YYRfred Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 En dag måtte jeg bruke vaskemaskinen til venninen fordi min vaskemashin gikk i stykker. Det var veldig snilt av henne og mannen hennes at jeg fikk lov til å bruke maskinen deres så mye som jeg ville til jeg endelig fikk en ny maskin. Noen dager etter det ble jeg spurt om jeg kunne passe deres barn som var syk fordi begge to måtte jobbe med viktige møter. (de jobber ulike arbeidssteder) Men jeg selv måtte på jobb og kunne passe på bare halvparten deretter kunne min kjæreste ta over etterpå. Da jeg fortalte venninen om det, sa hun neitakk fordi min kjæreste ikke kunne passe på barnet fordi barnet var sannsynligvis omgangssyk og kastet opp det visste jeg ikke om. Jeg ble veldig lettet at hun sa neitakk fordi jeg ikke vil smittes med omgangssyk i det hele tatt. Siden jag lånte deres vaskemaskin, skylder jeg noe tilbake til dere, men samtidig vil jeg ikke smittes. Jeg er alenemor og har bare midlertidige jobber jeg ikke får sykpenger hvis jeg ble syk. Hva skal jeg gjøre hvis de neste gang spør meg om jeg kan passe på barnet hvis barnet var syk? Hvordan kan jeg si nei hvis barnet er syk?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Betal de tilbake med penger så slipper du å føle at du skylder dem noe. Anonymous poster hash: 3169f...a97
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Du må jo fortelle henne at du og ditt/dine barn er avhengige av din inntekt. Du har ikke råd til at du skal bli syk, men fortell også gjerne på en fin måte face to face at det ikke er vanlig at man får barnepass når barnet ens er sykt. Det er en foreldre-oppgave. Det bør du fortelle henne kanskje en gang barnet er friskt slik at hun ikke går rundt med unødige forhåpninger. Siden dere er venner tror jeg ikke hun har vondt av å vite det at du ikke får sykepenger dersom du selv går glipp av en arbeidsøkt om du er/blir syk. Men jeg skjønner den med at du kanskje føler du skylder dem noe på grunn av lånet av den vaskemaskinen. Så du får heller foreslå for dem at du mer enn gjerne (hvis formuleringen passer deg) passer barnet når det er friskt. Ev. gi dem et gavekort på Peppes eller noe kanskje? Bare presiser da for dem at det er som en gjengjeldelse av lånet av vaskemaskinen og at du fra da av anser dere som skuls.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 Hallo????? Kanskje du skylder henne NOE; men hadde du skylt henne å passe omgangssykt barn så måtte de jo sagt det før de lot deg låne den. Herregud, så teit. For øvrig: Sånt gjør jeg for mine venner uten å forvente noe tilbake. Anonymous poster hash: e0206...c62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå