Gå til innhold

Akersgata jornalister som skal anmelde blackmetal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som har reagert på ordbruken deres i disse andmeldelsene?

"Kvartetten erklærer grusomme og gjennomskjærende kreasjoner spilt som flerrende demoner."

eller:

"Mørkemennene øser ut torpederende og gjennomskjærende besvergelser påført gnistrende vulkanutbrudd."

for ikke å nevne:

"De frådende ekstrem-metal-debutantene spiller grimme og blodrøde rytterbataljoner som hentet ut fra sekteriske nagler."

Jeg fant ihvertfall en artig side som tar dette på kornet.

www.blackersgata.com

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

...formuleringene viser i det minste at journalistene har fått en eller annen form for...inspirasjon?...av musikken...

Og tross alt er det mindre drepende enn en anmeldelse i gode, gamle Beat der en syngedame hadde ute en singel som het "feels like the fist time"

Anmeldelsen var kort og grei:

...og høres ut som det også!

:ler:

Skrevet

Det er jo egentlig litt viktig at en anmelder er litt inne i sjangeren de skal skrive om, uansett, og det er de jo svært lite flinke til i Akersgata, både når det gjelder musikk, filmer og bøker... :roll:

Skrevet

Syns nå at akersgata kun anmelder Satyricon og Dimmu Borgir.. når det faktisk finnes mange flere intersante band med potensiale. Dessuten så andmelder de jo kun blackmetal og ikke vanlig metall fordi det har jo ikke like stor sjokkverdi. Bare se på Nightwish f.eks. Jeg personlig er ikke noe fan av det bandet men når de fyller opp rockefeller 3 dager på rad så bør jo det stå et eller annet om det i avisene!? Det viser jo at de ikke har integritet.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Donnie: Det stod da i avisen da de hadde vært i Bergen og spilt EN låt...

Da var det Nightwish-hysteri da. :roll:

Skrevet
Bare se på Nightwish f.eks. Jeg personlig er ikke noe fan av det bandet men når de fyller opp rockefeller 3 dager på rad så bør jo det stå et eller annet om det i avisene!? Det viser jo at de ikke har integritet.

Sant nok, jeg liker Nightwish og var på en av konsertene, og jeg ble litt overrasket over at det ikke var nevnt noe sted, men jeg er sikkert litt naiv. Hadde kanskje trodd at det ville blir nevnt etter at de fikk gullplate og har ligget på Topp20, i det minste...

Gjest Anonymous
Skrevet
Det er jo egentlig litt viktig at en anmelder er litt inne i sjangeren de skal skrive om' date=' uansett, og det er de jo svært lite flinke til i Akersgata, både når det gjelder musikk, filmer og bøker... :roll:[/quote']

Det utsagnet vil jeg gjerne at du utdyper litt, for jeg er ikke helt enig...

Det finnes mange gode filmanmeldere i de største dagsavisene, og bokanmeldelsene, selv i tabloidaviser som Dagbladet, er som regel av høy kvalitet!

Når det gjelder anmeldelser av Black metal er det kanskje ikke så mange black-metal-fans i Akersgata, og dermed få med full kompetanse til å anmelde disse greiene.Dere er tross alt en minoritet, Donnie Darko! :wink:

Det kan jo heller ikke forventes at en journalist skal ha innsikt i absolutt alt. Men jeg forstår frustrasjonen din.

Skrevet
Det utsagnet vil jeg gjerne at du utdyper litt' date=' for jeg er ikke helt enig...[/quote']

Poenget er vel at når det er snakk om en smal sjanger så driter de seg totalt ut. Feks ved å anmelde kiosklitteratur som om det var vanlig litteratur, sci-fi filmer og blod og gørr filmer som valige filmer osv. Og Norge er faktisk i verdensklasse når det gjelder metall, så da synes jeg det burde gå an å hente inn litt spesialkompetanse i Akersgata også. Man må ta hensyn til målgruppa når man skriver anmeldelser, og er man ikke en del av målgruppa så får man finne noen som er det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Der kan jeg være enig til en viss grad ang. metal- selv jeg, som overhodet ikke har noen interesse av sjangeren, har fått med meg at Norge er i verdensklasse der. Skriv et leserinnlegg da! Tilby deres tjenester!

Når det gjelder å anmelde sci-fi splattere som vanlige filmer synes jeg det er helt uproblematisk, for de skriver tross alt for flere hundre tusen mennesker- den vanlige Ola Nordmann. Filmer som er forbeholdt en viss, smal målgruppe blir som regel beskrevet som det også..

Kioskromaner anmeldes skjelden i noen av de store avisene, og aldri på lik linje med vanlige romaner..

Skrevet
Gøy side.

hehe.. veit. fant noen artige nå:

Vokalen erklærer nihilistiske og gudsbespottende komposisjoner hentet fra fryktinngytende gråsteiner!

Bandet symboliserer majestetiske og grusomme vendinger tryllet fram fra klaustrofobiske jordskjelv.

Skrekktivoliet uler kliniske og galopperende forbannelser supplert med frostbitte vulkanutbrudd.
Gjest Valhalla
Skrevet

Er det ikke gøy at de får leke seg litt med ord da?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Er det ikke gøy at de får leke seg litt med ord da?

Jo, det var forsåvidt jaggu meg på tide at de slo opp i ordboka, synes jeg. Ellers er de jo ganske flinke til å lage ord selv da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...