bare at han var blandt de dårligere.

Uansett, grunnen til at jeg mislieker ingeniører og ingeniørstudenter (generelt) er at de benytter en hver anledning til å skryte av egen utdannelse eller rakke ned på andres.

Skrevet

Da vet du ikke hva de "skikkelige" folkene gjorde i fadderukene til indøk...

Tror de fleste i kullet har sett hverandre nakne til halvnakne, og det er bare smuler. ;)

Anonymous poster hash: fd87d...a90

Skrevet

Dette skjer sikkert ofte. Og fyren i eksmepelet ditt konkurerte jo imot andre økonomer på børsen, så det betyr bare at han var blandt de dårligere.

Uansett, grunnen til at jeg mislieker ingeniører og ingeniørstudenter (generelt) er at de benytter en hver anledning til å skryte av egen utdannelse eller rakke ned på andres.

Enig angående ingeniører. Og det paradoksale er at ingeniør er en av de utdannelsene det er enklest å komme inn på, og hvor strykprosenten ved flere læresteder er skyhøy.

• Liker 3
Skrevet

Enig angående ingeniører. Og det paradoksale er at ingeniør er en av de utdannelsene det er enklest å komme inn på, og hvor strykprosenten ved flere læresteder er skyhøy.

Hva slags ingeniører snakker vi om her? Det er forskjell på en høyskoleingeniør og en sivilingeniør, f.eks.

Da vet du ikke hva de "skikkelige" folkene gjorde i fadderukene til indøk...

Tror de fleste i kullet har sett hverandre nakne til halvnakne, og det er bare smuler. ;)

Anonymous poster hash: fd87d...a90

Det viser at de ikke er noen tørrpinner. Positivt, spør du meg.

Han viste jo veldig godt at han kun var der pga faren. Ikke fordi han var dyktig, han viste jo det motsatte. En typisk pappagutt. Har gått på skole sammen med mange av disse, og tendensen er tydelig.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hva slags ingeniører snakker vi om her? Det er forskjell på en høyskoleingeniør og en sivilingeniør, f.eks.

Det viser at de ikke er noen tørrpinner. Positivt, spør du meg.

Han viste jo veldig godt at han kun var der pga faren. Ikke fordi han var dyktig, han viste jo det motsatte. En typisk pappagutt. Har gått på skole sammen med mange av disse, og tendensen er tydelig.

Den eneste prisippielle forskjellen på universitet og høyskole er at høyskoler ikke har Exphil og Exfac (selv om mange velger å ha lignende fag). Du kan for eksempel bli sivilingeniør på høgskolen i Narvik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...