FantasDick Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 (endret) 1. I jula slapp jeg meg helt løs og la på meg noen kilo. 2. Rett etter jul fant jeg plutselig ut at jeg var gravid. 3. Jeg sluttet å røyke det sekundet jeg stod med en positiv test i hånda. Jeg gadd ikke trene i hele desember, spiste hva jeg ville og litt til, er sulten som f etter jeg ble gravid, spiser som en hest istedet for å røyke. Er helt gal etter godteri og is! Nå merker jeg at sulten har begynt å roe seg litt, så kanskje jeg klarer å kontrollere meg framover. Man skal jo ikke kutte kalorier som gravid, så lurer på om jeg bare må trene mer og bare passe på kaloriene? Noen som har gjort dette? Edit; er ikke helt sikker på hvor langt jeg er på vei, men vi anslår 5-7 uker? Har allerede lagt på meg omtrent 7 kg og jeg trenger ikke mer akkurat nå! Endret 14. januar 2015 av FantasDick
Favole Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Spis fornuftig og vær i aktivitet som du er vant med, så reguleres resten av seg selv. Vektoppgangen gjennom graviditeten vil kunne variere veldig. Noen øker veldig i starten før det flater litt ut igjen, noen øker jevnt hele veien osv. Og gratulerer!
Gjest Runforit Skrevet 15. januar 2015 #3 Skrevet 15. januar 2015 Du skal ikke slanke deg, men du kan gå tilbake til kostholdet du hadde før jul. Du skal ikke trene hardere og mer enn du gjorde før du ble gravid, men moderat trening på samme nivå som tidligere kan du kjøre på med. Sunn og god mat kombinert med moderat mosjon 30 min om dagen er anbefalt til gravide. I tillegg burde du trene kjernemusklaturen og bekkenet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå