Gå til innhold

Spiser dere frokost med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte forveien dager siden at AP ønsket å kutte barnetrygden m 350 kr for å finansiere gratis frokost til barna..

Men.., her i huset er frokosten et viktig samlingspunkt før en travel hverdag .. Hvordan er det hos dere?

Anonymous poster hash: 08d94...05f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokost sammen hver dag. Syns ikke noe om det forslaget. Lunsj på skolen hadde derimot vært bra!

• Liker 3
Skrevet

Ja, den foregår jo før seks, så Mini spiser frokost i barnehagen også...

Anonymous poster hash: ed45f...690

Skrevet

Husets far reiser på jobb 6.30 så han og jeg har en kaffekopp sammen først.

Så står 7 åringen opp rundt tida far reiser og hun og jeg spiser frokost før vi går til skolen.

Jeg jobber deltid og de dagene jeg åpner butikken begynner jeg ikke før kl 8.45 og vi bor i gåavstand til både skole og jobb.

Skrevet

Hørte forveien dager siden at AP ønsket å kutte barnetrygden m 350 kr for å finansiere gratis frokost til barna..

Men.., her i huset er frokosten et viktig samlingspunkt før en travel hverdag .. Hvordan er det hos dere?

Tror du har misforstått, det er ikke snakk om frokost, det er snakk om et måltid på skolen om dagen, det er da naturlig at dette blir lunsj. http://www.nrk.no/norge/vil-kutte-i-barnetrygden-for-a-finansiere-skolemat-1.12144065

Anonymous poster hash: f852e...f2b

• Liker 3
Skrevet

Jeg drikker frokost sammen med eldste. Prøver å slanke meg etter fødselen av den yngste, men nå har eldstemann begynt å reagere på at jeg ikke spiser, men drikker litt sitronvann, kaffe eller noe og vil ikke spise selv heller, så jeg tror jeg skal slutte å 'spise' sammen med henne så hun ikke blir så påvirket... Føler meg som et dårlig forbilde :(

Anonymous poster hash: 916f0...8ac

Skrevet

Jeg drikker frokost sammen med eldste. Prøver å slanke meg etter fødselen av den yngste, men nå har eldstemann begynt å reagere på at jeg ikke spiser, men drikker litt sitronvann, kaffe eller noe og vil ikke spise selv heller, så jeg tror jeg skal slutte å 'spise' sammen med henne så hun ikke blir så påvirket... Føler meg som et dårlig forbilde :(

Herregud, spis et knekkebrød med magerost og salat på i det minste, da. Du blir ikke feit av det.

Anonymous poster hash: b0987...08d

• Liker 8
Skrevet

Herregud, spis et knekkebrød med magerost og salat på i det minste, da. Du blir ikke feit av det.

Anonymous poster hash: b0987...08d

Jeg er ganske 'feit' altså, jeg gikk opp masse under graviditeten og har en lang og hard vei å gå :(

Skrevet

Vi spiser ikke frokost sammen, men datteren vår på 11 år spiser frokost når jeg og mannen min har dratt på jobb kl 0630. Hun har da god tid til å kose seg med maten sin, og hun spiser alltid en skikkelig frokost.

Skal de gi barna et måltid på skolen må det være lunsj og ikke frokost syns jeg. Slik det ble fremstilt i nyhetene var det frokost det var snakk om og ikke lunsj. Det er jeg motstander av. Siden vi er ganske tidlig oppe er frokost hjemme en selvfølge, og slik er det for alle de jeg kjenner også. Lunsj derimot kunne de godt fått servert på skolen. Da sikrer man at alle spiser litt til lunsj og på den måten har krefter og overskudd til resten av dagen på skolen.

Skrevet

Vi spiser ofte frokost sammen på helg, men ikke i ukedagene pga vi fyker ut døra på forskjellige tidspunkter om morgenen. Skal alle spise frokost før jeg drar på jobb så må mann og barn opp kl 0500, og det unner jeg ingen. Mann og minstebarn spiser frokost sammen, og storesøster spiser frokost sist siden hun står opp seinest.

Frokost på skolen synes jeg høres latterlig ut, da er det bedre at skolebarna får lunsj og slipper å ta med matpakke.

Skrevet

Vi spiser frokost sammen de fleste dagene. Noen dager må enten jeg eller mannen tidlig avgårde, men minst en av oss spiser alltid med barna. Men har hatt perioder hvor vi lot barna sove lengre og heller spise frokost i barnehagen når de var yngre. Man må se an litt hva som passer. Men ser for tiden hvor utrolig viktig det kan være å spise frokost med skolebarna. Eldstemann har nemlig en periode med dårlig matlyst nå, og spiser svært lite av matpakka si. Hvis ikke vi passet på at han spiser skikkelig til frokost kunne han kommet til å gå uten å spise i det hele tatt fram til middagstid...

Måltid på skolen/barnehagen er vel og bra, men kan aldri erstatte det ansvaret vi har som foreldre for at ungene får i seg nok og sunn mat.

Skrevet

Men til dere som spiser frokost sammen hele familien: hvordan er tidsbruken på morningen? Når står dere opp og når drar dere hjemmefra? Når begynner dere på jobb og bor dere langt unna skole, jobb og bhg?

Anonymous poster hash: a2eb0...4ca

Skrevet

Men til dere som spiser frokost sammen hele familien: hvordan er tidsbruken på morningen? Når står dere opp og når drar dere hjemmefra? Når begynner dere på jobb og bor dere langt unna skole, jobb og bhg?

Anonymous poster hash: a2eb0...4ca

Står opp 0600, gjør meg klar, lager frokosten klar. Så vekker jeg mini og kler på klær før vi spiser. Deretter lager jeg meg en kaffe og vi setter oss i i stua hvor vi kan lese en bok eller se litt tv sammen. Mellom 0700 og 0715 gjør vi oss klare til å dra. Leverer i bhg kl 0730. Jeg har riktignok gjort alt klart kvelden i forveien (pakke sekken, legge frem klær og lage matpakke).

Anonymous poster hash: 94dc4...d9f

Skrevet

Du er ikke bra for helsen din å ikke spise. Når du spiser frokost igjen vil du gå opp de kiloene du mistet. Du er et dårlig forbilde som ikke spiser frokost. Hvordan kan du forvente at barna dine skal gjøre det når du selv ikke gjør det? Du går ikke opp i vekt av å spise havregrøt for eksempel.

Anonymous poster hash: 7212d...27b

• Liker 2
Skrevet

Samme her, spiser alltid sammen. Vil ikke slutte med det for at de skal få mat andre steder

Anonymous poster hash: 30104...458

Skrevet

Jeg spiser frokost med ungene hver morgen. Mannen min reiser på jobb tidligere.

Skrevet

Jeg spiser som regel ikke samtidig som han da jeg som regel ikke får ro i meg til å spise før det har blitt formiddag. Men det hender jeg klarer å få i meg en liten porsjon med noe mat om morgenen. Likevel passer jeg alltid på at barnet får muligheten til å spise frokost hjemme før vi drar avgårde til barnehagen.

Anonymous poster hash: 39586...4fb
Skrevet

Samme her, spiser alltid sammen. Vil ikke slutte med det for at de skal få mat andre steder

Anonymous poster hash: 30104...458

som sagt, det er ikke snakk om frokost, TS har misforstått...

Anonymous poster hash: f852e...f2b

Skrevet

Jeg er ganske 'feit' altså, jeg gikk opp masse under graviditeten og har en lang og hard vei å gå :(

Desto viktigere med frokost for å få kroppen i gang. :)

Anonymous poster hash: f23c9...baa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...