AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 Dette er kanskje et teit spørsmål men kjenner det går rundt oppi hodet når jeg prøver å sette meg litt inn i kalori beregning. Har jo skjønt såpass at det er kalorier inn og ut som er cluet her og det å telle kalorier inn er forholdsvis greit. Men så er det det med forbrente kalorier. Ser at jeg utifra en kalkulator jeg fant på nett forbrenner ca 1300 kalorier i døgnet uten å gjøre noe. Har også sett at man forbrenner ca 1 kcl pr kg pr km man går? Så om jeg går la oss si 10 km på en dag ( bruker garmin vivofit) kan jeg da gange 55 kg x 10 km= 550 kcl og plusse disse på de 1300? Noen som tenker at det kan stemme at jeg da forbrenner 1850 kcl i løpet av en dag eller tenker jeg helt feil her? Anonymous poster hash: b691d...eca
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #2 Skrevet 15. januar 2015 Ser at jeg utifra en kalkulator jeg fant på nett forbrenner ca 1300 kalorier i døgnet uten å gjøre noe. Har også sett at man forbrenner ca 1 kcl pr kg pr km man går? Så om jeg går la oss si 10 km på en dag ( bruker garmin vivofit) kan jeg da gange 55 kg x 10 km= 550 kcl og plusse disse på de 1300? Noen som tenker at det kan stemme at jeg da forbrenner 1850 kcl i løpet av en dag eller tenker jeg helt feil her?Anonymous poster hash: b691d...eca Dette er korrekt. Dersom det eneste du gjør i løpet av dagen er å gå 10 km og du ligger på sofaen resten av dagen vil du forbrenne 1850 kcal. Anonymous poster hash: 4d061...04d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå