Gå til innhold

Date som jobber mye, og jeg som overanalyserer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så jeg møtte en kar på tinder for litt siden. Vi var på tre dates første uka, og alt var så fint. Vi snakket om alt og ingenting, og de to siste datene har det også vært kyssing og litt tafsing (men vi har ikke hatt sex ennå). Og han har alltid foreslått neste date før vi har sagt hadet. Sist date sa han også at han begynte å like meg, og at det var vanskelig å gå. Det var sist fredag, og han sa han hadde veldig mye jobb denne uka, men at vi kunne sees på torsdag (i morgen).

Siden da har vi hatt litt sporadisk kontakt på sms og facebook, og avtalt å kanskje sees lørdag. Så i dag spurte jeg når han ville sees i morgen, og han hadde visst glemt det og sa han hadde et møte seint og derfor ikke kunne. Men at lørdag går fint.

Sånn rasjonelt sett så skjønner jeg at han sikkert har mye jobb og er stressa, og derfor lett kan glemme sånne ting. Jeg bare blei litt skuffa, fordi jeg begynner å like han. Og fordi jeg har vært borti mannfolk før som også «glemmer» at vi skal møtes og sånt, at de har mye jobb (andre dates) og lignende. Og derfor får jeg litt dårlig magefølelse nå.

Så jeg trenger egentlig bare noen til å fortelle meg at det ikke er noe å stresse over. Jeg har ingen grunn til å tvile på at han faktisk har mye jobbing, og han har jo sagt rett ut at han liker meg. Jeg bare glemmer det litt når det går så lenge sist jeg så han, og begynner å overanalysere. Og jeg trenger å få ut alle disse dumme tankene før jeg gjør noe dumt, som å mase masse på han (jeg er utrolig redd for å virke klengete og needy).

Videoannonse
Annonse
Gjest UngMann1986
Skrevet

Ikke stress :) I ekstra travle perioder har i hvert fall jeg tendens til å glemme å svare på meldinger. Hvis han glemmer daten, er det verre...

Skrevet

Hvis han har sagt at han liker deg, og i tillegg tar initiativ til en ny date mens dere fortsatt er sammen så kan du ta det helt med ro. Han liker deg og vil finne på noe med deg igjen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Han har jo foreslått ny dag, siden han ikke kunne torsdag likevel. Det er jo veldig bra. Jeg ser ingen faresignal her. Han har mye jobb, han hadde en god grunn for at han ikke kunne torsdag likevel, men avtalte heller ny dag med deg. Så ikke bekymre deg.

Endret av lillsunshine
  • Liker 1
Skrevet

Ja, jeg vet det egentlig selv. Det var en misforståelse tror jeg, og han beklagde det. Det er bare jeg som har litt tendenser til kvinnfolklogikk og overanalysering innimellom. Og da er det bedre å få det ut her, istedet for å oppføre meg dust ovenfor han! Uff, jeg blir litt teit når jeg begynner å like noen...

Men vi skal sees på lørdag da, så alt er jo egentlig ok :)

Gjest tomasjj
Skrevet

Han foreslo nytt tidspunkt på sparket, og har sagt at han liker deg, og brukt mye tid sammen med deg.

Det går nok fint.

• Liker 1
Skrevet

Mitt beste råd er at du trekker deg litt tilbake nå mens han har mye å gjøre. Du vil IKKE være et stress moment for han, og det kan du fort bli hvis du gir han dårlig samvittighet. Da mener jeg ikke at det er DIN skyld, men at han hvis han er en snill person vil få automatisk dårlig samvittighet hvis han ikke kan treffe deg når du spør.

Det er utrolig viktig å være et hyggelig hverdagsmoment i en tidlig datingfase. At det skapes gode følelser som gjør at den man har truffet føler en verdi av å ha en i livet. Ingen spørsmål om å treffes, eller spørsmål for å holde samtaler gående når personen kanskje er travel osv. Viktig å la den som er travel være den som tar kontakt for det meste i ukedagene, og så kan man heller være flink med å gi små hyggelige meldinger innimellom, hvis den andre også tar kontakt i ny og ne.

"Titter innom for å ønske deg en fin dag på jobben" "gleder meg til å se deg på Lørdag"

Dette er iallefall ting jeg har sett fungerer for å få til et forhold etter at man har møtt noen man liker. Det blir ofte intenst første uka, og så kommer pine fasen hvor man blir kjent, finner ut om det er noe verdi i "forholdet" osv.

• Liker 1
Skrevet

Høres akkurat ut som han jeg dater. Hvor bor du?? Ha ha :fnise:
Jeg har pratet med han om det, og sa at det beste er hvis han bare sier når han ikke har tid, slik at jeg slipper å gå å tenke om det kan være noe galt osv. Har fungert fint til nå, selv om det er stressende.

Lykke til, TS! :blomst:

Skrevet

Takk for tips! Jeg tenker at jeg må jo bare roe meg litt ned, jeg kjenner han jo egentlig ikke godt nok til å vite om dette er noe jeg vil gå videre med selv, en gang. Har ikke hørt noe fra han i dag, men tenkte kanskje jeg kunne sende en hyggelig melding i morra eller noe?

Også tenkte jeg å si unnskyld for eventuelt dårlig samvittighet når jeg ser han, og snakke litt om det. Fordi jeg skjønner jo at det er ukul oppførsel fra min side, og jeg vil jo ikke framstå sånn.

Veldig bra råd om å gjøre ting som bringer verdi inn i forholdet, Nettinettet! Det skal jeg ta med meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...