Gå til innhold

Hvordan øke fettinnholdet i maten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle ta et tak igjen nå på nyåret og komme inn i gamle lavkarbovaner. Helst i ketose, egentlig. Trives med et slikt kosthold og har til vanlig lite problemer med å finne alternativer og være kreativ osv.

Jeg har alltid hatt et sunt næringsrikt kosthold i utgangspunktet, mine synder har vært til tider masse digg (sjokolade, smågodt, brus, kaker) i tillegg til fire bra måltider om dagen.

Siden jeg har en solid grunnmur bygger jeg bare videre på dette. Jeg spiser grove kornprodukter, masse grønt, magert kjøtt, olje til matlaging og drikker masse vann. Men jeg får ikke i meg nok fett, og sliter litt med å øke fettmengden i maten.

Sukker har vært min store akilleshæl, jeg har ikke samme cravings etter fett, samtidig som jeg har forstått at det er mengden fett i lavkabokost som holder sulten borte. Jeg føler meg til tider utmattet og kjempesulten på grunn av dette. Prøver å bruke "hel"-produkter over hele linjen, men det virker ikke som det strekker til. Det faller seg mer naturlig for meg å fikse en digg salat til kjøttet enn en fet saus for eksempel.

Noen tips før å øke fettinntaket uten at det føles som maten min svømmer i det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Peanøttsmør, avokado, kokosmelk, fløte, nøtter, h-melk etc

• Liker 1
Skrevet

tilsett raps olje i maten :)

Anonymous poster hash: e2f4f...fbb

Skrevet

Kokosolje er jo bra! I kaffe, te, mat, om du lager müsli, i smoothie. Med eller uten kokossmak:)

Skrevet

Lag eggmelk (det kan brukes til kakao, kaffe etc)

Anonymous poster hash: 2dcbc...565

Skrevet

Ikke bruk magert kjøtt...?

Anonymous poster hash: da427...28c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...