Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var jeg tilbake her igjen.. Mistet for andre gang i dag:( det er så j**lig dritt! Jeg er så sint å lei meg, og ikke minst sur på meg selv for at jeg ble så forventningsfull med en gang:(

Så nå skal jeg bare vente på en innkalling til UL for å se hvordan det står til. Sist jeg mistet var det BO og vi tror det er det denne gangen også, er hvertfall helt likt som sist. Fordelen er jo nå at jeg vet at jeg har mistet (blør mye), sist gang gikk jeg jo frem til uke 12 og trodde jeg var gravid (visste ikke at jeg var gravid når jeg hadde blødning) da jeg kom til ul var det bare en svart tom fostersekkk på skjermen..

Trenger å blåse fra meg litt å håper å høre litt erfaringer rundt BO. Legen ringte og sa at han ville utrede meg også, og det ble jeg jo veldig glad for siden det egentlig er at man må miste 3 ganger før man får utredning. Men akkurat nå er alt bare så dritt!! Nå må jeg bare ligge å vente til innkalling til ul.. Å dersom det er BO igjen så må jeg nok ha en medisinsk abort hjemme etterpå for å få ut restene...

Jeg var så sikker på at det skulle gå bra denne gangen da vi allerede hadde hatt "uflaks" en gang liksom.. Legen var jo også veldig overbevist om at det skulle gå bra denne gangen... Kjipt kjipt kjipt!!! :(:( å hva skal jeg si på jobb nå da?? Sprang ut dørene gråtende i dag ( begynte å blø på jobb).. Bare sa jeg måtte til legen.. Uff:/ tror ikke jeg orker å gå på jobben i morgen..

Noen som vet hva tester en tar å sånt ved utredning ang dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ånei det var leit å høre :( men det er jo veldig vanskelig å ikke bli forventningsfull. Jeg er fortsatt prøver og blir alltid like skuffet ved negativ test. Det tærer på psyken men ikke gi opp !:) Sender deg en stor :klem:

Skrevet

Uff, jeg føler med deg :( Å miste er triste greier, og spesielt trist og frustrerende når det skjer flere ganger.

Jeg er ferdig med utredning. De testet for:

- koaligasjonsproblemer (faktor v leiden, protrombin genmut., protein s, protein c)

- antifosfolipidsyndrom (anticardiolipin, lupus antikoagulant ++)

- stoffskifte (tsh, fritt tyroksin, anti tpo)

- lutealfasedefekt (dvs. progesteron etter eggløsning)

- noen gentester (som jeg ikke er sikker på hva var).

- AMH og FSH som sier noe om eggreserver og -kvalitet og om overgangsalderen er nært forestående

- ultralyd med saltvann og kontrastvæske for å se om livmor/eggstokker/eggledere er normale

Det sies at man ikke finner noen årsak i ca. 50% av utredningstilfellene, og hos meg fant de ingenting galt.

Ønsker deg alt godt videre!

Anonymous poster hash: bc9b5...b0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...