Gå til innhold

Trusler mot hundehold!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei
Jeg bor i borettslag. jeg anskaffet oss hund i det jeg flyttet inn, som var godkjent. Jeg fikk ingen regler lagt på meg før jeg fikk klager. Jeg fikk klager på:
1. Hunden går løs i en av 5 felles hager (kaster pinne og leker). Det er tilsammen 6 hunder med min som løper rundt i disse hagene. Jeg har ikke fått beskjed om at dette ikke er lov. (Hunden min går verket etter mennesker eller katter.)
2. Hundebæsj, ja iløpet av en ukes tid var jeg tom for penger og poser og plukket ikke opp, men til vanlig plukker jeg opp etter alle hunder en gang i uka. Samt hver dag etter min egen. Jeg fikk også klager på hundebæsj for en hage jeg ikke har hunden min i.
3. EN gang bjeffet han på natt tur i hagen når vi traff på en annen hund, jeg gikk fra situasjonen med en gang men, en nabo rakk å skrike til meg. Jeg måtte ut med han kl 02:00 fordi valpen min hadde diare.

Så fikk jeg beskjed av huseier at de har rettighetene til å ta fra meg hunden.
Dette var ikke spesielt gøy, kjenner jeg blir forbanna. Jeg kan forstå klagene jeg fikk iløpet av den ene posefrie uka. Men resten? Å true med å ta fra meg hunden når huseier ikke har gitt meg noen konkrete regler på hundeholdet. Er det urimelig av meg å bli sur og irritert?

Anonymous poster hash: 00fbc...730
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke urimelig av deg å bli sur, hadde blitt det selv. Leier du?

Anonymous poster hash: 3886d...457
Skrevet

Hus eier kan ikke ta fra deg hunden uten videre. Dessuten skal alle regler i borretslaget være dokumentert skriftelig og levert ut til samtlige beboere.

Anonymous poster hash: 44be1...1a0
  • Liker 2
Skrevet

Huseier kan ikke ta fra deg hunden, men de kan si opp kontrakten din.

• Liker 3
Skrevet

De kan ikke ta fra deg hunden, men de har all mulighet til å si at hunden ikke får bo i brl.

Å ikke ha penger eller poser er tull. Alle har plastposer hjemme, enten etter frukt, brød eller poser på rull til husholdningsbruk.

Hindebæsj skal plukkes opp med en gang den er "fersk" ikke en gang for uka.,

Har du ikke penger og heller ikke poser så har du heller ikke råd til å ha hund og det ansvaret det medfører.

Når hunden har bjeffet lenge nok til at noen rekker å kjefte på natta så er det ikke bare en bagatell.

Husordensreglene skal alle skaffe seg og gjenomgå med megler før eller like etter innflytting. De pleier og å være oppslått i oppgangene, der står og regler for hindehold.

Sorry, du får ingen medlidenhet herifra.

Anonymous poster hash: 9503d...fa5

• Liker 8
Skrevet (endret)

Ah gode minner fra da jeg bodde i borettslag... Greia er at de ikke lenger har lov å nekte folk og ha hund, men det hindrer de dessverre ikke å oppføre seg som drittsekker. Jeg ble kjeftet ned flere ganger fordi hunden TISSET på borettslagets områder, spesielt på vinteren var det visst helt katastrofe for is/snø ble jo gul og stygg og se på må du skjønne.

I frykt for å bli kastet ut prøvde jeg å lære hunden og ikke tisse med en gang vi gikk ut, men det var ikke LETT så jeg endte opp med å trekke hunden med meg etter båndet når stakkaren prøvde å tisse. Jeg vet det ikke var bra gjort, men tankegangen min var at det var bedre enn å måtte avlive (hvis hunden ble kastet ut). Da ble resultatet at en gammel kjerring skrek på meg fra balkongen at "alle i borettslaget hadde sett hvordan jeg mishandlet hunden og at jeg burde skamme meg" etc.

Det høres sikkert tåpelig ut, men jeg var ung og det gikk virkelig inn på meg, det var en håpløs situasjon. Skal aldri flytte tilbake til borettslag..

Endret av Psychegots
  • Liker 1
Skrevet

Akkurat det med at du plukker opp etter hunden 1 gang i uka hadde jeg ikke syntes noe om. Jeg har hund selv og tar runden å plukker opp i hagen hver ettermiddag/kvelding. Hadde jeg gått over hagen i ditt borettslag og uforvarende tråkket i en hundebæsj, hadde jeg blitt veldig irritert. Tror nok det kan fort bli et irritasjonsmoment for folk flest om det blir liggende hundebæsj på plenen dagesvis.

Anonymous poster hash: f39c1...e9c
  • Liker 4
Skrevet

Jeg leier. ;)
Har ikke fått noen dokumenterte regler.
Og skal flytte ut iløpet av 2mnd, noe jeg nå er veldig glad for. :)

Skrevet

Jeg leier. ;)Har ikke fått noen dokumenterte regler.Og skal flytte ut iløpet av 2mnd, noe jeg nå er veldig glad for. :)Anonymous poster hash: 00fbc...730

Da er jo problemet løst, hvorfor lage tråd av dette da?

Skrevet

Skjønner at du er fortvilet.

Jeg synes både punkt 1 og 3 er helt urimelig å klage på (utifra din versjon)

Men jeg forstår godt punkt 2. Og forundrer meg vel over at du ikke hadde råd til å kjøpe poser på en hel uke? Her koster de mellom 12 og 15 kroner. Og at du ikke hadde noen andre poser i huset? Hvis man er så blakk at 12-15 kroner er umulig på en hel uke, bør man vel kanskje ikke ha kjæledyr? Har du råd til veterinær hvis hunden din skulle ble syk?

Anonymous poster hash: b1940...7fe
  • Liker 2
Skrevet

Akkurat det med at du plukker opp etter hunden 1 gang i uka hadde jeg ikke syntes noe om. Jeg har hund selv og tar runden å plukker opp i hagen hver ettermiddag/kvelding. Hadde jeg gått over hagen i ditt borettslag og uforvarende tråkket i en hundebæsj, hadde jeg blitt veldig irritert. Tror nok det kan fort bli et irritasjonsmoment for folk flest om det blir liggende hundebæsj på plenen dagesvis.

Anonymous poster hash: f39c1...e9c

Jeg plukker opp etter min hund hver dag, uten om den ene pengefrie uka jeg hadde. Men i tillegg plukker jeg opp andres hundebæsj en gang i uka. ;) For ekke bare jeg som har hund, velig mange her som ikke plukker opp etter seg. Derfor tar jeg alle sitt en gang i uka slik at folk slipper tråkke i det, eller at hundene tråkker i det når de skulle leke fritt.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner at du er fortvilet.

Jeg synes både punkt 1 og 3 er helt urimelig å klage på (utifra din versjon)

Men jeg forstår godt punkt 2. Og forundrer meg vel over at du ikke hadde råd til å kjøpe poser på en hel uke? Her koster de mellom 12 og 15 kroner. Og at du ikke hadde noen andre poser i huset? Hvis man er så blakk at 12-15 kroner er umulig på en hel uke, bør man vel kanskje ikke ha kjæledyr? Har du råd til veterinær hvis hunden din skulle ble syk?

Anonymous poster hash: b1940...7fe

Jeg har alltids penger til veterinæren samt har jeg forsikring. Regnet med at jeg ikke trengte forklare hvorfor jeg ikke hadde penger, men fikk alle regninger på en gang samt bikkja spiste en sokk så jeg måtte ta han med til veterinæren for å brekningsmiddel. Har gått opp i lønn siden dette skjedde og har alltid penger liggende nå. Men er ikke alltid lett når alt hoper seg opp på en gang. ;)

Skrevet

Jeg sier ikke dette ikke er min egen feil. Helt greit med klager, men trusler er noe annet.

Gjest Veritaserum
Skrevet (endret)

synes du har all rett til å reagere. Makan til naboer og husleier!
Bra du skal flytte.

Fikk en klage på kattene mine en gang (to stykker).. fordi de satt i vinduet, i min leilighet?! En gammel sur idiot mente det så så stygt ut når to katter ligger i vinduskarmen og stirrer ut. Det plager naboene og de som er på besøk i området mente han.
Bor i leiligheten nermest utgangen, så folk kan se inn når de går inn i bygget. har gardiner, så de ser ingenting, men har alltid et vindu "åpent" slik at jeg får lys inn.
WTF!
De er innekatter og plager ingen. Jeg bare lo av klagen, og det gjorde heldigvis husleieren også, hun sa at den klagen blir ikke registrert en gang.

Endret av Veritaserum
  • Liker 3
Skrevet

1. Hunden går løs i en av 5 felles hager (kaster pinne og leker). Det er tilsammen 6 hunder med min som løper rundt i disse hagene. Jeg har ikke fått beskjed om at dette ikke er lov. (Hunden min går verket etter mennesker eller katter.)

Helt vanlig at hunder ikke går løs i borettslag.

2. Hundebæsj, ja iløpet av en ukes tid var jeg tom for penger og poser og plukket ikke opp, men til vanlig plukker jeg opp etter alle hunder en gang i uka. Samt hver dag etter min egen. Jeg fikk også klager på hundebæsj for en hage jeg ikke har hunden min i.

Hundebæsj plukker man ALLTID opp. Har du ikke bæsjeposer så tar du det med en vanlig pose eller noe. Det er ikke ok å la det ligge. Er heller ikke normalt å bare plukke opp en gang i uken?

Anonymous poster hash: bb642...76a
  • Liker 5
Skrevet

Kan folk lese? Plukker opp etter min hund ellers hver dag, jeg plukker opp etter ANDRES hundebæsj en gang i uka! Det er haugevis av folk som ikke plukker opp etter seg, dette tar jeg en gang i uka.

Da er jo problemet løst, hvorfor lage tråd av dette da?

Fordi jeg lurte på om det var rart at jeg ble frustrert, og om det var galt av meg at jeg syns det var feil. Det er det jeg spurte om. ;)

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor må du absolutt lufte hunden i borettslagets hage? Og er man fri for poser lufter man hunden i fri natur, enkelt og greit. Å ha hund innebærer også å ta ansvar for sine omgivelser.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er hundeeier selv, og bor i borettslag. Det er ikke lov å ha hundene løs på borettslagets eiendom, enten det er i fellesgangen, i innkjørselen, eller i felleshagen. Sånn er det bare, og det er helt vanlig. Veldig mange tillater ikke engang hundene å oppholde seg i felleshagen, selv når de er i bånd.

Hundebæsj skal alltid plukkes opp med en gang, og hvis du får skylden for andres hundebæsj fordi du bruker en felleshage hvor andre også oppholder seg så løser du dette enkelt med å slutte å ta hunden med dit.

Bjeffing er ikke greit, men de fleste som kjefter grunnet bjeffing gjør det fordi de er møkka lei. Du sa det var en valp med diare, så da går jeg ut i fra at det har vært en del lyd på dagtid, blandt annet. Valper piper og maser gjerne en god del, derfor er det alltid lurt å advare naboer om at man får valp som kanskje kommer til å bråke en del i starten, men at dere kommer til å trene på at den skal være stille.

Uansett, ingen kan ta fra deg hunden din, men du gjør lurt i å huske på at du bor sammen med andre mennesker som ikke har valgt å ha hund, og skal derfor slippe å bli plaget av dette.

Skrevet

Du sier du plukker opp hver dag. Betyr det at morgenskiten kan ligge helt til kvelden? For det er ikke bra. Driten skal vekk umiddelbart.

Har selv mye hunder her og noen plukker ikke opp med en gang. Faen så irriterende. Har man hund skal man alltid fjerne drit umiddelbart.

En uke uten poser er ingen unskyldning. Finnes andre måter å fjerne på. Du kunne for eksempel låne en rull poser av en annen hundeeier. Så jeg tror du tar for lett på dette med driten.

Anonymous poster hash: 1d5b1...1f2

Skrevet

Håhåhå jeg er glad jeg ikke bor i borettslag! Flott at du skal flytte derifra. Håper du får et litt mer behagelig hundehold da :)

Vil anbefale å kjøpe bæsjeposer på kiwi, der koster det kun 7kr for en pakke (her jeg bor gjør det hvertfall det). Jeg sørger alltid for å ha minst en pakke med poser til overs hele tiden, bare for å være sikker på at jeg har poser hele tiden.

Utenom det med at jeg kan forstå at kom en reaksjon på at det samlet seg opp bæsj for en liten periode, så synes jeg du blir behandlet urettferdig av borettslaget. Når du ikke hadde poser, kunne de som irriterte seg så fælt tilby deg noen poser da? :)

Glad jeg bor på et lite tettsted hvor folk hjelper hverandre istedetfor å motarbeide hverandre. Sammfunnet har blitt alt for egoistisk...,.

Anonymous poster hash: c42fb...42b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...