AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 Min 6-åring har alltid vært en grei kar med empati for andre. Han har vært stille og forsiktig og lekt fint med vennene sine. Plutselig nå, etter ett halvt år på skole/sfo, får jeg høre at han sparker andre barn og kaller dem stygge ting. Ord jeg ikke visste han kunne. Inkludert banning Vi har det bra hjemme, han har ikke vist tegn til at noe er galt ellers, så dette kom som et sjokk. Første episode var før jul. Da hadde han og en venn kranglet og det hele gikk for langt. De voksene tok tak i det, men min sønn overhørte den voksene og lo når han fikk tilsnakk. Når vi pratet om dette hjemme, så lovte han at dette aldri skulle skje igjen og innrømmet at det han hadde gjort var galt. Nå skjedde det igjen, og han overhører og overser meg totalt når jeg snakker til han. Hva gjør jeg og hvilke konsekvenser bør dette få? Og til slutt; hva i alle dager kan ha ført til denne plutselige forandringen i oppførsel? Anonymous poster hash: f8a67...80a
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Jeg ville tatt en prat ang hva som han misliker på skolen... Høres ut som noe skjer vennemessig på skolen som ingen egentlig har plukket opp. Evt fra skoleveien. Anonymous poster hash: 403f4...0ab 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #3 Skrevet 17. januar 2015 Kan høres ut som at han kanskje blir mobbet. Og gjerne i det skjulte. Da kan barnet få en vrang oppførsel fordi det føler seg urettferdig behandlet. Min sønn ble mobbet i 1 og 2 kl. Han slo andre barn med pinner, og mange var redd han. Vi byttet skole, her liker elevene i klassen han, og han har fått mange venner. Han har helt slutta å være voldelig, og har heller blitt omsorgsfull. Og snakker nå åpent om mobbingen på første skolen(noe han aldri snakket om før). Anonymous poster hash: bddc9...34f
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #4 Skrevet 17. januar 2015 Ja vi har kommet frem til at han blir plaget på skolen/sfo. Fant det ut i går etter skoletid, og det gjør vondt i hele meg. Det er samme gutt som plaget han i barnehagen (pluss hans "gjeng"). Og jeg opprettet en tråd om det i fjor. Da var det også slåing, sparking og dytting inne i bildet. Han blir kalt stygge ting og denne gutten får de andre barna til å fryse ut min gutt. Dvs han har ingen å være sammen med. Det er ikke lov å si nei til å leke med andre barn på skolen, så derfor løper denne gutten, samt de andre barna bort når min gutt kommer for å leke sammen med de. Så blir han stående igjen alene. Har tatt det opp med læreren i begynnelsen av skoleåret og hun sa de hadde nulltolleranse mot mobbing. Likevel foregår dette i det skjulte Må ta et nytt møte med skolen i neste uke.Anonymous poster hash: f8a67...80a
sweety pie Skrevet 17. januar 2015 #5 Skrevet 17. januar 2015 Ja vi har kommet frem til at han blir plaget på skolen/sfo. Fant det ut i går etter skoletid, og det gjør vondt i hele meg. Det er samme gutt som plaget han i barnehagen (pluss hans "gjeng"). Og jeg opprettet en tråd om det i fjor. Da var det også slåing, sparking og dytting inne i bildet. Han blir kalt stygge ting og denne gutten får de andre barna til å fryse ut min gutt. Dvs han har ingen å være sammen med. Det er ikke lov å si nei til å leke med andre barn på skolen, så derfor løper denne gutten, samt de andre barna bort når min gutt kommer for å leke sammen med de. Så blir han stående igjen alene. Har tatt det opp med læreren i begynnelsen av skoleåret og hun sa de hadde nulltolleranse mot mobbing. Likevel foregår dette i det skjulte Må ta et nytt møte med skolen i neste uke.Anonymous poster hash: f8a67...80a Ikke gi deg, snakk med skolen. Hvis ikke skolen gjør noe så snakker du med foreldrene. Gutten din skal ikke finne seg å ha det slikt.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #6 Skrevet 17. januar 2015 Takk for svar. Kjenner jeg blir så fortvilt. Vi har ikke bodd her så lenge (ca 1,5 år). Denne gutten har mange venner og er populær og dominerende. Vi bor ganske nært og har prøvd å invitere han hit osv, men det ender ikke bra likevel. Vi har snakket med foreldrenefør, men gutten "spiller" da uskyldig og at det sikkert bare er en fase. Jeg visste ikke at en 6/7-åring kunne bidra til så mye vondt. Barnet vårt har nå begynt å spørre om vi kan flytte tilbake igjen, og det er trist å høre på. Jeg skal ikke gi meg ang skolen, men føler at det snart må skje noe drastisk. Vi tok det opp 3-4 ganger i barnehagen før de tok tak i det. Og da var det rett før sommerferien og skolestart. Anonymous poster hash: f8a67...80a
sweety pie Skrevet 17. januar 2015 #7 Skrevet 17. januar 2015 Er så tragisk når voksne folk ikke gjør nok for de som mobbes, lærerne har et ansvar som de ser bort ifra. Hadde nok tenkt annerledes hvis det var deres eget barn som ble mobbet. Tenk så mange tanker en liten gutt på 6 år har, tanker som ikke bør eksistere. Mobbernes foreldre bør få ultimatum om at hvis ungen dems ikke gir seg så MÅ de bytte skole. Hadde det vært sånn, så hadde mange av foreldrene reagert annerledes. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #8 Skrevet 17. januar 2015 Jeg skal ta det opp med læreren på mandag. Håper virkelig på en drastisk forandring nå. Ts.Anonymous poster hash: f8a67...80a 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #9 Skrevet 17. januar 2015 Ts her. Er jeg som har dratt opp tråden fra i fjor : 5-åringen som ble plaget i b.hagen. Anonymous poster hash: f8a67...80a
Aircondition Skrevet 18. januar 2015 #10 Skrevet 18. januar 2015 Sender masse klemmer til deg. Stå på!
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #11 Skrevet 18. januar 2015 Lykke til! Håper det blir tatt tak i. Er så utrolig synd slikt skjer, når de er så små!! Anonymous poster hash: 84159...379
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå