Kvist Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 Jeg har ordet barnevakt, hotell og reise, det blir en helg i Gøteborg på oss i begynnelsen av april. Vi er et gift par i tredveårene, vi liker god mat, arkitektur, kunst, koselige småsteder, god kaffe, vin osv. Er det noen som har tips til hva vi kan gjøre? Jeg ser for meg at det blir litt rusling rundt i byen, det er mange år siden vi var der så vi er ikke så kjente, så vi kan utforske litt på nytt. Det blir sikkert lange middager med prat og vin, og helt sikkert ikke "på byen" etterpå. Hvor finner vi gode restauranter? Kaffebar med fantastisk kaffe og kanskje noe fint å se på mens man drikker den? Små spesialbutikker? Gallerier med nye og spennende kunstnere? Den beste utsikten? Noe annet vi bare MÅ gjøre?
Kvist Skrevet 17. januar 2015 Forfatter #2 Skrevet 17. januar 2015 Er det ingen som er kjent i Gøteborg og vil dele sin kunnskap?
kluss Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Favoritthotell: Pigalle. Sentralt, romantiske unike rom, og nydelige drinker i baren. Restaurant: for en finere aften hvor dere gjerne pynter dere og gjør det til en skikkelig opplevelse: Dorsia. For en mer avslappet kveld med digg italiensk: Sorta Oliver. Museum: Gøteborg kunstmuseum er bare helt fantastisk og ganske undervurdert! Å vandre rundt der inne en rolig formiddag er bare et must! Naturhistoriske er også utrolig flott og stort, og mye av det de har er skikkelig gammelt og spesielt noe som skaper en helt spesiell, litt makaber, stemning. Ellers er Gøteborg en fin by å gå rundt i. Ta en tur innom saluhallen og kjøp noe god niste og kikk i alle småbutikkene rundt i sentrum. Ta absolutt turen til Haga hvor det finnes secondhandbutikker, spesialforretninger og koselige kafeer. I Gøteborg er det også mange fine antikvariater og designbutikker hvor man kan gjøre gode kupp!
Kvist Skrevet 18. januar 2015 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2015 ...masse fine tips... Tusen takk! Særlig Dorsia så fantastisk ut. Der blir det nok en bordbestilling, må bare bestemme oss for om vi har mest lyst på middag, lunsj eller afternoon tea der. Haga er også en bydel jeg ikke har vært så mye i, skal sjekkes ut!
chremiil Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Diner 22 tror jeg det het. Beste biffen jeg noen gang har spist. Resepsjonisten på hotell pigalle som anbefalte det stedet faktisk.
*Emma* Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Anbefaler tapasrestauranten Manana (Lasarettgatan). Knallgod tapas, deilige drinker og fantastiske priser. Er der hver gang jeg er i Gøteborg. De har to bordsettinger (17 og 20 tror jeg) så du bør bestille bord. De tar walkins om de har ledig, men fredag/lørdag er det alltid stappfullt i 20tiden ihvetfall
Gjest Sitronmelisse Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 Anbefaler botanisk hage i Gøteborg! Men begynnelsen av april er nok for tidlig for tulipamblomstringa da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå