AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 Har dere noen tips? Gjerne lettvindt å lage. Men jeg spiser ikke FISK og kylling er jeg lei av. Takk:)Anonymous poster hash: 62704...dc3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Du begrenser deg jo veldig uten fisk og kylling. Det er de to absolutt greieste varene (etter min mening) å lage kalorifattige middager av. Du kan dog lage karbonader av karbonadedeig f.eks. Anonymous poster hash: 47db8...731 2
Kladd Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Alle mulige slags grønnsaksbaserte supper (uten fløte, så klart): søtpotetsuppe, potet- og purresuppe, grønn ertesuppe, tomatsuppe, klar grønnsakssuppe, minestronesuppe, gulrotsuppe... Sleng oppi litt linser så blir det ekstra mettende.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 Biff med potet, masse salat og lett bearnessause. Hadde det i dag, og det var ikke så mange kalorier. Anonymous poster hash: 2d4b6...9ab
mijaa Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 Trikset for å få det "lavkalori" er vel å ha lite kjøtt og tilbehør av typen pasta og ris, og fylle på med masse grønnsaker. Jeg har for eksempel ofte biffstrimler/svin indrefilet/skinkebiff med masse forskjellig pannestekte grønnsaker og ovnsbakt søtpotet. Nam! 1
kattaa Skrevet 14. januar 2015 #6 Skrevet 14. januar 2015 Wok, grønnsaksgrateng, lapskaus Hvis du lager fra bunnen av med rent kjøtt, masse grønnsaker og lite pasta/brød/ris så skal det mye til for at det skal bli kaloririkt. Hvis du samtidig skjærer bort synlig fett og kutter ned på bruken av fett/olje når du steker så sparer du ytterlig flere kalorier. Er fint mulig å erstatte stekefettet med buljong, fond, marinade o.l..
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 Jeg er veldig glad i hjemmelaget karbonader (karbonadedeig, litt potetmel, et par egg og løk), samt kokte gulrøtter og en håndfull med fullkornspasta. Hvis du vil ha i deg minimalt med karbs, kan du kutte ut pastaen og spise mer gulrøtter Anonymous poster hash: 6ab9d...020
Pringle Skrevet 14. januar 2015 #8 Skrevet 14. januar 2015 Ta halv porsjon, så blir det på magisk vis halvparten så mange kalorier. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå