AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 Etter uendelig mange slankekurer er jeg nå fast bestemt på å få det til. Har holdt på siden 2. Juledag, og er allerede begynt å bli umotivert fordi jeg er så mye sulten og føler meg slapp og dårlig. Hva kan jeg endre? Treningsveilederen på treningssenteret sier jeg bør ligge på ca 800-1000 kcal om dagen. Typisk dag: Frokost - 1 eple og en lettyoghurt - 150 kcal? Lunsj - en skål salat (salatblader, agurk, tomat, paprika, løk, salt og pepper) - 200 kcal? Mellommåltid - en pære eller en gulrot - 50 kcal? Middag - ovnsstekte grønnsaker med krydder og et stekt egg, evt suppe av noe slag - 200 kcal? Kvelds- et egg og stekte grønnsaker, en lettyoghurt - 200 kcal? Trener spinning 2 ganger i uken samt pump (styrke) 1-2 ganger i uken. Vet ikke hva jeg kan gjøre annerledes for å få mer metthetsfølelse jeg... Drikker mye vann, det hjelper litt, men føler meg allikevel sulten og slapp... Blir det bedre etterhvert? Er 170 høy, veier 80 kg, vil ned til 65 kg i løpet av året. Anonymous poster hash: 85e68...456
grrwaffmjau Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Treningsveilederen din burde virkelig skaffe seg en ny jobb. 8-1000 kalorier daglig er veien til katastrofe 11
Frida Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Hjelpes, jeg hadde nok begynt å gnage på armen min for lenge siden! 2
Kelsier Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 Kom deg opp på hvertfall 1300 kcal om dagen, det der er IKKE veien til et nytt og bedre liv.
Gjest Runforit Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Den "treningsveilederen" burde få sparken asap. Han oppfordrer til spiseforstyrrelse. Du skal ikke ha mindre enn 1500 kcal per dag og mer de dagene du trener. Endret 14. januar 2015 av Runforit 6
kattaa Skrevet 14. januar 2015 #6 Skrevet 14. januar 2015 Du kan også prøve å spise færre måltider også heller spise litt mer om gangen. Metthetsfølelsen kommer når magesekken strekkes og hvis måltidene blir for små så vil metthetsfølelsen også naturlig utebli.
Gjest incognita Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 Hjelpe meg! Det kaloriunderskuddet der hadde gjort meg til tidenes bitch, for å si det slik. Du burde vel heller ligge på ca 1400 de dagene du ikke trener, og 15-1600 de dagene du trener. Ser da for meg at du ville gått ned 500g-1kg i uken, hvilket er helt ypperlig for et varig vekttap. 1
Akvarium85 Skrevet 14. januar 2015 #8 Skrevet 14. januar 2015 Jeg er like høy som deg og veier 66 kg. Tror jeg kommer opp i 3000 skritt om dagen, ellers er jeg totalt passiv. Mitt normale kcalinntak er ca 2500 kcal, og det er ikke et måltid for meg uten minst 3 ss fett. En vanlig dag her: Frokosteksempler: 3 egg, 1 banan, litt havsalt, kanel og kardemomme og 1 ts fiberhusk rørt sammen og stekt som lapper i 4 ss kokosolje 2 egg og en pakke bacon stekt i smør 2 lavkarbo knekkebrød (nøtter og frø, kokosolje og egg), med makrell i tomat, avokado og majones Lunsj/middag kjøtt/fisk/fugl/innmat med grønnsaker og avokado/smør/talg/animalsk fett Kvelds Middagrester Smoothie av 1 liten banan, 200g frosne bær, kefir eller kokosmelk (1 boks), 2 ss gelatinpulver, 2 eggeplommer og kanel/kardemomme/vaniljepulver. Det er viktigere hvilke råvarer du velger (naturlig mat av god kvalitet), enn hvor mye kcal du spiser. Kroppen er et komplekst system som er mye mer enn en forbrenningsovn. Hormoner, bakterieflora, næringsstatus og fordøyelse er ting som påvirker din forbrenning og evne til vektregulering. Ville funnet meg en bedre PT hvertfall, med det opplegget møter du veggen før februar. Jeg fordeler forresten makroene mine omtrent slik: Ca 50-70g protein, ca 70g karbo, og resten fett. 2
Lulilelu Skrevet 15. januar 2015 #9 Skrevet 15. januar 2015 Du spiser alt for lite. Det der er ikke bra på noen som helst måte. Det jeg legger spesielt merke til er at de eneste proteinene du får i deg er fra 2 egg, som er skremmende lite. Det er direkte ødeleggende for kroppen å innta så lite proteiner over lang tid. Inkluder 2-300 gram kjøtt/kylling/fisk til 2 av måltidene så blir det med en gang mye bedre. Og det er bare bra å steke i både olje og smør Selv følger jeg PSMF men med en hint mer fett enn det dietten "sier". Dette er i grunn en streng lavkarbo diett som jeg vil anbefale deg å lese litt om. Om dietten i seg selv ikke passer for deg så er det mye kunnskap å tilegne seg om viktigheten av proteiner og generelt hvordan kroppen fungerer i forhold til mat.
Pringle Skrevet 15. januar 2015 #10 Skrevet 15. januar 2015 Du tuller, sant? Så klart du blir sulten, slapp, dårlig og umotivert av å spise 800-1000 kalorier om dagen. Og så trener du i tillegg? Det kan ikke bli mye futt på treningen! Ditt hvilestoffskifte (BMR) er beregnet til ca 1500 kcal, du bør som en tommelfingerregel aldri ligge under dette. Om du trener, bør du dessuten gå opp i inntak. Treningsveiledere bør holde seg til å veilede trening. Eller har du misforstått ham/henne? 800-1000 kcal under hva du forbruker høres rimelig ut. Da vil du kunne gå ned 800-1000 gram pr uke i snitt. Sånn som du spiser nå, går du bare på en smell. Og det kjenner du jo. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #11 Skrevet 15. januar 2015 og er allerede begynt å bli umotivert fordi jeg er så mye sulten og føler meg slapp og dårlig. Hva kan jeg endre? Treningsveilederen på treningssenteret sier jeg bør ligge på ca 800-1000 kcal om dagen.Anonymous poster hash: 85e68...456 Du kan begynne å spiser mer. Med din vekt, høyde og aktivitetsnivå bør du få i deg minst 1700 kcal per dag. Frokost - 1 eple og en lettyoghurt - 150 kcal? Lunsj - en skål salat (salatblader, agurk, tomat, paprika, løk, salt og pepper) - 200 kcal? Mellommåltid - en pære eller en gulrot - 50 kcal? Middag - ovnsstekte grønnsaker med krydder og et stekt egg, evt suppe av noe slag - 200 kcal? Kvelds- et egg og stekte grønnsaker, en lettyoghurt - 200 kcal? Du sier igenting om hva slags yoghurt og mengde, men etraskt overslag tilsier at denne dagen er ca 25g protein. Kroppen din trenger hvertfall 80g, spesielt når du prøver å gå ned i vekt. Kroppen er også avhengig av fett for å fungere korrekt og for at næringsstoffer skal tas opp av kroppen din. Det eneste fettet du får i deg er fra 2 egg. Dette er altfor lite. Vet ikke hva jeg kan gjøre annerledes for å få mer metthetsfølelse jeg... Drikker mye vann, det hjelper litt, men føler meg allikevel sulten og slapp... Blir det bedre etterhvert? Dette vil bare bli verre og verre. Med dette kostholdet blir du underernært og syk. Om en liten stund kommer du til å gå på en kjempesmell, spise alt for mye i en periode og vekten vil bli høyere enn noensinne. Anonymous poster hash: 00def...83c 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #12 Skrevet 15. januar 2015 Treningsveilederen på treningssenteret sier jeg bør ligge på ca 800-1000 kcal om dagen.Anonymous poster hash: 85e68...456 Er du sikker på at du ikke har misforstått? At veilederen har snakket om et underskudd på 800-1000 kcal per dag? Det høres mer korrekt ut. Har du ikke fått et forslag på kostholdsplan av veilederen? Dette bør være et minimum dersom kostholdet er en del av veiledningen. Nekter å tro at denne eksempeldagen er noe veilederen har foreslått. Anonymous poster hash: 00def...83c
Inwe Skrevet 15. januar 2015 #13 Skrevet 15. januar 2015 Nesten imponert over at du har holdt ut så lenge. Jeg hadde sprukket for lenge siden. Skulle jeg ligget på så lite kalorier hadde jeg aldri forlatt senga, hadde rett og slett ikke hatt energi til det. Selv ligger jeg på rundt 1800-2000 kalorier og går ned i vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå