AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 Huff! Er skikkelig trist på min sønns vegne nå. Han har en begynnende måne bak, og er kun 16 år. Faren begynte også å miste håret i svært ung alder. Jeg har alltid håpet at sønnen min ikke skulle arve farens uheldige hårtype. Vet dere om noen tips for å utsette prosessen? Sånne sjampoer og sånt er vel sannsynligvis bare tull? Hvordan er det med hårtransplantasjon; dyrt og smertefullt? Har dere noen erfaringer dere vil dele? Anonymous poster hash: 079cc...2f8
desert_rose Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Siden 95% av hårtap kommer DHT som står for dihydrotestosteron, en negativ form av testosteron er det essensielt å blokkere dette. Anbefaler å ta en titt på disse http://www.iherb.com/Natrol-Shen-Min-Hair-Regrowth-DHT-Blocker-60-Tablets/10827#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=dht%20blocker&rc=9&sr=null&ic=1 og denne http://www.iherb.com/FoodScience-Superior-Hair-90-Capsules/3303#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=superior%20hair&rc=38&sr=null&ic=1 Siste har jeg selv brukt for å få håret til å vokse lengre og har fått mye nye hår spesielt i hårfestet etter å ha brukt den. Trykk på stjernene på siden for å lese fleres erfaringer med produktene. Det er mye humbug der ute, men det finnes ekte saker også, som går i dybden på problemet med DHT med naturlige og potente virkestoffer. Det er håp! Endret 14. januar 2015 av desert_rose
suprarenalis Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Jeg ville tatt gutten med til fastlegen. 2
Djungelvrål Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 Siden 95% av hårtap kommer DHT som står for dihydrotestosteron, en negativ form av testosteron er det essensielt å blokkere dette. Anbefaler å ta en titt på disse http://www.iherb.com/Natrol-Shen-Min-Hair-Regrowth-DHT-Blocker-60-Tablets/10827#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=dht%20blocker&rc=9&sr=null&ic=1 og denne http://www.iherb.com/FoodScience-Superior-Hair-90-Capsules/3303#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=superior%20hair&rc=38&sr=null&ic=1 Siste har jeg selv brukt for å få håret til å vokse lengre og har fått mye nye hår spesielt i hårfestet etter å ha brukt den. Trykk på stjernene på siden for å lese fleres erfaringer med produktene. Det er mye humbug der ute, men det finnes ekte saker også, som går i dybden på problemet med DHT med naturlige og potente virkestoffer. Det er håp! Den var litt dyr da...må du betale moms og toll da?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #6 Skrevet 14. januar 2015 Han må til legen. Ikke ta noe sånn urte-humbug. De urte-tablettene som ble linket til inneholder anti-testosteron generelt, og det er ikke noe en 16-årig gutt i puberteten skal ha. Som dvergpalme (saw palmetto). De ulike formene for testosteron er knyttet sammen og like hverandre, og det er umulig å blokkere kun den ene uten å påvirke den andre også. Anonymous poster hash: 9f17f...e22
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #7 Skrevet 15. januar 2015 Huff! Er skikkelig trist på min sønns vegne nå. Han har en begynnende måne bak, og er kun 16 år. Faren begynte også å miste håret i svært ung alder. Jeg har alltid håpet at sønnen min ikke skulle arve farens uheldige hårtype. Vet dere om noen tips for å utsette prosessen? Sånne sjampoer og sånt er vel sannsynligvis bare tull? Hvordan er det med hårtransplantasjon; dyrt og smertefullt? Har dere noen erfaringer dere vil dele? Anonymous poster hash: 079cc...2f8 Plages han selv med at han mister håret, da? Anonymous poster hash: d7bf6...4a5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #8 Skrevet 15. januar 2015 Har han hatt noen negative opplevelser? Sønnen min mistet MASSE hår ifm kjærlighetssorg da han var 19. Det kom tilbake. Anonymous poster hash: 4cbca...594
Ferny Skrevet 15. januar 2015 #9 Skrevet 15. januar 2015 Han var veldig ung da, så kan jo tenkes at det er andre faktorer som spiller inn - stress eller lignende. Evt. noe hormonelt som er litt på styr nå i puberteten. En tur til legen er sikkert uansett lurt. Kan jo tenkes at hårtapet kan begrenses på et vis. Og så er det jo ikke sikkert at han synes at det er like krise å miste håret som du som mor tenker. Jeg tror fyldig hår er mer viktig for kvinner enn for menn - det er jo ikke akkurat uvanlig med glattbarberte guttehoder, og det kan jo se bra ut det.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #10 Skrevet 15. januar 2015 Betyr det noe egentlig? Anonymous poster hash: 2330a...436
Gjest Gemini7 Skrevet 15. januar 2015 #11 Skrevet 15. januar 2015 (endret) Betyr det noe egentlig? Anonymous poster hash: 2330a...436 for en 16-åring gjør det nok garantert det, er jeg redd! les litt her, om ulike former hårtap: http://www.onlinelege.no/temaer-om-helse/finnes-det-egentlig-noen-god-hjelp-mot-haartap.html Endret 15. januar 2015 av Gemini7
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #12 Skrevet 15. januar 2015 for en 16-åring gjør det nok garantert det! Ser ikke at det er noe å bry deg om. Alle er forskjellig? Tror det er verre å mangle et lem eller mangle hår på grunn av sykdom... Hårtap er virkelig ingenting å ta på vei for.Anonymous poster hash: 2330a...436
Gjest Gemini7 Skrevet 15. januar 2015 #13 Skrevet 15. januar 2015 Ser ikke at det er noe å bry deg om. Alle er forskjellig? Tror det er verre å mangle et lem eller mangle hår på grunn av sykdom... Hårtap er virkelig ingenting å ta på vei for.Anonymous poster hash: 2330a...436 Nei, i bunn og grunn ikke. Men lle vet jo at det for de aller fleste menn er kjipt å miste håret- det er ikke noe man trakter etter, liksom. Og jo yngre man er jo sårere vil jeg tro at det er?Men hvem vet- kanskje gutten selv ikke er så plaget. Dog jeg ville nok ha tatt ham med til lege, for om man kan gjøre noe vil man sannsynligvis det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå