babyananas Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 Når venner av meg sier "jeg bare lager en salat jeg" så betyr det alltid at vedkommende lager sin faste vri på en helt vanlig salat. Men det varierer sånn hva folk mener skal være i en "vanlig" salat. Ei venninne av meg sverger til: isberg, mais, tomat og agurk. Ei anna venninne lager med rødløk, champignon og fetaost. Hva bruker du i salaten? (Tenker ikke på de gangene man lager en spesiell salat, ala gresk salat eller potetsalat osv)
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Isberg, tomat og skinke. Anonymous poster hash: 46a36...242
mijaa Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Til vanlig bruker jeg crispi- eller hjertesalat, agurk, cherrytomat, smårettskinke, avokado, fetaost og pasta eller krutonger
Maximillian Cohen Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Jeg pleier å ha diverse grønne blader (i hvert fall 2 forskjellige typer), rødløk, agurk, paprika, tomat (gjerne soltørkede), fetaost, solsikkefrø (eller gresskarkjerner), krutonger, salt, pepper og extra virgin olivenolje...i tillegg til hva enn jeg måtte ha av diverse liggende. Endret 14. januar 2015 av Maximillian Cohen
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 isberg, agurk, rødløk, paprika, fetaost og knust nachos eller krutonger er ''basic'', så legger jeg enten til kylling+pastaskruer/stekt spekeskinke/eggerøre Anonymous poster hash: 43816...325
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #6 Skrevet 14. januar 2015 Min faste salat inneholder egentlig bare isberg og sukkererter! Så varierer jeg med det andre.. Anonymous poster hash: b3d89...8e3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 Jeg skjønner ikke slike tråder - det har vært flere før. "Salaten", men ikke en "spesiell salat"? Alle salater jeg lager er spesielle. Noen er en middagssalat i seg selv, noen er tilbehør til noe annet. Noen har salatblader (av ulik sort) som basis, noen couscous, noen speltgryn, noen småpoteter, noen div. bønner... and the list just goes on. I dag skal jeg lage thai-inspirert salat med risnudler, dressing av fiskesaus, lime og chili, div. grønnsaker+urter og grillet entrecôte i tynne skiver. Så ja - jeg forstår rett og slett ikke at det går an å ha en salat på repetoaret som er "salaten", og som man (later det til) putter alt man kan finne på oppi. Anonymous poster hash: 8de62...9c0 7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #8 Skrevet 14. januar 2015 Rucola,spinat, tomat og løk så varierer jeg med nøtter, skinke, fetaost, mais, agurk. Og alltid bittelitt balsamico Anonymous poster hash: 871e9...9e5
metempsychosis Skrevet 14. januar 2015 #9 Skrevet 14. januar 2015 Dette består min salat av for tiden, men det er veldig sesongbasert: Vårsalat/mâchesalat, quinoa, olivenolje+salt+pepper+vann+balsamico. Eventuelt mozarella eller raspet Parmesan. Helt egentlig spiser jeg salat "as it is" (vaskede salat-blader, og det er alt), så jeg har abonnert meg på en "salat-tavle" på Pinterest for å få litt inspirasjon ^^
Agathe Skrevet 14. januar 2015 #10 Skrevet 14. januar 2015 Hjertesalat, ruccola, agurk, cherrytomat, paprika, fetaost. med olivenolje, ferskpresset sitron og salt over.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #11 Skrevet 14. januar 2015 Ruccola, diverse salat, rødløk, agurk, halloumi/feta, limejuice, paprika Ja det er vel det jeg bruker i min vanlige hverdagssalat.Anonymous poster hash: 40069...b46
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #12 Skrevet 14. januar 2015 Ah, krutonger var smart. Det skal jeg lage i min neste salat. Knust nachochips var også et spennende forslag. Anonymous poster hash: 12cbf...a0a
Heltprinsesseass Skrevet 14. januar 2015 #13 Skrevet 14. januar 2015 Som tilbehørssalat: Eple, sukkererter, crispi, cherrytomat, agurk, rødløk og fetaost. Som lunsj/kveldsmat/måltid bytter jeg ut crispi med pasta og kylling.
Petra75 Skrevet 14. januar 2015 #14 Skrevet 14. januar 2015 Babyleaf-blanding, couscous, paprika, dulcitatomater, agurk, feta, avokado og stekt laks eller kylling med godt krydder. Bruker feta fra glass, og oljen som dressing.
Leonetta Skrevet 14. januar 2015 #15 Skrevet 14. januar 2015 Hvis jeg skal ha litt grønt til den vanlige middagen(en salat som jeg kaller det) så er basisen isberg, hjerte eller crispisalat, sammen ned det som finns i kjøleskapet. Det er som oftest purreløk, rødløk eller vårløk, rød eller grønn paprika, tomat, avokado, kanskje mais, men orker som regel ikke å åpne en hel boks bare til meg. Prøver å ha salat til de fleste middager, bortsett fra når det ikke passer, ala grøt eller pannekaker. God middag 😊
FantasDick Skrevet 14. januar 2015 #16 Skrevet 14. januar 2015 Jeg lager mange forskjellige salater, men starter stort sett alltid med crispi/hjerte/ruccola, agurk, cherrytomater, rødløk, paprika og mais og tilsetter annet etter smak og lyst.
miaw Skrevet 14. januar 2015 #17 Skrevet 14. januar 2015 Salat til middag? Pizza/pasta= Ruccola Ellers= Crispisalat, paprika, rødløk og agurk og diverse dressing/oljen. Lunsjsalat; Kan variere så mangt. En salat jeg er veldig glad i er; Forskjellige grønne blader, avokado, kokt egg, pastaskruer, oliven, ost,agurk, paprika, mais, vårløk. Og en dressing. Med hvitløksbaguett til. Mmm
Savannah87 Skrevet 14. januar 2015 #18 Skrevet 14. januar 2015 Varierer litt da, men liker dette i salaten. Kylling eller laks Salatblader Tomat Fetaost Squash/agurk Mais Rømme eller hvitløksdressing. Hjemmelaga.
Gjest Ennasus Skrevet 14. januar 2015 #19 Skrevet 14. januar 2015 "Den vanlige salaten" min endres etter hva slags grønnsaker vi har i hus. Men disse grønnsakene er de jeg ser på som "vanlig" i en salat. (Ikke alle på en gang da..) Salat eller kinakål Paprika Agurk Reddik Rødløk Vårløk Tomat Sukkererter Bønnestenger Basilikum Squash Purre Sitronsaft/limesaft
strawberry Skrevet 14. januar 2015 #20 Skrevet 14. januar 2015 Isbergsalat, fetaost, cherrytomat, mais, paprika. Evt også med pasta og kylling og gresk dressing (kjøper pose på butikken og blander med creme fraiche).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå