AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 I frykt for å bli gjenkjent, så ble jeg for noen få måneder siden voldtatt av en "kamerat" på et nachspiel. Jeg ser ham daglig pga studier, men har ikke snakket med ham siden det skjedde. Vi har mange felles venner, men kun en av dem (kjæresten min) vet om det. I løpet av denne uken skal jeg altså inn på videoavhør med advokat hos politiet. Er det noen som vet hva som skjer etter det? Får han vite om det dagen etterpå? Kommer det uniformert politi og henter ham rett til avhør, eller kommer de sivilt og gir ham anmeldelsen, og tar avhøret etter noen dager? Jeg håper at de ikke kommer uniformert, for jeg vil ikke at dette skal komme ut, jeg vil ikke at noen skal vite om hva som har skjedd. Men samtidig håper jeg ikke han får tid til å tenke seg om og at de venter med å avhøre ham. Er det noen som vet hvordan dette fungerer? Er et helvete å se ham hver dag, men gruer meg enda mer til etter jeg har levert inn anmeldelsen. Har tenkt på det en stund og føler at det er det rette å gjøre for å komme meg videre. Da har jeg ihvertfall gjort mitt.. Anonymous poster hash: e6d4d...8f7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Jeg fikk telefon av politiet og ble innkalt til avhør (det gjaldt ikke voldtekt). Vet ikke om de vil gjøre det samme med slike saker. Anonymous poster hash: 6e93c...f13 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 En kompis av meg ble hentet av fullt uniformerte politimenn på jobb. Når han endelig dagen etter kom hjem igjen etter å ha sittet i fengsel kom han hjem til ett herpet hjem, hvor flere skitne klesplagg matches. Ironisk nok så var han i Asia når den påståtte voldtekten skulle ha skjedd, han aner ikke hvem vedkommende som anmeldte han er. Hun hadde visst "gjenkjent" han på bussen. Uansett så ble han frikjent pga DNA og at han var på andre siden av jorden når dette skulle skjedd. Han mistet jobben og endel venner under prosessen for frikjennelse. Anonymous poster hash: 7dfda...a27 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 Alt sånt kommer ut. Så bare stå på ditt. Det er tøft å anmelde. Har selv gjort det. Ikke bare å sitte å fortelle detaljert hvordan et annet menneske misbrukte og slo meg en hel natt. Men i ettertid mange møter med advokat og påminnelser. Så all ventetid. Tok to år fra jeg anmeldte til jeg fikk vite st saken var henlagt. Selv om mannen innrømmet å ha lurt meg til han ved bruk av falsk navn, bilde og alder. Et år brukte jeg på å bevise nok til erstatning. Fikk nærmere en 6 sifret sum og på tross av henleggelsen mener min advokat at saken har stor troverdighet. I beste fall håper jeg flere anmelder samme person slik at det kommer mer på han. Man må være bestemt, stille hardt og være ganske sikker. Jeg syns det å søke om erstatning var det verste. Gå rundt på gamle skolen og fremlegge saken og spørre om dokumenter, samme hos lege, psykolog og Ndre jeg var i kontakt med. I anmeldelsen stilte noen venner, kjæreste og lærer til som vitner. Var ikke kjempe kult å ringe å snakke med de heller. "Hei husker du den gangen for to år siden..." Ja, for så lang tid brukte jeg på å dra til politiet.. Det er ikke lett. Stå på ditt. Fell noen tårer når det er for ille og stå på ennå litt mer! Anonymous poster hash: 0eb8f...987
embeu002 Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 Vedkommende blir ikke pågrepet, men får beskjed om å møte opp på stasjonen for avhør. Det skal du ikke si for sikkert. Jeg ser flere grunner til at en pågripelse av vedkommende vil være mest hensiktsmessig. Da tenker jeg først og fremst på påvirkning av vitner, sikring av elektroniske spor fra mobiltelefon \ datamaskin og lignende. I slike alvorlige saker er det helt vanlig at man pågriper gjerningspersonen, særlig sett opp mot at jenta har vært på overgrepsmottaket rett etter voldtekten, og at dette forhåpentligvis underbygger anmeldelsen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #6 Skrevet 14. januar 2015 TS, når du har bistandsadvokat, så synes jeg det er rart du ikke har fått denne typen informasjon fra bistandsadvokaten. Dette er nemlig jobben til bistandsadvokaten å informere om før politiavhør. Synes og det er rart at du skriver at du skal i videoavhør. Det er nemlig bare barn politiet/barnehusene videofilmer avhørene av. Når du studerer så er du for gammel...Anonymous poster hash: cb1f0...8eb 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 Syns også videoavhør var rart. Satt bare på et kontor og snakket jeg. Båndopptaker + notater. Anonymous poster hash: 0eb8f...987
Gjest Evans Skrevet 14. januar 2015 #8 Skrevet 14. januar 2015 TS, jeg vil råde deg til å høre med politiet, voldtektsmottaket eller andre om disse spørsmålene. Det å stille slike spørsmål på KG er dessverre ikke uproblematisk og du kan få svar og oppfølgingsspørsmål som du ikke ønsker eller trenger å fokusere på nå. Jeg håper det ordner seg for deg.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #9 Skrevet 14. januar 2015 TS skriver jo at hun var på voldtektsmottaket umiddelbart etterpå og at det ble tatt prøver der?Anonymous poster hash: 4a1d0...d8c Ja det ble tatt prøver, men jeg spør om der var blåmerker eller andre ting som tyder på voldtekt, eller om de kun tok DNA. Anonymous poster hash: 83517...3c1
Bbc_tromvik Skrevet 14. januar 2015 #10 Skrevet 14. januar 2015 Det skal du ikke si for sikkert. Jeg ser flere grunner til at en pågripelse av vedkommende vil være mest hensiktsmessig. Da tenker jeg først og fremst på påvirkning av vitner, sikring av elektroniske spor fra mobiltelefon \ datamaskin og lignende. I slike alvorlige saker er det helt vanlig at man pågriper gjerningspersonen, særlig sett opp mot at jenta har vært på overgrepsmottaket rett etter voldtekten, og at dette forhåpentligvis underbygger anmeldelsen. Man pågriper antatte voldtektsmenn med engang særlig i de tilfeller vedkommende er dritings, og man skal få et kjapt avhør.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #11 Skrevet 14. januar 2015 Ja det ble tatt prøver, men jeg spør om der var blåmerker eller andre ting som tyder på voldtekt, eller om de kun tok DNA.Anonymous poster hash: 83517...3c1 En voldtekt etterlater ikke nødvendigvis merker på kroppen. Anonymous poster hash: 4a1d0...d8c 3
Cessa74 Skrevet 14. januar 2015 #12 Skrevet 14. januar 2015 TS, jeg vil råde deg til å høre med politiet, voldtektsmottaket eller andre om disse spørsmålene. Det å stille slike spørsmål på KG er dessverre ikke uproblematisk og du kan få svar og oppfølgingsspørsmål som du ikke ønsker eller trenger å fokusere på nå. Jeg håper det ordner seg for deg. Signerer denne. Ta dette opp med politiet når du er der og forklar din frykt. Det skal U A N S E T T ikke stoppe deg i å anmelde idioten. Ok - hva så hvis det kommer ut - dette er ikke din skyld. Du skal ikke beskytte en voldtektsmann fordi du er redd det skal komme ut. Derimot skal du fullføre anmeldelsen og la politiet og rettsvesen gjøre jobben sin, og du skal gjøre det du kan for å komme deg ut av skyld/skammen som ofte følger etter en voldtekt - søk profesjonell hjelp - ikke bare bruk kjæresten som samtalepartner - la profesjonelle mennesker hjelpe deg herfra og til du er deg selv igjen. Stor klem til deg 1
Gjest Snuppi Skrevet 14. januar 2015 #13 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Signerer denne. Ta dette opp med politiet når du er der og forklar din frykt. Det skal U A N S E T T ikke stoppe deg i å anmelde idioten. Ok - hva så hvis det kommer ut - dette er ikke din skyld. Du skal ikke beskytte en voldtektsmann fordi du er redd det skal komme ut. Derimot skal du fullføre anmeldelsen og la politiet og rettsvesen gjøre jobben sin, og du skal gjøre det du kan for å komme deg ut av skyld/skammen som ofte følger etter en voldtekt - søk profesjonell hjelp - ikke bare bruk kjæresten som samtalepartner - la profesjonelle mennesker hjelpe deg herfra og til du er deg selv igjen. Stor klem til deg Signerer denne. Voldtektsmannen har satt seg selv i denne situasjonen. Det kan godt hende at han har voldtatt flere jenter på nachspill eller andre steder. Kanskje dette fører til at de står frem og anmelder mannen. Når dette kommer ut håper jeg at folk tar avstand til ham, særlig kvinner! Endret 14. januar 2015 av Snuppi
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #14 Skrevet 14. januar 2015 Signerer denne. Voldtektsmannen har satt seg selv i denne situasjonen. Det kan godt hende at han har voldtatt flere jenter på nachspill eller andre steder. Kanskje dette fører til at de står frem og anmelder mannen. Når dette kommer ut håper jeg at folk tar avstand til ham, særlig kvinner! Nå er han fortsatt ikke dømt, bare så det er sagt. Man er uskyldig til det motsatte er bevist, selv om vi dessverre har mange tilfeller av menn som er dømt uten gode bevis Anonymous poster hash: fddaa...2ef 2
Gjest Snuppi Skrevet 14. januar 2015 #15 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Nå er han fortsatt ikke dømt, bare så det er sagt. Man er uskyldig til det motsatte er bevist, selv om vi dessverre har mange tilfeller av menn som er dømt uten gode bevis Anonymous poster hash: fddaa...2ef Vi har dessverre flere tilfeller av saker som er henlagt grunnet dårlig og slurvete politiarbeid, enn saker hvor menn er blitt uskyldig dømt. Hvor vil du med innlegget ditt egentlig? Det er helt grusomt at noen opplever å få livet sitt ødelagt basert på en løgn, men denne tråden handler ikke om det. Denne tråden handler ikke om menn som er blitt uskyldig dømt. Du får opprette din egen tråd om du ønsker å belyse det tema! Respekter denne jenta og det som hun har opplevd. Om jenta sier at hun er blitt voldtatt og skal anmelde saken, er nok det tilfelle her. Dette er et forum og jenta er anonym. Sannsynligheten for at hun lyver her, er særdeles liten! Han er ikke dømt i retten enda, men det betyr ikke at han er uskyldig! Endret 14. januar 2015 av Snuppi
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #16 Skrevet 14. januar 2015 til TS Anonymous poster hash: 03084...4a6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #17 Skrevet 14. januar 2015 Hvorfor er ts så redd for at dette kommer ut? Det er jo bare positivt, for skulle det ende med henleggelse vil nå idioten ihvertfall oppleve stigma som mistenkt voldtektsmann. Så får han ihvertfall litt straff der.. Er bare bra det kommer ut så vet han at han kødder ikke med deg og får korrigert sin voldtektsoppførsel for senere fremtid. Hvordan står kjæresten din oppe i det her? Er han kompis med voldtektsmannen? Hadde jeg vært kjæresten din hadde jeg grisebanket gjerningspersonen.. Anonymous poster hash: 12a72...ff3
Gjest Snuppi Skrevet 14. januar 2015 #18 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Hvorfor er ts så redd for at dette kommer ut? Det er jo bare positivt, for skulle det ende med henleggelse vil nå idioten ihvertfall oppleve stigma som mistenkt voldtektsmann. Så får han ihvertfall litt straff der.. Er bare bra det kommer ut så vet han at han kødder ikke med deg og får korrigert sin voldtektsoppførsel for senere fremtid. Hvordan står kjæresten din oppe i det her? Er han kompis med voldtektsmannen? Hadde jeg vært kjæresten din hadde jeg grisebanket gjerningspersonen.. Anonymous poster hash: 12a72...ff3 Jeg tror at hun er redd for hvordan denne mannen vil reagere. Og ikke minst hvordan andre mennesker som kjenner både mannen og henne vil reagere, Ts har også en lang prosess foran seg. Jeg skjønner hennes tanker meget godt. Hun er jammen meg tøff! Endret 14. januar 2015 av Snuppi
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #19 Skrevet 14. januar 2015 Det kommer til å komme ut, at det finnes fysiske bevis er kun bevis for samleie, ikke voldtekt. At du har ventet med å anmelde svekker saken din, og ikke tro dette er fort opp og avgjort, det kan ta flere år før saken er ferdig, selv om den blir henlagt. Anonymous poster hash: 0a312...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #20 Skrevet 14. januar 2015 Det kommer til å komme ut, at det finnes fysiske bevis er kun bevis for samleie, ikke voldtekt. At du har ventet med å anmelde svekker saken din, og ikke tro dette er fort opp og avgjort, det kan ta flere år før saken er ferdig, selv om den blir henlagt. Anonymous poster hash: 0a312...4b5 Tviler på hun har endt i samme seng frivillig. Virker som hun har en god sak. Man har forøvrig skjerpet straffenivået for sovevoldtekter betraktelig. Og politiet prioriterer mer slike saker nå. Anonymous poster hash: 12a72...ff3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå