AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 hei! Skal kjøpe meg kjøkkenmaskin, men det er jo en jungel der ute. Har funnet frem til at Kenwood og KitchenAid er de mest vanlige, men hvem er best? - Jeg bor i studenthybel og har veldig liten benkplass - Baker en del kaker, men går mest boller og muffins. - Har aldri bakt brød i hele mitt liv, og er heller ikke så veldig glad i brød. Men baker rundstykker innimellom - Utseende er ikke så viktig - Må være lett i bruk - Har slike ting som blender, kjøttkvern så det er ikke et avgjørende krav at det følger med - Må kunne holde i en del år, kjøper ikke kjøkkenmaskin for å ha den i et år Tusen takk for svar og erfaringer 😊 Anonymous poster hash: 1763b...639
Druefrue Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Kenwood Kmix, uten tvil. Bedre motor og blender bedre enn KitchenAid. KitchenAid er overpriset og overvurdert, og du får en knakende god blender for halve prisen i en Kenwood. Jeg kjøpte Kenwood etter mye vurdering, og angrer ikke et sekund! 2
Druefrue Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Kenwood Kmix, uten tvil. Bedre motor og blender bedre enn KitchenAid. KitchenAid er overpriset og overvurdert, og du får en knakende god blender for halve prisen i en Kenwood. Jeg kjøpte Kenwood etter mye vurdering, og angrer ikke et sekund! Wops! Ser nå at du mente kjøkkenmaskin Vil tro Kenwood kMix er bedre de også. Sjekk tester 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 Kenwood uten problemer. KitchenAid er som Apple, overpriset og overvurdert. Kenwood er kvalitet, og til billigere pris Anonymous poster hash: 96d25...6b6 3
Druefrue Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 Kenwood uten problemer. KitchenAid er som Apple, overpriset og overvurdert. Kenwood er kvalitet, og til billigere pris Anonymous poster hash: 96d25...6b6 Skriver under på denne! 1
Frøken Mitzi Skrevet 14. januar 2015 #6 Skrevet 14. januar 2015 Har Kenwood Major Premier 1200 W, og er superfornøgd. Romsleg bolle, god motor, som tåler litt og god kvalitet. Har venninner som har KitchenAid, og ser iallfall at bollen der er om trent halvparten av storleiken på vår maskin. Brukar den til alt, pizzadeig, bollar, brød, supper, kaker, vaffelrøre etc. Valgte å kjøpe ei "litt større enn vi treng" når vi først kjøpte, slik at den varer og stettar evt framtidige behov også (når eg plutslig får supergod tid til baking, for eksempel ) Når det er sagt, veit eg at dei som har Kitchen Aid også er nøgd med si. Den er kanskje litt finare å ha framme på benken (vi sett vekk vår når den ikkje er i bruk), men har då mindre bolle og mindre motor. Kanskje ikkje noko du vil merke noko til no - men om du seinare skal bake litt større porsjonar, vil du raskt merke "problemet" 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 TS her 😊 ville dere gått for Kenwood kmix over kitchenaid selv om bollen er mindre? Ser den er brukt på "hele Norge baker" så den må jo være ganske bra men det er så mange modeller? Sikkert jeg som er dum men er det veldig stor forskjell mellom de ulike Kmix maskinene? Anonymous poster hash: 1763b...639
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #8 Skrevet 14. januar 2015 KitchenAid er fin, og det er egentlig det. Bollen er liten, motoren er ikke spesielt sterk og i den "knekken" når man vipper opp vispene er det veldig åpent og det kommer lett mye mel og styr neddi der. Kenwood er solid, sterk og veldig kjekk. Den lever lenge og du kan utvide med ekstrautstyr når du en gang flytter i større bolig og har bedre plass. Den bråker litt og er litt tung, men det overlever man. Anonymous poster hash: 0ab5e...f97 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #9 Skrevet 14. januar 2015 hei! Skal kjøpe meg kjøkkenmaskin, men det er jo en jungel der ute. Har funnet frem til at Kenwood og KitchenAid er de mest vanlige, men hvem er best? - Jeg bor i studenthybel og har veldig liten benkplass - Baker en del kaker, men går mest boller og muffins. - Har aldri bakt brød i hele mitt liv, og er heller ikke så veldig glad i brød. Men baker rundstykker innimello - Utseende er ikke så viktig - Må være lett i bruk - Har slike ting som blender, kjøttkvern så det er ikke et avgjørende krav at det følger med - Må kunne holde i en del år, kjøper ikke kjøkkenmaskin for å ha den i et år Tusen takk for svar og erfaringer Anonymous poster hash: 1763b...639 Uten tvil, anbefaler deg en Kenvood. Har selv og er strålende fornøyd. Uansett hva du velger gir jo kjøpsloven deg 5 års reklamasjonsfrist. Undersøk hvor den er billigst, så slipper du å kaste penger ut av vinduet.Anonymous poster hash: 86aec...552 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #10 Skrevet 15. januar 2015 Kitchenaid! Man kan kjøpe større boller til den og den er mye mindre i str enn Kenwood så den tar ikke så stor plass på benken. Sånn ellers så får jeg fint lagd deig til to store brød og den bråker også mindre enn kenwood sin.,Anonymous poster hash: 3f667...6de
Silfen Skrevet 15. januar 2015 #11 Skrevet 15. januar 2015 Kjøpte kitchen aid fordi den må stå ute. Funker helt knall. 1
Zzyzx Skrevet 15. januar 2015 #12 Skrevet 15. januar 2015 Jeg har KitchenAid. Den gjør det den er spesifisert til, så motoren er kraftig nok. Selv på maks gjærdeigskapasitet sliter den ikke i det hele tatt og motoren blir såvidt varm. Jeg valgte den av to grunner. For det første fordi vi er bare to i husholdningen og trenger dermed ikke allverdens kapasitet, for det andre fordi jeg, som Silfen, må ha den stående på benken. Nå skal det sies at den jeg har kosta under 3000 (mener jeg å huske), det var den gangen Komplett drev og gråimporterte dem og solgte til en mye mer fornuftig pris. Aldri i verden om jeg ville betalt 5-6000 eller deromkring, da hadde jeg gått for Kenwood i rent prinsipprytteri. 1
Saunet Skrevet 15. januar 2015 #13 Skrevet 15. januar 2015 (endret) Synes Kitchen Aid har fine farger på sine kjøkkenmaskiner og that's it. Behov messig synes jeg Kenwood scorer bedre på funksjon, kvalitet og pris. Bortkastet penger å kjøpe større bolle og ekstra utstyr i tillegg når Kenwood selger dette til prisen av en Kitchen Aid maskin i sine forskjellige modellpakker. Er en annen sak vist en ikke har behov for ekstrautstyret. Som en lenger oppe sa, Kitchen Aid er kjøkkenets Apple. Overpriset og overvurdert. Hva diverse bake programmer gjør er å reklamere for produktet og det skal de få lov til fortsette med. Edit: rettelse av setning. Endret 15. januar 2015 av Saunet
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #14 Skrevet 15. januar 2015 Lefdal har Kenwood denne uken til 1500 kr. Den er helt ok. Anonymous poster hash: 86aec...552 1
Mariahamm Skrevet 15. januar 2015 #15 Skrevet 15. januar 2015 Har kitchenaid og er godt fornøyd. Samme som de over her gjelder, må ha den stående fremme og vi er kun to stk Fikk også min til 3000,- og det syns jeg absolutt den er verdt. Ville nok ikke betalt fullpris da ;-) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå