AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 http://www.tv2.no/2015/01/14/underholdning/seksualitet/helse/toppsaker/6449022 – La dem få leke at de puler eller «sexer», de gjør det jo ikke på ordentlig. Når de baker kake bruker de sand og vann. Når de leker doktorleken er de nysgjerrige, de øver seg på å sette grenser. De har jo ikke samleie sånn som vi voksne tenker. Det er «late-som-leken», sier Asland. Anonymous poster hash: 3cce3...90e
Gjest Kili Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Hahaha lykke til til de barna! Plutselig vil de prøve på ekte! 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Ærlig talt, grensene er overskredet! Mannen som sier slikt bør arresteres. Sikkert pedo-forbryter.Anonymous poster hash: e29e6...92f 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 Siden fungerer ikke? Anonymous poster hash: f14f2...ee0
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 Sex er styggedom, og de unge må skjermes fra det! Gi ungene husarrest dersom du fersker dem! Hilsen Dagfinn Høybråten. Anonymous poster hash: 9f725...35b 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #6 Skrevet 14. januar 2015 Fant den. Dette her var jo helt latterlig og langt over grensene. "– Du kan si noe som at pappaen får stiv penis og mammaen myk og fuktig skjede. De er kjempeforelska, så kysser de og koser masse. Pappaen har sædceller og mamma har eggceller. Og når de smelter sammen blir det en baby, og du var den raskeste sædcellen, forklarer Margrethe Wiede Aasland, som er utdannet førskolelærer, spesialist i sexologisk rådgivning og terapeut." Dette her er jo ganske spesielt. Det første er jo rent seksuelt rettet. Dersom man sier noe sånt vil jo selvfølgelig barna utforske rundt dette og komme med enda flere spørsmål, som for eksempel "hvordan er det pappa får stiv penis?". Hva i alle dager.. For øvrig var ikke barnet den raskeske sædcellen. Hun møter jo seg selv i døra her. Den merkeligste uttalelsen er likevel den som står i hovedinnlegget. "La dem få leke at de puler eller "sexer""? Bare ordvalget gjør meg kvalm. Anonymous poster hash: f14f2...ee0 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 Artikkelen er fjernet, men ut fra sitatet til TS kan jeg si følgende; at barn leker at de har sex er ekstremt vanlig og ingenting å bli hysterisk for. Anonymous poster hash: 074ae...a5b 6
absinthia Skrevet 14. januar 2015 #8 Skrevet 14. januar 2015 Det er nok sikkert Margrethe Wiede Aasland det er snakk om, spesialist i sexologisk rådgivning, en utmerket foredragsholder og blant annet forfatter av flere fagbøker om overgrep mot barn. Dette sitatet er nok plukket ut fra en større sammenheng. Her er det noe mer om hva det sikkert er det er snakk om. http://ipad.dagbladet.no/2013/06/15/tema/barn/foreldre/klikk/smabarn/27727755/ 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #9 Skrevet 14. januar 2015 Jeg synes det blir litt rart å skulle la barn leke at de har sex, selvom jeg kan selv huske fra da jeg gikk i barnehagen så skulle vi "sexe". Gutten lå oppå meg (med klær) og bare lå helt stille haha. I 1. eller 2. klasse så forsto vi at man måtte være nakne også, da lå han igjen helt stille oppå meg, bare naken. Tilogmed ute i et grantre.. om vinteren.. Oh, childhood memories. Anonymous poster hash: 68105...314 1
Gjest Kili Skrevet 15. januar 2015 #10 Skrevet 15. januar 2015 (endret) Jeg synes det blir litt rart å skulle la barn leke at de har sex, selvom jeg kan selv huske fra da jeg gikk i barnehagen så skulle vi "sexe". Gutten lå oppå meg (med klær) og bare lå helt stille haha. I 1. eller 2. klasse så forsto vi at man måtte være nakne også, da lå han igjen helt stille oppå meg, bare naken. Tilogmed ute i et grantre.. om vinteren.. Oh, childhood memories. Anonymous poster hash: 68105...314 Hahaha xD Jeg så pappa en gang hadde damebesøk (han var utro dust som mamma ikke klarte å gi slipp på) og at hun tok han på kuken. Gikk vel i 1klasse og på skolen ble jeg med ei jente (kjæresten min den gangen) inn på jentedoen å jeg sa hun måtte ta meg på kuken (sa ikke akkurat kuken da) for det er sånn jenter skal gjøre på gutter. Hun tok å holdt og vi lo begge to. Dette er gøy sa hun. Så dro hun alt hun kunne til seg så jeg fikk vondt å begynte å gråte. Så sprang jeg ut å låste meg inne på guttedoen. Etter den gangen fikk hun aldri røre meg der mer. Endret 15. januar 2015 av Tissefant 2
Gjest HeiHade Skrevet 15. januar 2015 #11 Skrevet 15. januar 2015 Jeg ser ikke problemet så lenge de leker med jevngamle. Barn er nysgjerrige, og sex er ikke en styggedom. 2
Doroline Skrevet 15. januar 2015 #12 Skrevet 15. januar 2015 Hvis voksne blir hysteriske av at barna leker og utforsker, kan det føre til usikkerhet rundt kropp og seksualitet. La dem leke! Så lenge begge er med på leken og ingen blir tvunget til noe de ikke vil selv. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #13 Skrevet 15. januar 2015 http://www.tv2.no/2015/01/14/underholdning/seksualitet/helse/toppsaker/6449022 Anonymous poster hash: 8f3e7...28f
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #14 Skrevet 15. januar 2015 æsj, spyr av at hun kaller det ''sexer''. Jeg lekte selv at jeg PULTE når jeg var liten, var vel 7. Men da i skjul Hadde jeg fått kjeft for det hadde jeg vært flau og skamfull. Men vi passet jo på å gjøre det alene. Tok ingen skade av det, men hadde tatt skade av å måtte skamme meg over det. Anonymous poster hash: 5d97c...a15 1
Timza Skrevet 15. januar 2015 #15 Skrevet 15. januar 2015 Jeg lekte da doktorleken med jevngamle jenter jeg når jeg var 6-7 år. Er jo ikke noe nytt, og man tar ikke skade av det. Det er en lek som baserer seg på nysgjerrighet. Det som isåfall er skadelig her er at man skal få kjeft for å være nysgjerrig som barn.
AmandaVI Skrevet 15. januar 2015 #16 Skrevet 15. januar 2015 Lekte ingen av dere at dere hadde sex som små? Trodde det var ganske vanlig - dog uten noen som helst oppmuntring fra voksne, selvsagt. Hadde vært bedre med en artikkel som tar for seg hva foreldre burde gjøre hvis de "fersker" ungene. Venninnen min og jeg gjorde det da vi var små. Med klær, selvsagt, når vi lekte mor og far og unge. Takket være den tolv år gamle broren hennes skjønte vi tidlig at man måtte "pule" for å få barn, altså legge tiss mot tiss. Husker jeg synes det var både spennende og ekkelt. 1
Br1s3n Skrevet 15. januar 2015 #17 Skrevet 15. januar 2015 http://www.tv2.no/2015/01/14/underholdning/seksualitet/helse/toppsaker/6449022 – La dem få leke at de puler eller «sexer», de gjør det jo ikke på ordentlig. Når de baker kake bruker de sand og vann. Når de leker doktorleken er de nysgjerrige, de øver seg på å sette grenser. De har jo ikke samleie sånn som vi voksne tenker. Det er «late-som-leken», sier Asland. Anonymous poster hash: 3cce3...90e De voksne have no clue, sier jeg bare. Vi lekte "late-som-vi-leker-doktorlek" og pulte som kaniner. Spiste sandkakene gjorde vi også. 1
Gjest Carmen. Skrevet 15. januar 2015 #18 Skrevet 15. januar 2015 Det er jo vanlig. Vi hadde sånne lekehus i første klasse på skolen, og da kysset jeg og kosa meg med ei jente som var like gammel som meg ( 6/7 år) vi hadde på klær og tok ingen skade av det verken nå eller da. Barn er nysgjerrige, så lenge "later som sexer" med andre i lik alder så er det helt greit. Jeg jobbet også en periode i barnehagen og da hadde mange barn sett på et program som går på tv ( husker ikke hva den heter) men fra programmet lærte de at man kunne ha tiss mot tiss.
Chromium Skrevet 15. januar 2015 #19 Skrevet 15. januar 2015 Ser ikke noe galt i det. Det er jo bare lek
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #20 Skrevet 15. januar 2015 Hvis voksne blir hysteriske av at barna leker og utforsker, kan det føre til usikkerhet rundt kropp og seksualitet. La dem leke! Så lenge begge er med på leken og ingen blir tvunget til noe de ikke vil selv. Forskjell på å la dem og å oppfordre dem. Barn klarer heller ikke å skille mellom pedo-voksne og incest versus andre barn. Synes rådgiveren burde bli fengslet for slike uttalelser, helt sykt. Konsekvenser blir at "menn" i barnehager og skoler tar frem sin "la la la" og lar barn "bare leke litt". Sykt!!Anonymous poster hash: e29e6...92f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå